Toon posts:

Certificaat/Webserver probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een groot probleem en snap er niks van..

De situatie is als volgt:
Ik heb 5 pc's: een webserver (Windows 2000 server met IIS), een firewall (windows 2000 server met ISA server) en een certificatenserver (Windows 2000 server met Certificate Authority) zitten in 1 netwerk met elkaar. De firewall PC heeft 2 netwerkkaarten, eentje voor het interne netwerk en eentje voor het externe. Dan zijn er nog 2 pc's, eentje die ook als firewall (windows 2000 server) dient (met 2 netwerk kaarten) en eentje die de client (windows 2000 workstation) is. Die 2 computers vormen samen ook een netwerkje.

De 2 firewall servers zitten ook aan elkaar vast. Het is vanaf elke computer in het netwerk mogelijk om een ander te pingen, dus in het netwerk zit niks fout. Nu wil ik met certificaten en SSL gaan werken. Met de Client-PC kan ik een certificaat aanvragen op de certificaten server via Internet Explorer. Dit certificaat installeren gaat ook allemaal goed!

Op de webserver is IIS geinstalleerd en daar staat een webpagina met een bestand "index.html" in, dit bestand mag alleen worden gelezen door mensen die een geldig certificaat hebben en dan via een SSL verbinding. SSL aanzetten is niet het probleem, maar als er dan wordt aangevinkt dat er gebruik moet worden van een certificaat gaat het bij de client fout.

Op de Client komt er dan een scherm waarin je het certificaat moet selecteren wat je wil gebruiken, maar er staat geen certificaat! Als je dan bij Tools>Internet Options>Content kijkt en dan bij de certificaten is er wel een geinstalleerd. Het lijkt er dus op dat de certificatenserver en de webserver niet goed met elkaar kunnen samenwerken, want de certificaten die op de certificaten server worden aangemaakt (web browser certificates) kunnen nu niet worden gebruikt voor de webserver...

Als ik een certificaat aanmaak op de webserver, door daar de certificate authority te installeren is deze certificaat wel te selecteren om de webpagina te openen. Het is echter niet de bedoeling, want de certificaten moeten op een aparte server opgeslagen zijn... Er is ook nog in de IIS in te stellen dat alle certificaten van een bepaalde root gebruikt moeten kunnen worden voor de IIS, maar dat lijkt niet echt te werken...

Weet iemand hoe ik dit grote probleem kan oplossen???

Alvast bedankt,
JT

Verwijderd

ummm... je wilt een certificate gebruiken maar niet op de iis server installeren??
ga nog maar eens de boeken induiken zou ik zeggen...

• luckyme_
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je moet via de iis een server certificate aanvragen en importeren.

Verwijderd

Heb je op de client de juiste ActiveX componenten. (kan soms problemen geven)
Heb je op de client het ROOT-CA Cert geimporteerd
Heb je een CRL op de client (meestal niet nodig voor SSL maar het kan aanstaan)
Zijn de client certs van dezelfde ROOT als de server CERT
Heb je SSL met Client certs aanstaan en een een Certificate Trust gemaakt. (IIS server)
Gebruik je Cert-mapping
Zijn de certs al/nog geldig (Valid from en Valid to in de Certs)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 20:54 ]

• luckyme_
  • Niet online
Hou er ook even rekening mee dat je het certificaat aanvraagt onder dezelfde naam als die van je website.

Check anders hier ff voor het importeren van ssl certificaten...

Verwijderd

luckyme_ schreef op 25 November 2002 @ 21:15:
Hou er ook even rekening mee dat je het certificaat aanvraagt onder dezelfde naam als die van je website.

Check anders hier ff voor het importeren van ssl certificaten...
Het is niet perce nodig dat de naam van de website hetzelfde is als de Common Name van het Cert. Het is wel makkelijk voor de gebruiker.

• luckyme_
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 21:32:
[...]

Het is niet perce nodig dat de naam van de website hetzelfde is als de Common Name van het Cert. Het is wel makkelijk voor de gebruiker.
Als je een reverse proxy met ISA en ssl bridging bouwt wel, dus kan je er maar beter meteen voor zorgen dat het klopt.
Pagina: 1