Toon posts:

Stereo @ Tv + Pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Volgend jaar ga ik verhuizen en nou wil ik eigenlijk mn stereoset aansluiten op de pc EN tv.
Maar ik heb maar 1 aux uitgang (nu pc dr op aangesloten) dus ik kan in principe maar 1 apparaat erop aansluiten
Zijn er geen andere oplossingen? of resulteerd dat weet in nieuwe losse componenten enzovoorts?

Anders wil ik een 5.1 speakerset kopen voor bij de compu of een surround sound set bij mn tv.
Ik heb:
SB Live! 5.1 in de pc (en een A-open 12x dvd)
Philips 55 cm Tv
JVC Mx-J30 (met 2x100W en 2x70W)

edit: heb de search gebruikt (omega) en hier zag ik wel een soort gelijk topic voorbij gaan maar daar stond het antwoord niet in!

oja, waarvoor ik alles gebruik:
ik speel veel mp3s af dus in mn hele kamer moet het te horen zijn (die wordt,opp: 6,5 x 5,5 meter)
De comp komt zeg maar schuin tegenover de TV+stereo te staan, maar kabels zijn geen probleem !
En dan wil ik nog via mn tvout DVD kijken op de tv, dus het geluid van de DVD uit de computer moet ik dan kunnen horen in de hele kamer.

Kortom: alles moet in de hele kamer te horen zijn, daarom ook het liefst beide apparaten op de stereotoren !!

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 17:03 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

ik zou zeggen zet op de uitgang van je tv een splitter.
dan heb je 2 uitgangen. 1 kan naar de tv ander naar de pc.

wat je ook kan doen is de scart-uitgang (als je die hebt) van de tv gebruiken. hier kan je ook wel stekkers voor kopen die van scart naar tulp gaan.

Verwijderd

Topicstarter
damster schreef op 25 november 2002 @ 17:02:
ik zou zeggen zet op de uitgang van je tv een splitter.
dan heb je 2 uitgangen. 1 kan naar de tv ander naar de pc.

wat je ook kan doen is de scart-uitgang (als je die hebt) van de tv gebruiken. hier kan je ook wel stekkers voor kopen die van scart naar tulp gaan.
je bedoelt een splitter op mn stereotoren ?
Ja zou denk ik wel kunnen, maar gaat de kwaliteit van het geluid dan niet hard achteruit? (had ik wel bij een splitter bij mn onboard :| geluid)

edit: maar als ik dan mn tv EN mp3s aan heb, hoor je dat lekker door elkaar heen.... volgens mij gaat dit nie thelemaal goed :|

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 17:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
MMM ff andere vraag tussendoor:
als ik de scart achterin de tv doe met 3 uitgangen (2x geluid en 1x tv) dan hoor je alleen nog geluid uit de tv en niet uit de stereo.... doe ik de kabel in de hoofdtelefoonaansluiting dan krijg ik wel geluid.

Of is dat met de scart gewoonweg niet mogelijk of is dat ding stuk of wat?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

oke, hoe wil je het nou precies. je wilt het geluid van je pc op je stereo hebben.
en ook het geluid van je tv op je stereo?

sorry dan heb ik het niet goed begrepen.

je kan dus van die tulp splittertjes kopen, dan kan je 2 apparaten op de je stereo aansluiten, als je maar 1 ingang hebt.

en als je het geluid van beide apparaten niet door elkaar wilt hebben dan zul als je mp3 luistert de tv uit moeten zetten.
wil beide apparaten tegelijk aanhebben, dan zou je een schakelaartje moeten maken.

Verwijderd

Topicstarter
damster schreef op 25 November 2002 @ 18:04:
oke, hoe wil je het nou precies. je wilt het geluid van je pc op je stereo hebben.
en ook het geluid van je tv op je stereo?

sorry dan heb ik het niet goed begrepen.

je kan dus van die tulp splittertjes kopen, dan kan je 2 apparaten op de je stereo aansluiten, als je maar 1 ingang hebt.

en als je het geluid van beide apparaten niet door elkaar wilt hebben dan zul als je mp3 luistert de tv uit moeten zetten.
wil beide apparaten tegelijk aanhebben, dan zou je een schakelaartje moeten maken.
Ja zo wil ik het :)
ja idd, een schakelaartje zou misschien wel wat zijn eigenlijk .... mmm moet ik ff schemaatje voor tekenen

Verwijderd

Ik heb een soortgelijke opstelling als jij hebt:

- M'n PC staat aangesloten op m'n stereo (maar ook op m'n Cambridge Soundworks FPS 1000 (4 speakers+subwoofer)

Heb dus uit 6 speakers+subwoofer geluid (Heb ik gedaan door me cambridge set op 'front' aan te sluiten en me stereo op 'rear')

- M'n TV staat ook aangesloten op m'm stereo

Ik gebruik ook een jackplug splittertje op m'n stereo (Sony MHC-BX5).
Vanuit dat splittertje gaan de kabeltjes naar m'n TV en PC.
(Idd in de koptelefoonaansluiting van me tv anders werkt het niet)

Maar ik snap niet waarom je zoveel moeite wilt doen om een schakelaartje te maken, want je kan ook met hetzelfde gemak (als dat je het in de afvalbak gooit :) ) het kabeltje uit je TV trekken op het moment dat je MP3's en TV tegelijk aan het beluisteren/kijken bent. (De koptelefoonaansluiting zit tenslotte tog altijd voorop de TV dus hoef je niet helemaal 8er je TV te duiken hiervoor)

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je kunt natuurlijk ook de uitgang van de tv op een ingang op de pc zetten en dan door naar de versterker.
kweenie of je ook een phono ingang op je versterker hebt? Die kun je ombouwen met een stukkie hardware (te koop bij conrad) en vervolgens als aux gebruiken.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters of modbus apparaten (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 19:07:
Ik heb een soortgelijke opstelling als jij hebt:

- M'n PC staat aangesloten op m'n stereo (maar ook op m'n Cambridge Soundworks FPS 1000 (4 speakers+subwoofer)

Heb dus uit 6 speakers+subwoofer geluid (Heb ik gedaan door me cambridge set op 'front' aan te sluiten en me stereo op 'rear')

- M'n TV staat ook aangesloten op m'm stereo

Ik gebruik ook een jackplug splittertje op m'n stereo (Sony MHC-BX5).
Vanuit dat splittertje gaan de kabeltjes naar m'n TV en PC.
(Idd in de koptelefoonaansluiting van me tv anders werkt het niet)

Maar ik snap niet waarom je zoveel moeite wilt doen om een schakelaartje te maken, want je kan ook met hetzelfde gemak (als dat je het in de afvalbak gooit :) ) het kabeltje uit je TV trekken op het moment dat je MP3's en TV tegelijk aan het beluisteren/kijken bent. (De koptelefoonaansluiting zit tenslotte tog altijd voorop de TV dus hoef je niet helemaal 8er je TV te duiken hiervoor)
Nee dat snap ik maar ik moet toch achter mn stereo als ik wil switchen van PC naar TV of andersom ?? maar als ik nou zelf een simpel schakelaartje kan maken/vinden.... dan is dat al vrij makkelijk :)
IrrITanT schreef op 25 November 2002 @ 19:34:
Je kunt natuurlijk ook de uitgang van de tv op een ingang op de pc zetten en dan door naar de versterker.
kweenie of je ook een phono ingang op je versterker hebt? Die kun je ombouwen met een stukkie hardware (te koop bij conrad) en vervolgens als aux gebruiken.
Nope alleen AUX

edit: kan ik niet gewoon een schakelaar kopen bij onze Doe het zelf zaak?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 19:42 ]

Pagina: 1