Toon posts:

xbox met 5.1 geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een creative inspire 6.1 set gekocht op de hcc en nu wil ik deze aansluiten op mijn xbox. Ik las op een forum al dat je een advaced skart kabel moet kopen en dan met de optische aansluiting aan de boxen/versterker moet koppelen. Het probleem is: ik heb geen optische aansluiting op de speakers zitten! :(

wat moet ik doen?

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Ik weet niet of er een optical > analoog convertor is, dat zal waarschijnlijk wel niet. Kan je je XboX niet aan je versterker/hifi installatie (misschien wel PC) hangen, en dan die weer doorlussen naar je speakers?

Lijkt me trouwens meer iets voor het AV forum.

[ Voor 3% gewijzigd door Rafe op 25-11-2002 16:54 ]

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-08 15:24
Denk het ook wel ja, SPV -> AV :)

There is no magic.

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:27

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Heeft de set een coaxiale ingang? Dan dien je een optisch -> coax convertor aan te schaffen.

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Verwijderd

Topicstarter
De set heeft alleen 3 jack aansluitingen, 1 front, 1 rear en 1 sub/center

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 17:25:
De set heeft alleen 3 jack aansluitingen, 1 front, 1 rear en 1 sub/center
Ik denk dat je een probleempje hebt. Je zal ook nog een DD/DTS decoder moeten kopen/gebruiken. De Xbox stuurt alleen het DD/DTS signaal door maar decodeert de zaak niet. Je kunt naar die set alleen een gedecodeerd signaal sturen.

Verwijderd

Topicstarter
ik dacht dat de xbox al hetzelfde doorstuurde als bv een 5.1 geluidskaart... :?

/me raakt nog al in de war door al die vage termen

Verwijderd

je hebt een decoder nodig die bij bijvoorbeeld de DTT5700 en de nieuwe 5500 set van creative zit. De XBox stuurt een ongecodeerd signaal door die door een decoder nog omgezet moet worden naar 5.1

Verwijderd

had je ook de Z640 of 680 moeten kopen van logitech...daar zit tenminste een kabeltje voor consoles bij....

creative sucks....

grz
Nomai

• Stefmeister
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 11:32
Ik ben van plan een binnenkort een TH-A75R te kopen
http://data3.jvc-europe.c...-A75R&Country=Nld&Lang=Nl

Kan ik hiermee met een xbox, advanced scart en een glasvezel aansluiting de games etc op 5.1 spelen!?!?

Het is een 6.1 systeem, ik neem aan dat het backwards compatible is. Ik vraag me vooral af of het kan kwa decoder/aansluitmogelijkheden

[ Voor 29% gewijzigd door Stefmeister op 26-11-2002 12:15 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 17:43:
had je ook de Z640 of 680 moeten kopen van logitech...daar zit tenminste een kabeltje voor consoles bij....

creative sucks....

grz
Nomai
Waar slaat DAT nou weer op. Flaimbait.

Mijn Creative set decodeerd wel gewoon DD maar kan trouwens prima overweg met analoge ingangssignalen. De topicstarter heeft alleen de fout begaan niet goed voorbereid naar de HCC te gaan. Als je je van tevoren wat verdiept in de setjes dan wist je wat je zou moeten hebben.

Verwijderd

Stefmeister schreef op 26 November 2002 @ 12:08:
Ik ben van plan een binnenkort een TH-A75R te kopen
http://data3.jvc-europe.c...-A75R&Country=Nld&Lang=Nl

Kan ik hiermee met een xbox, advanced scart en een glasvezel aansluiting de games etc op 5.1 spelen!?!?

Het is een 6.1 systeem, ik neem aan dat het backwards compatible is. Ik vraag me vooral af of het kan kwa decoder/aansluitmogelijkheden
Volgens die site heeft die set geen audio ingangen (wat me zeer onwaarschijnlijk lijkt) en dan is het dus _niet_ mogelijk.

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:46
Je had beter een Creative Inspire 5.1 5500D kunnen kopen.. Die is speciaal voor consoles (Xbox en PS2 versie)

• Stefmeister
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 11:32
In princiepe is het enigste wat de xbox nodig heeft voor 5.1 sound toch een optische aansluiting naar een dvd decoder (die in de dvd speler/reciever zit bijvoorbeeld)?
devv05 schreef op 26 November 2002 @ 20:13:
Je had beter een Creative Inspire 5.1 5500D kunnen kopen.. Die is speciaal voor consoles (Xbox en PS2 versie)
Ik heb nog zo'n "oude" creative 2500, die is uiteraard heel anders dan de 5500 maar het is toch mijn referentie voor creative boxen. Hoewel ik over de 2500 wel tevreden ben, wil ik toch iets wat echt stukke beter is. En naar mijn mening zijn die speciale console/pc boxen toch minder dan de iets duurdere multimedia speakers. kwa performance etc. Ik weet niet of dit zo is maar het verklaart voor mij het prijsverschil.

[ Voor 70% gewijzigd door Stefmeister op 27-11-2002 14:50 ]

Pagina: 1