[Win2000] Vol geheugen tijdens uploaden.

Pagina: 1
Acties:

• ZroBioNe
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hey mensen,

Ik heb een probleempje.
Als mijn buurjongen (die samen met mij een lan heeft) een grote file (700mb) kopieert vanaf mijn pc naar zijn pc, dan loopt 't geheugen van mijn pc vol en wordt hij erg langzaam. Als ik een bestand van zijn pc naar mijn pc kopieert wordt zijn pc erg langzaam, maar met die van mij gebeurt er niets.

Netwerk = 100mbit
Mijn pc heeft 512 MB ram
Windows 2000 met alle updates en service packs.

Wat is er mis? En hoe is dit te fixen? Ik heb al uitgebreid gezocht, maar kon nergens iets vinden erover. tia

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ik weet niet of het te fixen is, maar ik kan wel een verklaring ervoor verzinnen. Windows 2000 heeft een bestandscache, waarin hij bestanden probeert te bewaren die vaak of recentelijk gebruikt zijn. Een bestand die naar je PC gekopieerd wordt dus blijkbaar ook gecached. Afhankelijk van de totale grootte van je geheugen (dus inclusief de pagefile) wordt de bestandscache bepaald en daarmee het grootst mogelijk bestand dat in de cache mag.

Zoiets dan. De expert kan het vast nog beter uitleggen...

Het is trouwens belangrijk om wel ff de mogelijke oorzaken te elimineren. Kijk of het niet aan een brakke netwerkkaart ligt (Realtek chips gebruiken bijv. de CPU voor verwerken van data, 3Coms niet). Kijk of het misschien te maken heeft met de interface van je harddisk. Kijk of het probleem bij je buurjongen zich ook voordoet.

[ Voor 1% gewijzigd door _Thanatos_ op 26-11-2002 00:37 . Reden: typo's ]

日本!🎌

• Maferick
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-04-2021

Maferick

EVE-Online : Lellebel

idd kijken wat voor verschillen er zijn in de hardware van het netwerk(kaarten) en om te testen misschien even omwisselen. anders misschien een driver update voor de netwerk kaart bij de buurjongen

# If you perceive that there are four possible ways in which something can go wrong, and circumvent these, then a fifth way, unprepared for, will promptly develop

• ZroBioNe
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
_Thanatos_ schreef op 26 November 2002 @ 00:37:
Ik weet niet of het te fixen is, maar ik kan wel een verklaring ervoor verzinnen. Windows 2000 heeft een bestandscache, waarin hij bestanden probeert te bewaren die vaak of recentelijk gebruikt zijn. Een bestand die naar je PC gekopieerd wordt dus blijkbaar ook gecached. Afhankelijk van de totale grootte van je geheugen (dus inclusief de pagefile) wordt de bestandscache bepaald en daarmee het grootst mogelijk bestand dat in de cache mag.

Zoiets dan. De expert kan het vast nog beter uitleggen...

Het is trouwens belangrijk om wel ff de mogelijke oorzaken te elimineren. Kijk of het niet aan een brakke netwerkkaart ligt (Realtek chips gebruiken bijv. de CPU voor verwerken van data, 3Coms niet). Kijk of het misschien te maken heeft met de interface van je harddisk. Kijk of het probleem bij je buurjongen zich ook voordoet.
We hebben allebei goedkope netwerkkaarten. Dat is waarchijnlijk de oplossing, als die de cpu gebruiken voor 't verwerken van data.
't Probleem komt ook voor bij m'n buurjongen.
Maferick01 schreef op 26 November 2002 @ 00:44:
idd kijken wat voor verschillen er zijn in de hardware van het netwerk(kaarten) en om te testen misschien even omwisselen. anders misschien een driver update voor de netwerk kaart bij de buurjongen
Dat gaan we eens proberen :)
Thanks allebei!