Het maakt echt helemaal niks uit, werk zelf als technisch tekenaar bij een ingenieursbureau. Heb je genoeg ruimte dan haal je lekker een grote crt monitor, 21 inch is zat. Houd wel rekening dat grote crt monitoren een flinke toeter achter op hebben. Bij mij op het werk staat mijn Panasonic 21P op 1 tafel apart en staat er een tafel ervoor met keyboad en muis om zo genoeg afstand te creëren voor me ogen. Heb je niet al die ruimte dan haal je gewoon een goede TFT monitor. Lijntjes blijven hoe dan ook gekarteld, want hoe meer je inzoemt hoe meer je ziet dat deze uit pixels bestaat, zaagtand effect krijg je dan. Als je gewoon zorgt voor goede "snap settings" is je nauwkeurig hoog genoeg.
Daarnaast is een goede videokaart een must, een matrox G550 is het minste wat je kan nemen en als het kan eraf kan een wildcat of een nvidia quadro. Heb hier thuis een TFT Samsung 171P en merk geen verschil met die op Panasonic op me werk. Beide draaien op een resolutie van 1280*1024, vandaar dat ook een fijne videokaart prettig is.
Kijk gewoon wat in je budget past, maar persoonlijk kan je ook met een 17" monitor al behoorlijk end komen, hoge resoluties betekend alleen meer zichtbaar beeld dus minder scrollen en in-, uitzoomen.
[
Voor 4% gewijzigd door
Miki op 25-11-2002 17:31
]