Toon posts:

Kwaliteit (audio) cd beveiliging

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ging er vanuit dat het tot nu toe eigenlijk altijd nog wel mogelijk was beveiligde audio cd's op de compu af te spelen/te rippen met de goeie tools (nero, clonecd, EAC, ClonyXXL), maar nou heb ik dus sinds een paar weken de nieuwe cd van de Foo Fighters gekocht en het is me nog steeds niet gelukt dat ding fatsoenlijk te rippen.
Even voor de duidelijkheid: Ik heb de cd gewoon legaal gekocht, maar wil nu een kopietje hebben voor in de auto en eentje die ook werkt in mn computer, omdat mn 8 jaar oude stereo toren op instorten staat.

Ik ben dus al een tijdje bezig geweest met nero, clonecd, EAC, ClonyXXL, CDex, maar nog steeds zonder al te veel succes. De cd wordt inmiddels (viltstift truuk!) gelezen door mn cdrom en ik kan ook de liedjes luisteren alleen zit er om de zoveel seconden een 'tik' in. Een van die rippers waarmee ik een kopietje heb proberen te maken vond inderdaad een heel stel bad sectors op de cd, maar heeft daar vervolgens weinig mee gedaan aangezien het kopietje ook gewoon dezelfde tikjes heeft (en die heeft het origineel dus niet op een gewone stereo toren). Bovendien kan ik de eerste track niet afspelen...Niet echt een succes dus..Ik ga hem binnenkort dus maar gewoon even analoog rippen, maar ik vroeg me dus af of dit gewoon aan mij ligt of dat de beveiliging van audio cd's dus inderdaad behoorlijk goed begint te worden.