[XP]geluid werkt na WU niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:50

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Ik heb sinds vorige week donderdag de overstap gemaakt van win98SE naar winXP. Alles werkte toen vrijwel meteen, wat wel fijn was, maar ik dacht, laat ik toch maar ff de windows update draaien. Zo gezegd, zo gedaan. (Ik had overigens de tip gekregen om nog niet meteen SP1 erbij te doen, aangezien mijn versie niet op een legale manier is verkregen....).

Anywayz... Pc is lekker alle beveiligingsupdates aan het downloaden, en ik had er ook wat driver updates bij gedaan, waaronder 1 voor mijn geluidskaart: een creative soundblaster 128 pci. Zo standaard als maar kan.
Was op een een gegeven moment alles gedownload en begon de pc met installeren. Kom ik na een klein tijdje terug, en zie ik dat mijn pc hing. Hij was bijna klaar met alle updates installeren. Ik denk, het zal wel. Pc rebooten. Werkt mijn geluid ineens niet meer en worden ineens mijn cd-rom stations niet meer goed herkend. Rollback drivers had in ieder geval geen effect om de boel weer aan de gang te krijgen. Heb ik vervolgens de hele boel ge-uninstalled, regcleaner gebruikt om er zeker van te zijn dat het ook echt was ge-uninstalled, drivers opnieuw installeren (standaard drivers van windows): geen effect. Drivers die op de installatie cd-rom stonden van creative zelf: geen effect. De laatste drivers op de site van creative: geen effect. Nogmaals de drivers van windows update (deze zijn later gemaakt dan die van creative zelf :? ): geen effect. behalve dat mijn cd-rom drives het wederom niet meer deden. :(

Overigens krijg ik geen foutmeldingen als ik de drivers installeer of heb geinstalleerd. Bij de hardware properties staat dat de drivers wel zijn geinstalleerd, maar dat ze niet zijn gestart. Als ik bij de control panel kijk bij de sound and audio devices ziet die mijn hele geluidskaart niet.

Heeft er iemand enig idee, hoe ik mijn geluidskaart drivers dan kan starten o.i.d.? Of hoe ik het anders aan de praat kan krijgen (zonder windows opnieuw te moeten installeren)?

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8

Verwijderd

Je kan system restore proberen als je dat niet hebt uitgeschakeld.

• Buck Danny
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Buck Danny

flying ace

Als je installatie nog maar een weekje oud is kan je toch gewoon weer ff een frisse instal doen? En als je daarna gaat updaten, alles 1 voor 1 doen.

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:50

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Mjah... ik had dus gehoopt dat ik dat niet hoef te doen, PiNDa.CoM
De rest werkt namelijk wel prima.

edit: Hoe werkt dan eigenlijk dat system restore?
edit2: Heb het al gevonden. En mijn geluid werkt weer :)

[ Voor 37% gewijzigd door Bubbles op 25-11-2002 20:50 . Reden: toevoeging ]

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8