[ADSL] mxstream ethernet modems

Pagina: 1
Acties:

• Consequator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-08 09:15
Ik begin me pas net te verdiepen in adsl omdat ik het net aangevraagd heb, maar ik kwam er achter dat de nexland isb 800 pro turbo geen pptp ondersteund, laat nou net die standaard mxstream ethernet modem pptp gebruiken 8)7
Nou vroeg ik mij af of iemand een in nederland verkrijgbare modem (voor op analoge adsl lijn) weet die met mxstream werkt en geen pptp gebruikt en ethernet is.
Ik zou er ook nog een xtra routertje tussen kunnen hangen die wel pptp heeft maar dat is ook zo'n gedoe. :)

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
Consequator schreef op 25 november 2002 @ 17:58:
Nou vroeg ik mij af of iemand een in nederland verkrijgbare modem (voor op analoge adsl lijn) weet die met mxstream werkt en geen pptp gebruikt en ethernet is.
waarom wil je perse een modem dat geen pptp ondersteunt?
Volgens mij maken alle modems gebruik van pptp, zo moet je nl inloggen bij je adsl provider.

• Consequator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-08 09:15
die router ondersteund geen pptp. moet toch wel met wat anders kunnen ?
anders hang ik er nog een xtra routertje tussen alleen das zo flauw.

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

mxstream werkt ook zonder pptp. Ik gebruik zelf ppp.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Mxstream Kpn-adsl maakt gebruik van PPPoA om verbinding te maken.
Pptp is gewoon een verbinding die je eroverheen kan laten lopen bij de standaard modems.

Als ik me niet vergist, kan je zonder pptp gewoon verbinding maken. Dat is namelijk de communicatie tussen je modem en de pc. Als de modem gewoon nat ondersteunt (eigenlij keen router dus) dan kan je er gewoon gebruik van maken.

edit:

Ik heb ff gekeken, maar na de tweak van mijn modem wordt ook alleen verbinding via PPPoA gemaakt.

[ Voor 14% gewijzigd door Attilla op 25-11-2002 20:30 ]