Goed, ik heb al eerder gepost met dit probleem, maar ik heb een aantal dingen gebrobeerd, en ik ben benieuwd of er mensen hier rondhangen die een idee hebben.
systeem specs:
AMD Athlon 1.4 G
CD WRITER
DVD speler
diskettestation
geforce 4 ti
ac97 onboard
pinnacle pctv kaart
modem 56k
onboard ethernet kaart.
Ik heb een geforce ti 4200 van gainward gekocht, maar altijd als ik een spel opstart, stopt het spel na een minuut ofzo met werken, en krijg ik op de achtergrond (alt-tab) vaak een dergelijke error: "c0000005 at adress [kan vanalles zijn]" (uit gta3). ik heb winXP pro, en windowsME, bij winME crashed het spel meteen naar een d3d error, en bij windowsXp na een minuut ofzo met de bovengenoemde error. Bij 3dmax kom ik niet verder dan de tweede test, want daarna krijg ik vrolijk een lege desktop te zien. Dat gebeurd overigens bij veel spellen ook.
ik heb het volgende geprobeerd:
1: kast open tijdens het spelen:
maakt geen donder uit, videokaart zuigt als een bezetene, dus de koeling is goed.
2: alle hardware er uit getrokken of gedisabled in de bios (ethernet en ac97) totdat alleen een cd speler en de videoplank er nog in zaten:
geen verschil.
3: dertig verschillende drivers, van verschillende leveranciers: Nvidia, gainward, en HP (de bouwers van de pc).
geen verschil.
4: bios updaten:
kon niet, want het is een phoenixBios, en Hp had nog geen updates.
5: sterkere voeding: (mijn voeding was maar 150w)
400W geprobeerd geen verschil.
6: videokaart in een andere pc douwen:
werkte perfect
7: andere videokaart in mijn pc douwen:
geforce 2 mx werkte perfect (maar langzaam).
8: directx opnieuw installeren:
geen verschil
9: format en reinstall:
geen verschil.
Het enige wat ik me nog kan bedenken is dat er een instelling in de bios moet veranderen, maar daar heb ik geen verstand van, dus als jullie daar tips voor hebben: graag. Nog iets aparts is, dat het spel het in het begin tijdelijk wel heeft gedaan in windowsMe, terwijl ik in XP nog diezelfde error had, maar nadat ik opnieuw had geinstalleerd werkte hij ook in winME niet meer.
systeem specs:
AMD Athlon 1.4 G
CD WRITER
DVD speler
diskettestation
geforce 4 ti
ac97 onboard
pinnacle pctv kaart
modem 56k
onboard ethernet kaart.
Ik heb een geforce ti 4200 van gainward gekocht, maar altijd als ik een spel opstart, stopt het spel na een minuut ofzo met werken, en krijg ik op de achtergrond (alt-tab) vaak een dergelijke error: "c0000005 at adress [kan vanalles zijn]" (uit gta3). ik heb winXP pro, en windowsME, bij winME crashed het spel meteen naar een d3d error, en bij windowsXp na een minuut ofzo met de bovengenoemde error. Bij 3dmax kom ik niet verder dan de tweede test, want daarna krijg ik vrolijk een lege desktop te zien. Dat gebeurd overigens bij veel spellen ook.
ik heb het volgende geprobeerd:
1: kast open tijdens het spelen:
maakt geen donder uit, videokaart zuigt als een bezetene, dus de koeling is goed.
2: alle hardware er uit getrokken of gedisabled in de bios (ethernet en ac97) totdat alleen een cd speler en de videoplank er nog in zaten:
geen verschil.
3: dertig verschillende drivers, van verschillende leveranciers: Nvidia, gainward, en HP (de bouwers van de pc).
geen verschil.
4: bios updaten:
kon niet, want het is een phoenixBios, en Hp had nog geen updates.
5: sterkere voeding: (mijn voeding was maar 150w)
400W geprobeerd geen verschil.
6: videokaart in een andere pc douwen:
werkte perfect
7: andere videokaart in mijn pc douwen:
geforce 2 mx werkte perfect (maar langzaam).
8: directx opnieuw installeren:
geen verschil
9: format en reinstall:
geen verschil.
Het enige wat ik me nog kan bedenken is dat er een instelling in de bios moet veranderen, maar daar heb ik geen verstand van, dus als jullie daar tips voor hebben: graag. Nog iets aparts is, dat het spel het in het begin tijdelijk wel heeft gedaan in windowsMe, terwijl ik in XP nog diezelfde error had, maar nadat ik opnieuw had geinstalleerd werkte hij ook in winME niet meer.