Sommige spellen op de PS2 ondersteunen surround sound.. Heel leuk, maar hoe krijg ik dit nu ook daadwerkelijk voor elkaar?? Zag op de HCC een leuk surround setje, echter die had 6 van die kabeltjes lopen die normaal gesproken achterin de DVD speler moeten.. De PS2 heeft helemaal niet zoveel uitgangen.. Kan het alleen doormiddel van een versterker (en hoe dan precies?) of zijn er ook nog andere mogelijkheden?
Verwijderd
Ja een optische kabel van de PS2 naar de receiver
Zelf heb ik een PS2 met optische kabel naar een DTS receiver.
en dat klinkt met die spelletjes erg leuk.
Zelf heb ik een PS2 met optische kabel naar een DTS receiver.
en dat klinkt met die spelletjes erg leuk.
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 17:31 ]
Ik ben niet zo goed met die audio hardware zooi
Dus wat heb ik dan precies allemaal nodig wanneer ik dat wil realiseren? Zit dat standaard bij zo'n surround setje? Zit die receiver (en optische kabel) erbij?
En die bestaande PS2 soundssystems, is dat wat??
B.v.
BigBen Sony PS2 sound system 2.1
Thrustmaster Multi Speakerset 2-1 Soundsysteem
B.v.
BigBen Sony PS2 sound system 2.1
Thrustmaster Multi Speakerset 2-1 Soundsysteem
Ervaringen gevraagd dus.. Maar mijn voorkeur gaat toch uit naar Surround, als ik dat simpel voor elkaar kan krijgen... Help me- Magnetische beschermde behuizing, Subwoofer met houten behuizing
Internet stroomvoorziening
- Gemakkelijk te installeren en technische ondersteuning
- 50 watt RMS
- Meer dan 600 watt PMPO
- Verwen je oren met door de tweeter in te stellen met de treble, bas en volume knoppen
- Verbeter de basklanken dankzij de houten 30 watt subwoofer
- Verbeter de 3D effecten met de 90 graden onafhankelijke draaibare speakers
- Voer het volume op zonder gebruik te maken van je TV speakers
- Input aansluitingstype: 3.5mm stereo Jack
- Input kabellengte: 1.8m.
- Verbindingskabel luidsprekers: 1.8m.
De 2 setjes die je nu noemt zijn stereo (2 kanalen) met een subwoofer (.1 'kanaal')
Als je toch voor surround gaat kan je dus beter zoeken naar 4.1 of hoger (liefst hoger natuurlijk)
Ik weet niet hoe de opstelling bij jou is, maar als je PS2 toch in de huiskamer staat is het misschien een beter idee een iets betere versterker te kopen (waar dus niet PS2 op staat), waar je vervolgens je TV en PS2 op kan aansluiten. Ik heb geen ervaring met surround systemen voor de PS2, maar ik denk dat ik redelijk veilig ben als ik zeg dat de kwaliteit daarvan een stuk minder is (zelfde geld voor de meeste PC boxjes).
Hier beneden staat een JVC versterker met 5.1 surround, de PS2 zit daarop aangesloten met een optisch kabeltje en dat werkt prima. Een optische kabel zit niet bij je PS2, en ik denk ook niet dat het bij de meeste surround setjes zit, de kabel is vrij prijzig (zo rond de €10 per 3 meter dacht ik).
Check ook deze link eens: http://www.dolby.com/games/sony.ps2.faq.html
Ik denk dat er op die site ook wel informatie is te vinden over het genoemde Pro Logic
Als je toch voor surround gaat kan je dus beter zoeken naar 4.1 of hoger (liefst hoger natuurlijk)
Ik weet niet hoe de opstelling bij jou is, maar als je PS2 toch in de huiskamer staat is het misschien een beter idee een iets betere versterker te kopen (waar dus niet PS2 op staat), waar je vervolgens je TV en PS2 op kan aansluiten. Ik heb geen ervaring met surround systemen voor de PS2, maar ik denk dat ik redelijk veilig ben als ik zeg dat de kwaliteit daarvan een stuk minder is (zelfde geld voor de meeste PC boxjes).
Hier beneden staat een JVC versterker met 5.1 surround, de PS2 zit daarop aangesloten met een optisch kabeltje en dat werkt prima. Een optische kabel zit niet bij je PS2, en ik denk ook niet dat het bij de meeste surround setjes zit, de kabel is vrij prijzig (zo rond de €10 per 3 meter dacht ik).
Check ook deze link eens: http://www.dolby.com/games/sony.ps2.faq.html
Ik denk dat er op die site ook wel informatie is te vinden over het genoemde Pro Logic
Thanks.. Die link is wel interessant..
Heb mn PS2 gewoon op mn kamer staan, en heb ook niet heel veel geld te besteden dus honderden euro's ervoor uitgeven zal niet gaan..
Ik kwam ook deze tegen:
Creative Inspire 5.1 Console 5500D 6W RMS Centre Channel 4 sat 6W RMS Ext for PlayStation 2
Staat ook in de pricewatch, ongeveer 150 euro.. Zou dat dan wat zijn??
Heb mn PS2 gewoon op mn kamer staan, en heb ook niet heel veel geld te besteden dus honderden euro's ervoor uitgeven zal niet gaan..
Ik kwam ook deze tegen:
Creative Inspire 5.1 Console 5500D 6W RMS Centre Channel 4 sat 6W RMS Ext for PlayStation 2
Staat ook in de pricewatch, ongeveer 150 euro.. Zou dat dan wat zijn??
Als je een surround sound set koopt voor je TV werkt dat denk ik ook voor je PS2. Misschien is je radio wel surround sound en kan je die aansluiten op je tv, scheelt je wat geld 
Maar om surround sound te hebben moet je wel meer dan een 2.1 set hebben ja.
Maar om surround sound te hebben moet je wel meer dan een 2.1 set hebben ja.
The devil is in the details.
Mn stereo staat een heel stuk verderop, maar daar staat mn PC al op aangesloten.. Ook hangen de boxjes helemaal verkeerd voor mn TV..
Maar dat Creative setje, zou dat niks zijn?? Misschien iemand die er ervaring mee heeft.. Of met een ander alternatief..
Maar dat Creative setje, zou dat niks zijn?? Misschien iemand die er ervaring mee heeft.. Of met een ander alternatief..
Pagina: 1