Er zit bij mij in mijn voeding een gek geel blok
het lijkt een soort transformator.
Wat is het?
Wat doet het?
het lijkt een soort transformator.
Wat is het?
Wat doet het?
"If you don't know where you are going, any road will take you there"
Anoniem: 41096
Anoniem: 56171 schreef op 25 November 2002 @ 17:45:
een hoogfrekwent transformator dus
volgens mij had ik laatst gelezen dat je dat ding
er uit kan halen.
want het maakt een irie geluid
laatst vertelde iemand mij dat hij dacht dat er nog iets in zijn computer een geluid produceerde
sluit je voeding aan terwijl hij open ligt.. maak er dan een foto vanAnoniem: 56171 schreef op 25 November 2002 @ 17:53:
het zit in de deksel en het is groter dan de grootste spoel en er staat op:
RD-IF007 B
XP 0139
En wat reageren jullie snel helaas heb ik mijn cam aan de comp zitten waar ik de voeding
van aan het verbouwen ben.
en anders moet ik voeding dicht in comp en er bijna gelijk weer uithalen.
Het is trouwens een: Enhance ATX-1125BTA
Ikke
Anoniem: 29362
[ Voor 33% gewijzigd door arjants op 25-11-2002 18:26 ]
We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)
Anoniem: 63311
Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....
Anoniem: 70638
dat is zo'n ding om piek spanningen tegen te gaanLooki schreef op 25 November 2002 @ 18:43:
Nee niet bekend hier? aan wat voor spanning hangt hij?
You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.
maar is dat ding dan ook echt noodzakelijk? of is er een mogelijkheid dat je dat irritante geluidproducerende ding kan verwijderen zonder dat je daar last van onder vint?Anoniem: 70638 schreef op 25 November 2002 @ 18:44:
[...]
dat is zo'n ding om piek spanningen tegen te gaan
Anoniem: 70638
ik kan je niets garanderen maar ik weet dat er meerdere mensen waren die hem gewoon verwijdert hebbenAnoniem: 63311 schreef op 25 november 2002 @ 18:47:
[...]
maar is dat ding dan ook echt noodzakelijk? of is er een mogelijkheid dat je dat irritante geluidproducerende ding kan verwijderen zonder dat je daar last van onder vint?
Anoniem: 64859
wil iemant proefpersoon zijnAnoniem: 64859 schreef op 25 november 2002 @ 18:53:
Gewoon eruit halen EN aansluitingen kortsluiten.
De smoorspoel dient ervoor om de gebruikte stroom uit lichtnet mooi sinusvormig te maken
Jup best
[ Voor 26% gewijzigd door Sine op 25-11-2002 19:11 ]
Anoniem: 21624
Vandaar dat ze opeens op de stoep stonden,,
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 21624 op 25-11-2002 19:46 ]
Boshoer! Specs | (bobo1on1) echt jonge die fewture is echt een aap gewoon
Anoniem: 71592
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 71592 op 25-11-2002 21:01 ]
Anoniem: 71592
rubberen handschoenen helpen wel iets maar met een printplaat heb je er zo een scheur in. Jezelf aarden als je met een voeding bezig bent is niet verstanding: als er nog spanning aanwezig is en er is een verbinding van de voeding naar aarde en jij raakt dan andere kant aan .. juist dan heb je een stroomkring en als de spanning maar hoog genoeg is en de kring weerstand laag .. ja dan heb je een probleem (als je geluk hebt alleen een naar gevoel.).Outsync schreef op 25 November 2002 @ 19:48:
rubberen handschoenen gebruiken en jezelf aarden :-)
Als het hoger is zou je evt ook een dikke weerstand van 5-15 Ohm kunnen pakken tochAnoniem: 71592 schreef op 25 November 2002 @ 20:56:
deze evt kortsluiten ALS DE SPANNING NIET HOGER IS dan +/- 10 volt anders krijg je vonken die niet leuk meer zijn.
[ Voor 18% gewijzigd door Fairy op 25-11-2002 21:23 ]
Waarom zou je de power factor correctie weghalen? Die ziet er echt niet voor niets, zonder dat ding komt zal je voeding waarschijnlijk een slechte cosinus phi hebben. Je krijgt hierdoor alleen maar blindstromen die weer extra warmte ontwikkeling in je bekabeling tot gevolg hebben.Sine schreef op 25 november 2002 @ 21:13:
de betreffende spoel is die waar pfc bij staat
pfc als in Power Factor Correction
die kun je dus zonder problemen verwijderen lees ook ff die topics door die ik boven gepost heb
Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L
Lees ff, tis dus GEEN transformatorMaChOmIdGeT schreef op 25 november 2002 @ 22:23:
Nou ik zou het dus mooi niet doen de bedoeling van een transformator is om een spanning te verlagen of te verhogen hij heet niet voor niets TRANSFORMATOR.
nou ik zou zeggen laat het weten als mobo vastgeplakt zit aan je case
helemaal correctJoca schreef op 25 november 2002 @ 22:27:
[...]
Waarom zou je de power factor correctie weghalen? Die ziet er echt niet voor niets, zonder dat ding komt zal je voeding waarschijnlijk een slechte cosinus phi hebben. Je krijgt hierdoor alleen maar blindstromen die weer extra warmte ontwikkeling in je bekabeling tot gevolg hebben.
Waarschijnlijk hebben ze dat ding erin gezet omdat ze anders niet aan de (europese)regelgeving voldoen. De energie bedrijven zijn ook niet echt blij als iedereen dat ding eruit zou halen.
Hier Vriend van pixal ik werd dus al de hele tijd voor gek verklaard!Pixal schreef op 25 November 2002 @ 17:50:
laatst vertelde iemand mij dat hij dacht dat er nog iets in zijn computer een geluid produceerde
hij had geen harde schijven aangesloten.. alle casefans uitgezet en snel zijn voeding en cpu cooler met zn handen stilgezet
daarna hoorde hij toch een raar geluid...
nou.. daarna heb ik hem drie weken lang uitgelachen en gezegd dat ie niet helemaal lekker was.. maar nu hij het ook zegt dat er iets in de voeding geluid maakt zou ik toch weleens willen weten waar ze t precies over hebben
Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
Anoniem: 31381
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq