Toon posts:

Spontane reboot met 3D mark en net nieuwe XFX GF4 TI4200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met de search een beetje rondgekeken maar kon geen vergelijkbaar probl;eem vinden. Dus vandaar dit nieuwe topic.
Ik heb net een nieuwe XFX Geforce4 TI4200 aangeschaft. Na de kaart ingebouwd te hebben ben ik natuurlijk benieuwd naar de 3d mark score.... de 1e x geen probleem alleen beetje lage score. Ik een beetje met de settings spelen en een klein beetje overgeclocked (260/600). Ik nog een keer proberen .... pats reboot tijdens de 3e bench mark. Ik alles terug gezet naar default en nog een keer proberen maar de ene keer wel en de andere keer geen spontane reboot. En uiteindelijk alleen nog maar reboots.... Tijdens een potje gamen (UT2003) nergens last van. Mijn systeem: AMD athlon TB 900 @ 900, 768 MB intern, Asus A7V, nieuweste detonator drivers van de Nvidia site

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
voeding wel ok ?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Nieuwste 3dmark en patch?

• momania
  • Laatst online: 17-08 20:19

momania

iPhone 30! Bam!

Reboot komt doordat je pc vastloopt en xp dan automatisch reboot..
kan je ergens uitzetten en dan krijg je weer normale blue screen...
dan kan je in de FAQ's uitzoeken wat je hier verder weer mee kan..

[ Voor 51% gewijzigd door momania op 25-11-2002 17:09 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Heb ff snel met een of ander proggie wat in een ander topic genoemd stond naar de spanningen gekeken en wat ik er uit kon halen stond dat wel goed. 5 en 12 v

Verwijderd

Topicstarter
Ok ga ik ff kijken wat voor foutmelding ie geeft. En wat voor patch is dat dan??

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 17:11 ]

• KaMiKaZe
De Geforce 4 Ti series slurpt enorm veel stroom, zeker als je gaat overclocken. Wat voor merk voeding heb je en wat is het vermogen (combined) ?. wat was je oude videokaart ?

• momania
  • Laatst online: 17-08 20:19

momania

iPhone 30! Bam!

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Het kan goed zijn dat je core of iets anders is doorgesmolten...
Normaal als je dat voorhebt is je kaart toch wel bijna zeker *nadezak*..
Het kan dus zijn dat ze gewoon is doorgebrand.. :Y) :7
Allez, ik spreek hier uit ervaring he...

Outsync

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als de kaart echt doorgebrand is dan werkt het helemaal niet meer, niet alleen tijdens 3D een reboot. Waarschijnlijk is het toch de voeding die het niet helemaal meer trekt. Watvoor voeding zit er in je pc en wat zijn de waardes van de 5v en 12v lijnen als de pc stressed is?

Verwijderd

Tijdens een potje gamen (UT2003) nergens last van.
Even goed dat lezen mensen :)

Ligt dus niet aan te weinig watt.

• KaMiKaZe
Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 18:05:
[...]

Even goed dat lezen mensen :)

Ligt dus niet aan te weinig watt.
oeps idd :X

andere drivers geprobeert ?

• Kittekat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-08 09:33

Kittekat

Kittekat voor een Fitte kat

ja het kan aan de drivers legen of dat je bij XP weet niet of je dat hebt dat die auto rebooot of zo ?

Kittekat.net ....

Verwijderd

Kittekat schreef op 25 November 2002 @ 18:09:
ja het kan aan de drivers legen of dat je bij XP weet niet of je dat hebt dat die auto rebooot of zo ?
Kan het inderdaad zijn >

Eigenschappen van deze computer > geavanceerd > opstart en herstel instellingen > bij fout automatisch rebooten uitvinken.

• typhon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-04-2024

typhon

Nooit in één keer...

Ik weet niet of dat kan, maar probeer de kaart in een ander systeem te stoppen. Als hij dan ook vastloopt of reboot in 3d Mark dan weet je het :).
Of prop er een oude videokaart in (die wel 3d mark aankan) en draai 3d mark dan.

Vaag probleem twouwns :/, nooit eerder gehoord.

Verwijderd

Je kan ook proberen shadowing in de bios uit te schakelen.
Kijken of het probleem daar ligt.

Verwijderd

typhon2 schreef op 25 november 2002 @ 18:21:
Ik weet niet of dat kan, maar probeer de kaart in een ander systeem te stoppen. Als hij dan ook vastloopt of reboot in 3d Mark dan weet je het :).
Of prop er een oude videokaart in (die wel 3d mark aankan) en draai 3d mark dan.

Vaag probleem twouwns :/, nooit eerder gehoord.
Het ligt niet aan de hardware aangezien andere spellen wel goed werken.

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
Ik heb ook een XFX gehad die rebootte, niet overgeklokt overigens....
Teruggebracht, andere gekregen.. nu nergens meer last van.

Kan best dat de kaart gewoon rot is.

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt er op dat het de drivers waren..... Ik heb de originele van cd geinstaleerd en dat lijkt tot nu toe weinig problemen te geven alleen....... toen ik vanavond mijn computer aanzette en mijn monitor..... nix geen beeld, alleen een knipperend ledje op mijn monitor die er na een tijdje ook mee kapt. Daarna heb ik een oude monitor aan mijn systeem gehangen en de oude drivers geinstaleerd. 3Dmark werkt weer gewoon maar mijn monitor doet nix meer :-( Monitor is een CTX PR960F en ik had de hem met 1024x768 @ 100 HZ staan. Dit kan deze monitor volgens het boekje gewoon aan en dat blijkt ook wel doordat ik ruim 2 jaar met deze instellingen nooit probelen heb gehad.

Het rebooten was inderdaad automatisch restarten na een BSOD met de melding dat het aan NV4_dipl.dll ligt.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 21:24 ]

Verwijderd

Die monitor ligt niet echt aan de videokaart, tenminste dat kan ik me niet voorstellen. Heb je nog garantie met die monitor?

Verwijderd

Topicstarter
Nah is twee jaar oud dus dat zal wel niet..... ff Bij CTX kijken wat ze er over te zeggen hebben.

ff op de site gekeken en er zit 3 jaar pickup en return garantie op dus das wel relaxed, vandaag die gasten maar eens bellen dat ze dat loodzware ding (19" triniton) op moeten komen halen :-)

Maandag (16-12) krijg ik me monitor weer terug. Is een kleine 2 weken weg geweest. Als ie het nou ook nog doet is het wel nette service van CTX :-)

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2002 15:52 ]

Pagina: 1