Toon posts:

Waar best Coolermaster Koperen heatsinkjes plaatsen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs las ik een interssante review van de nieuwe koperen ramsinks van Cooleramster=> hier: http://www.myworld.com.my...c/cm/ramcoolers/index.asp

Ik wil graag die 8 koperen heatsinks gebruiken voor mijn moederbord...en niet voor mijn geheugen...

Ik denk om er ééntje op de clockgenerator te zetten...
Eentje op de southbridge of 2 (is dit nuttig?)

En misschien ook op die Mosfets, die lange buisvormige capacitors langs de cpu socket ..is dit een goed idee? Heb echter een stuk of 14 Mosfets op mijn asus a7v8 kt400 moederbord zitten...Op welke moet ik die heatsinks dan plaatsen? Op deze rond de cpu? Op de grootste? Op de kleinste?
En als ik nu één heatsink (koper) gebruik om tegelijk 2 mosfets te koelen...zou dit kortsluiting veroorzaken, doordat koper geleidt...en zo die 2 mosfets verbindt??? Iemand tips ...?

Misschien ook op mijn VIDEO kaart gebruiken?...

Graag jullie advies...
Iemand weet waar ik deze kan kopen? In USA of In Benelux?

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zijn alleen nuttig voor op je VGA-RAM. Verder niet, ja of je moet je normale RAM erg overklokken, dan heeft het misschien nut.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:58

sapphire

Die-hard pruts0r

btw. waar koop jij die dingen, ik woon namelijk in de buurt bij Leiden en ik kan die dingen nergens vinden :(
enne, volgens die test site scheelt het 4 graden op je chips als je die dingen wel gebruikt.

[ Voor 31% gewijzigd door sapphire op 25-11-2002 20:48 ]

Gabriël AM5

Verwijderd

Topicstarter
Enkel nuttig op je VGA RAM????? Ik denk dat je nog niet zo lang thuis bent in oc'en hoor!...

Vooral de capacitors op je mobo worden nogal warm...ook clockgenerator...southbridge...

Ok, op je video ram is het wel nuttig...i agree, maar daar toch niet alleen?

Die zijn nog maar net op de markt, Ik denk dat binnen een 2 weken deze ook wel in Benelux te verkrijgen zijn..

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:35
Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 21:15:
Enkel nuttig op je VGA RAM????? Ik denk dat je nog niet zo lang thuis bent in oc'en hoor!...

Vooral de capacitors op je mobo worden nogal warm...ook clockgenerator...southbridge...

Die zijn nog maar net op de markt, Ik denk dat binnen een 2 weken deze ook wel in Benelux te verkrijgen zijn..
Warm worden is 1.
Maar of ze koeler stabieler zijn is vraag 2.
Voor OCen praat je toch over performance wist en dan is je vga ram overklokken en leuke manier en die hebben dan soms wat extra koeling nodig.
Dus waar heb jij gezeten ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• typhon
  • Laatst online: 13-04-2024

typhon

Nooit in één keer...

Ik moet zeggen dat het wel grappige dingetjes zijn. Ik weet niet of jij een zijruit in je kast hebt, want ik kan niet zeggen dat het nou goed staat. Voor de effectiviteit hoef je het ook niet te doen.Ik weet niet of jij je southbridge overklokt, maar dat is mij nog nooit gelukt :P.
Als je die dingen wilt kopen kun je beter speciale kits kopen Die bestaan uit geheugen,Northbridge en Southbridge coolers.
Dat ziet er beter uit en is ook effectiever :).

Verwijderd

Topicstarter
Effe gezocht via Internet google;

deze gast plaatse heatsinks op zijn Mosfets... By the way, die mosfets zijn niet die lange buisachtige capacitors op je moederbord, maar die platte capacitors daartussen...kwestie om geen verwarring te stichten (had me immers vergist)

=> Metal Oxide Semiconductor Field Effect Transistor (MOSFET)

http://www.htgk.org/jeuda/articles/coolem/mosfetsink/

Misschien gelijk, die southbridge behoeft helemaal geen koeling...

brecht

Verwijderd

Aikon schreef op 25 November 2002 @ 19:38:
Zijn alleen nuttig voor op je VGA-RAM. Verder niet, ja of je moet je normale RAM erg overklokken, dan heeft het misschien nut.
heeft kompleet geen nut, is al geprobeerd met peltiers e.d, zelfs dan komt het geheugen geen mhz verder

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:10
Gewoon wat van die dingen op je VGA ram plakken (niet echt nuttig IMO trouwens) en voor de northbridge kun je 10x beter een zalman northbridge koeler nemen NB32 ofzow

wel opvallend, lees de review en concludeer dat southbridge koelen misschien geen zin heeft voor de southbridge zelf, maar dat je systeem er koeler van wordt als de warmte beter wordt afgegeven :)

[ Voor 38% gewijzigd door Makkelijk op 26-11-2002 10:50 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Verwijderd

hoezo heeft geen nut voor je vga-ramchips?
die highend kaarten zoals radeon 9700pro en gf4ti4600 worden verkocht met ramsinks en flink geclockt geheugen. denk je dat ze die er alleen maar voor het uiterlijk op doen?
ik wil wel is weten hoe stabiel zon kaart is zonder die sinkjes..

• Makkelijk
Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 10:49:
hoezo heeft geen nut voor je vga-ramchips?
die highend kaarten zoals radeon 9700pro en gf4ti4600 worden verkocht met ramsinks en flink geclockt geheugen. denk je dat ze die er alleen maar voor het uiterlijk op doen?
ik wil wel is weten hoe stabiel zon kaart is zonder die sinkjes..
daar ben ik nou eigenlijk ook benieuwd naar, ik ben namenlijk nooit zo'n gelover in ramsinks geweest, misschien scheelt het wel, maar ik denk er weinig. Waarom? Omdat het op je sys memory al helemaaaal geen zin heeft, waarom zou het dan op de videokaart wel schelen.

• Aikon
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 21:15:

Sorry hoor, maar ik denk echt dat ik net iets langer bezig ben met overklokken.

Denk je niet dat als het een stuk stabieler zou zijn met heatsinkjes dat die er standaard al op zaten? Niet alles dat warm wordt hoef je te koelen hoor. Je kan ook overdrijven.
Moet je die chip op een Live! 1024 eens voelen, die is ook volop warm, die hoef je ook echt niet te koelen hoor.
Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 10:43:
[...]

heeft kompleet geen nut, is al geprobeerd met peltiers e.d, zelfs dan komt het geheugen geen mhz verder
Ik neem aan dat je het over normaal RAM hebt en niet over VGA RAM? Er staat me wel iets bij van die test idd :)
DKasemier schreef op 26 November 2002 @ 10:47:
wel opvallend, lees de review en concludeer dat southbridge koelen misschien geen zin heeft voor de southbridge zelf, maar dat je systeem er koeler van wordt als de warmte beter wordt afgegeven :)
Lijkt me niet. Dat ding verbruikt een x aantal watt, hoe dan ook. Dat geeft evenveel hitte af, hoe dan ook. Misschien dat het wat sneller wordt afgegeven, maar het wordt toch wel afgegeven. Als je begrijpt wat ik bedoel. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Aikon op 26-11-2002 11:05 ]

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 10:41

Demo

Probleemschietende Tovenaar

DKasemier schreef op 26 november 2002 @ 10:51:
[...]

daar ben ik nou eigenlijk ook benieuwd naar, ik ben namenlijk nooit zo'n gelover in ramsinks geweest, misschien scheelt het wel, maar ik denk er weinig. Waarom? Omdat het op je sys memory al helemaaaal geen zin heeft, waarom zou het dan op de videokaart wel schelen.
Bij mijn good ol' Viper770 (TNT2 chip) kon ik zonder RAM-sinks het geheugen max. 175 laten lopen en met RAM-sinks kreeg ik hem tot 225 MHz 8) dus voor mij is het nut ervan bewezen. Ook de manier van bevestigen maakt heel veel uit, het geheugen van mijn GeForce3 ging van 500 MHz met 'schuimtape' (standaard spul) naar 575 MHz met Arctic Alumina Adhesive :7

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Jeanious
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-01-2023
ik kan mijn VGA MEM dus nu, met memsinks, lekker op 700 laten draaien (wel een fan die erop blaast). Voorheen was het een max van 600 of nog wat.

Asus A8N32-SLI Del. | AMD Athlon 64 X2 4400+ Toledo @ 2,7 GHz @ Zalman 9500 | Corsair TwinX 2048 PC 3500LLPRO @ 450 (2-2-3-6) | 1,6 TB Maxtors | 1x Club3d GF7800GTX 256 MB DDR3 (430/1200 @ 500/1400) | Samsung 205BW en 26" Mycom LCD TV

• sapphire
  • Laatst online: 08:58

sapphire

Die-hard pruts0r

kan iemand me nou in ***naam een keer vertellen waar je die sinkjes kan halen? In Leiden zijn ze iig niet te vinden :(

Gabriël AM5

• Aikon
  • Niet online
sapphire schreef op 26 November 2002 @ 16:27:
kan iemand me nou in ***naam een keer vertellen waar je die sinkjes kan halen? In Leiden zijn ze iig niet te vinden :(
Niet zo vriendelijk doen joh

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 10:41

Demo

Probleemschietende Tovenaar

sapphire schreef op 26 november 2002 @ 16:27:
Doe zelf moeite om ze te vinden |:( Waarschijnlijk zijn ze hier niet eens te krijgen. En al zijn ze hier te krijgen, dan denk ik niet dat iemand het je nu nog vertelt. Je lijkt wel een klein kind dat snoep wil...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
Ja...ik denk echt dat ik die RAM heatsinkjes (van koper) op mijn Geforce ti4200 zal zetten...op het memory dan...

Moet er dan wel veel plakken...shit..heb hier 128Memory op mijn MSI kaart....

En wat op die MOSFETS??? Niet goed dus ?
En die clockgenerator? Ook niet warm??

Coolermaster heatsinks zijn juist gelanceerd...effe geduld om ze te kopen..stuur eens een mail naar coolermaster....zal je direct info krijgen...-

• Makkelijk
Aikon schreef op 26 november 2002 @ 11:00:
[...]
Lijkt me niet. Dat ding verbruikt een x aantal watt, hoe dan ook. Dat geeft evenveel hitte af, hoe dan ook. Misschien dat het wat sneller wordt afgegeven, maar het wordt toch wel afgegeven. Als je begrijpt wat ik bedoel. :)
zit idd wat in, laten we het er dan maar op houden dat het nog een klote review is ook >:)

ik ben zeerzeker overtuigd (niet dat ik iets aan ramsinkjes heb sinds ik sinds 3 dagen zweer bij zalman zm-80hp)

maar nou wil IK weleens weten waarom het bij gewoon mem absoluut geen zin heeft om het te voorzien van sinks terwijl het bij videokaarten bruut veel effect heeft :) Want ik geloof het best hoor, maar ik wil wel weten waarom :)
dat probeerde ik eigenk te provoceren :P

[ Voor 34% gewijzigd door Makkelijk op 27-11-2002 01:25 ]

Pagina: 1