Als linux newbie heb ik gisteren Debian Woody zonder problemen op een oude harde schijf geknalt. Nu wil ik een grafische interface opstarten, maar hier komen enkele problemen bij kijken...
Ik heb op het GoT forum al rondgekeken en heb al gelijkaardige posts met hetzelfde probleem gezien. Ik heb de aanwijzingen van de volgende post al geprobeerd:
[rml][ Debian] Het configuren van X in woody[/rml]
Zonder resultaat.
Als ik het goed begrijp moet k het volgende doen:
apt-get install xbase-clients
om dan een startx of xinit te krijgen.... Werkt niet... Command not found.
Heb ook onder andere geprobeerd:
apt-get install x-server-xfree86
Dan krijg ik foutmeldingen in de aard van:
"Sorry, but the following packages have unmet dependencies... ...Try 'apt-get -f install'". Als ik dit dan doe krijg ik de volgende melding:
"sub-proces /usr/bin/dpkg returned an error code"
Heb ook nog andere "hints" geprobeerd van installation guides en GoT, zonder resultaat. Kan iemand mij hierbij helpen? Alvast bedankt!
Ik heb op het GoT forum al rondgekeken en heb al gelijkaardige posts met hetzelfde probleem gezien. Ik heb de aanwijzingen van de volgende post al geprobeerd:
[rml][ Debian] Het configuren van X in woody[/rml]
Zonder resultaat.
Als ik het goed begrijp moet k het volgende doen:
apt-get install xbase-clients
om dan een startx of xinit te krijgen.... Werkt niet... Command not found.
Heb ook onder andere geprobeerd:
apt-get install x-server-xfree86
Dan krijg ik foutmeldingen in de aard van:
"Sorry, but the following packages have unmet dependencies... ...Try 'apt-get -f install'". Als ik dit dan doe krijg ik de volgende melding:
"sub-proces /usr/bin/dpkg returned an error code"
Heb ook nog andere "hints" geprobeerd van installation guides en GoT, zonder resultaat. Kan iemand mij hierbij helpen? Alvast bedankt!