Win2k Pro en internetdelen probleem

Pagina: 1
Acties:

• arievh
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-01 17:36
LS,

Ik 2 PC en ze draaien alle bij op windows 2000 pro.
Internet verbinding @home (10 Mbit kaart).
Verder heb ik in allebij de pc's 100 Mbit netwerk kaart van het zelfde merk.
Alles werkte eerst perfect en internet was gedeeld.
Maar gistere liep me pc vast en sinds dien werkt het niet meer en ik krijg het voor geen enkele mogelijkheid meer aan de praat.
Ik zie de pc's nu ook niet meer (kan ook niet pingen naar elkaar)
Alleen als ik NetBEUI installeer kan ik de pc's "zien" bij "mijn netwerk locaties" als ik deze uitschakel "zie" ik ze dus niet meer en dit was dus eerst wel het geval.
Ik heb alle pc's opnieuw geinstalleer ik heb de netwerk kaarten eruit gehad maar niks schijnt te werken.
Ik weet ook hij Winroute pro werkt, dit heb ik dus ook al geprobeerd maar zonder suc6.
Ik weet dat de kabels goed zijn omdat ik dus met NetBEUI de pc's onderling wel kan zien.

Wie heeft hier een oplossing voor?
Alvast vriendelijk bedankt.

PS: Search functie valt hier niks over te vinden :S

• TimothyW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05-2025
heb je windows echt opnieuw geïnstalleerd, of heb je de setup eroverheen laten lopen?
verwijder alle protocollen en netwerkkaarten uit de lijst, start opnieuw op en installeer die onderdelen opnieuw... Vroeger wel eens gehad, maar dat was een win9* probleem eerder... klinkt verder wel vaag

Verwijderd

Heb je ook al geprobeert door bij onder de eigenschappen van je "internet-netwerkkaart" het kruisje te zetten bij sharing -> enable internet Connection Sharing for this connection.
(zo het in het internet-delen draaien)

• arievh
heb je windows echt opnieuw geïnstalleerd, of heb je de setup eroverheen laten lopen?
verwijder alle protocollen en netwerkkaarten uit de lijst, start opnieuw op en installeer die onderdelen opnieuw... Vroeger wel eens gehad, maar dat was een win9* probleem eerder... klinkt verder wel vaag
Alle protocollen heb ik verwijderd en de netwerk kaart ook en dan alles opnieuw geïnstalleerd dat werkt dus jamme rgenoeg niet.
Ik heb dit vorige jaar ook al eens gehad en toen bleek dat ik me 10 Mbit netwerk niet kon laten communiseren met me 100 Mbit. Maar nu werkte het dus eerst wel en nu niet meer :(.
Heb je ook al geprobeert door bij onder de eigenschappen van je "internet-netwerkkaart" het kruisje te zetten bij sharing -> enable internet Connection Sharing for this connection.
(zo het in het internet-delen draaien)
Ja dat heb ik gedaan ja, eerst draaide het dus ook perfect maar nu dus niet meer. Ook al doe ik dit aan of uit. Maar dat is niet alleen het geval de standaard file en printershare werkt dus ook niet (ik ze de pc's dus niet onderling) en pingen kan ook niet, en dat heeft niks met de internet sharing te maken.

• TimothyW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05-2025
ik neem aan dat je ook geprobeert hebt om niet 'autosense' te gebruiken maar om ze beide op 10mbit/full duplex te zetten? you never know...

• arievh
ik neem aan dat je ook geprobeert hebt om niet 'autosense' te gebruiken maar om ze beide op 10mbit/full duplex te zetten? you never know...
Ja dat heb ik ook al geprobeerd.
Ik heb het nu al een stukkie verder ik kan nu de bijde pc's pingen :) (DHCP server van @home zat moeilijk te doen met me client pc)

• arievh
Ok nu ik kon pingen is het dus eigenlijk ook al opgelost.
Ik heb nu gewoon een share proggie gebruikt en het werkt weer.
Toch vreemd dat dit ineens zo voor kwam.
Topic kan gesloten worden.
Iedereen dank voor de reactie.
Pagina: 1