Toon posts:

autoresponder 2.0 voor qmailadmin ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
edit:

helemaal beneden staat mijn laatste vraag :

kan ik met vpopmail een limiet op users in een domein instellen

Hoi,

ik ben bezig een auto responder aan te maken, die ik later wil laten werken met qmailadmin.
Nu vind ik op de site van qmailadmin dat ik daar echter autoresponder 2.0 of hoger voor nodig heb.
Zoektocht op freshmeat levert me echter alleen een site op met autoresponder 1.16.7 op ??

Dat is dus vraag 1 : gaat dit werken...

Nu vraag 2 : Tijdens het configureren van autoresponder 1.16.7 geeft hij de volgende error :
configure was unable to find the following on your system:

MIME::Parser
Na wat zoeken kwam ik toen het volgende pakket tegen : MIME-tools-5.411a (niet op freshmeat.net). Tijdens het make test'en van dit pakket kwam ik echter de volgende fout tegen :
t/Entity............Can't locate Mail/Internet.pm in @INC (@INC contains: ./t blib/arch blib/lib /usr/lib/perl5/5.6.0/i586-linux /usr/lib/perl5/5.6.0 /usr/lib/perl5/site_perl/5.6.0/i586-linux /usr/lib/perl5/site_perl/5.6.0 /usr/lib/perl5/site_perl .) at blib/lib/MIME/Entity.pm line 230.
BEGIN failed--compilation aborted at blib/lib/MIME/Entity.pm line 230.
Compilation failed in require at t/Entity.t line 3.
BEGIN failed--compilation aborted at t/Entity.t line 3.
t/Entity............dubious
Test returned status 2 (wstat 512, 0x200)
t/Gauntlet..........Can't locate Mail/Header.pm in @INC (@INC contains: ./t blib/arch blib/lib /usr/lib/perl5/5.6.0/i586-linux /usr/lib/perl5/5.6.0 /usr/lib/perl5/site_perl/5.6.0/i586-linux /usr/lib/perl5/site_perl/5.6.0 /usr/lib/perl5/site_perl .) at blib/lib/MIME/Head.pm line 119.
BEGIN failed--compilation aborted at blib/lib/MIME/Head.pm line 119.
Compilation failed in require at blib/lib/MIME/Parser.pm line 147.
BEGIN failed--compilation aborted at blib/lib/MIME/Parser.pm line 147.
Compilation failed in require at t/Gauntlet.t line 3.
BEGIN failed--compilation aborted at t/Gauntlet.t line 3.
t/Gauntlet..........dubious
Test returned status 2 (wstat 512, 0x200)
Undefined subroutine &Test::Harness::WCOREDUMP called at /usr/lib/perl5/5.6.0/Test/Harness.pm line 334.
make: *** [test_dynamic] Error 2
Hoe moet ik dit nu oplossen, en : is er geen betere manier voor het maken van een autoreply'er ?

Bij voorbaat dank voor jullie reacties

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 21:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik ben ondertussen wat verder gegaan, en ben er wel achter gekomen dat er een 'autorespond 2.0>' bestaat (zonder de er van responder dus)...

Ik heb deze nu geinstalleerd, nu even hopen dat qmail-admin daar wel mee wil werken...

Verwijderd

Topicstarter
Geen reply's, helaas :-)

Het is me uiteindelijk wel gelukt met die autorespond package...
qmail-admin werkt ook,
ik heb alleen nog 1 andere vraag :

Is er een mogelijkheid in vpopmail om per domein een max aantal users te zetten ? Bv domein1 mag 5 users max ?

• JMW761
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05 14:37
jah, dat kan met vpopmail, dan kun je per domain aangeven hoeveel pop/imap boxen, aliasen, autoresponders en mailinglists etc. er mogen worden aangemaakt.

Verwijderd

Topicstarter
jah, dat kan met vpopmail, dan kun je per domain aangeven hoeveel pop/imap boxen, aliasen, autoresponders en mailinglists etc. er mogen worden aangemaakt.
bleek niet met vpopmail te kunnen, qmail admin snapt echter wel een bestandje .qmailadmin-limits, hierin kan je dan limieten voor qmailadmin zetten :
code:
1
2
3
4
5
maxpopaccounts          X
maxaliases              X
maxforwards             X
maxmailinglists         X
maxautoresponders       X

• JMW761
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05 14:37
Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 00:38:
[...]

bleek niet met vpopmail te kunnen, qmail admin snapt echter wel een bestandje .qmailadmin-limits, hierin kan je dan limieten voor qmailadmin zetten :
code:
1
2
3
4
5
maxpopaccounts          X
maxaliases              X
maxforwards             X
maxmailinglists         X
maxautoresponders       X
Dat zeg ik toch?! gebruik al jaren die config....kan je vertellen dat dat alleen met vpopmail-qmailadmin config zo werkt en niet zonder vpopmail. Zal het je nog sterker vertellen: Met vQadmin kun je ook die limieten setten via een webbrowser.
Pagina: 1