Compaq matrox G200 geschikt maken voor normale PC?

Pagina: 1
Acties:

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Ik heb op de HCC-dagen een Matrox G200 (8MB SGram) gekocht. Ik heb hem daar laten testen bij de testbank en hij was 100% in orde.
Thuisgekomen doet hij nix (geen wonder, ik had ff op die compaq stickers moeten letten |:().
Waarschijnlijk is hij getest in een compaq machine (anders zouden de tests niet positief zijn geweest).
Is er een manier om deze compaq kaart om te bouwen naar een normale Matrox, zodat hij in een standaard PC werkt? (of de PC aan te passen zodat hij ook compaq kaarten herkent)

Verwijderd

Ik zou niet weten waarom die niet zou werken? Alleen omdat 'ie in een Compaq systeem heeft gezeten. Is nog altijd gewoon een matrox kaart. Anyway, ik heb zo'n zelfde kaart uit een compaq en die heeft in twee andere (self-build) systemen gewerkt. Dus probleem ligt waarschijnlijk niet bij Compaq, maar gewoon bij de videokaart.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Druk het kaartje nog eens even goed aan ofzo ?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ombouwen? Dat kan (en hoeft) helemaal niet. Heb al vaker OEM Matrox kaarten van o.a. Compaq en HP in andere systemen gezet. Dat werkt gewoon, nog nooit problemen mee gehad. Heb je hem wel goed aangeduwd? Of hij is gewoon overleden tijdens het inbouwen in jouw systeem.

Wat je wel kan proberen is een 2e (PCI) VGA kaartje in je systeem stoppen en dan de Matrox flashen met de laatste versie BIOS (ff van de Matrox website downen).

• Gabriel-LG
warp schreef op 25 November 2002 @ 18:00:
Ombouwen? Dat kan (en hoeft) helemaal niet. Heb al vaker OEM Matrox kaarten van o.a. Compaq en HP in andere systemen gezet. Dat werkt gewoon, nog nooit problemen mee gehad. Heb je hem wel goed aangeduwd? Of hij is gewoon overleden tijdens het inbouwen in jouw systeem.

Wat je wel kan proberen is een 2e (PCI) VGA kaartje in je systeem stoppen en dan de Matrox flashen met de laatste versie BIOS (ff van de Matrox website downen).
Dat heb ik al geprobeerd, maar die vind dat er geen Matrox kaart aanwezig is in het systeem...

Het vreemde is dat de kaart op de testbank alle tests perfect doorstaat en bij mij helemaal niks doet (ik heb hem in 2 moederborden geprobeerd).
Ik kan btw ook nergens een VGA bios chip vinden :? (maar die vond ik op geen van de G200 kaarten die ik met google heb gevonden)

• KeiFront
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 18:01
Matrox Mill. G200 geeft geen beeld..

Je mag hem achteraf altijd aan mij schenken als hij terug werkt ;)

• Gabriel-LG
Hee, nou stop ik hem hier in mijn PC (SiS745) en nu doet hij het in eens wel :?
Zou er iets mis zijn met die andere 2 moederborden (i440EX/i440BX) dan? ;ze werken allebei perfect met andere videokaarten.
Ik ga hem in elk geval even de VGA bios updaten, misschiendat hij dan wel fatsoenlijk werkt met die andere bakken
:) :) :)

[ Voor 5% gewijzigd door Gabriel-LG op 25-11-2002 18:49 ]

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Gabriel-LG schreef op 25 november 2002 @ 18:48:
Zou er iets mis zijn met die andere 2 moederborden (i440EX/i440BX) dan? ;ze werken allebei perfect met andere videokaarten.
Ik ga hem in elk geval even de VGA bios updaten, misschiendat hij dan wel fatsoenlijk werkt met die andere bakken
Als de G200 veel stroom verbruikt kan het zijn dat de i440BX dat niet kan leveren. Zo pakken sommige BX borden ook geen GeForce 1 DDR of GF 2's

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Gabriel-LG
FastBunny schreef op 25 November 2002 @ 18:52:
[...]

Als de G200 veel stroom verbruikt kan het zijn dat de i440BX dat niet kan leveren. Zo pakken sommige BX borden ook geen GeForce 1 DDR of GF 2's
Lijkt me stug dat de G200 meer neemt dan een GeForce256 (die nu in de BX bak zit en wel goed werkt) Maar ik ben al blij zat dat ik er beeld uit krijg *D

• Gabriel-LG
Gabriel-LG schreef op 25 November 2002 @ 18:48:
Euhmm, ja...
Ik heb geprobeerd de bios te updaten (huidige versie is 1.2C, de nieuwste is 3.3) maar dan geeft het flash programma aan dat hij de eeprom niet kan vinden...
(ik kan zelf ook geen eeprom op de kaart vinden).

Verwijderd

Het bios op die bordjes staat misschien op init AGPvideo first, kun je misschien anders instellen sommige oudere bordjes vinden dat niet fijn.
Misschien kun je de bordjes flashen, met die g200's was iets weet niet meer wat, maar een biosflash van het moederbord verhielp het.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
FastBunny schreef op 25 november 2002 @ 18:52:
Lijkt me heel erg sterk, daar ik zelf 2 G400's heb draaien in 2 BX boards
(de G400 trekt veel meer stroom dan de G200).

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:11
bij mij werkt de G200 op een asus p2b, met BX chipset.
Pagina: 1