progressive scan nutteloos?

Pagina: 1
Acties:

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-03 19:30

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

Topicstarter
ik ben op zoek naar een nieuwe DVD speler en nu zie je dat de nieuwere en duurdere types progressive scan bevatten.
ik heb dus even opgezocht wat dat inhoud en corrigeer me als ik het fout heb maar....
ik heb daar met mijn huidige breedbeeld (sony 32fx wega) dus niets aan
aangezien ik een analoog toestel heb
klopt het als ik zeg dat prgressive scan op pal systemen toch al minder zin heeft als op ntsc systemen? omat wij dat sync. probleem (60Hz - 24 fps) tussen film en video niet hebben?

ik kan dus net zo goed de sony DVP-NS905V met 12bit/108MHz Noise Shaped Video D/A Converter kopen?
dan heb ik een top DVD speler zonder progressive scan?

ik heb mijn info van: http://electronics.cnet.c...9398-8-6226096-1.html?txt

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Verwijderd

Progressive scan heeft wel zin als je een beamer of zo wilt gaan gebruiken.
Maar bij een tv zal je tv ook progressive scan moeten ondersteunen anders heb je er niks aan.

• FUBAR

FUBAR

Topicstarter
dat is dus precies wat ik dacht, want ik wil gewoon een DVD speler met het beste beeld voor zo'n 750 euro max. en nu weet ik tenminste dat ik niets mis zonder progressive scan.

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:42
je hebt voor 750 geen topspeler zoals je dat noemt, maar wel een hele goede, die behoorlijk boven het gemiddelde ligt.

19230 WP Sunpower MAX 3 (32 / SMA - 18 / Enphase) 80 kWh BE batteries

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
PS is van groot nut als je een projectie TV, plasma of beamer hebt.

Vrijwel geen enkele normale TV ondersteunt PS. Een Panasonic ondersteunt NTSC PS, en er is een Toshiba die zowel NTSC als PAL PS ondersteunt.

PS levert op zowel PAL als NTSC DVDs veel winst op, op TVs wat minder (kleiner scherm). PAL PS is echter nog niet officieel beschikbaar, hoewel sommige spelers het al wel bieden (o.a. Arcam DV88+ en een aantal gemodificeerde Philips spelers). De PS spelers die je nu in de winkel vindt ondersteunen alleen PS op NTSC DVDs (m.n. dus Amerikaanse, regio 2).

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:34
amerikaanse dvd zijn regio 1... regio 2 is europa en japan.

• FUBAR

FUBAR

Topicstarter
wat is, als je kijkt naar het beeld, dan wel een topspeler? en hoeveel zou je daar voor neer moeten leggen?
ik bedoel, ik zie ook wel de dvd spelers van de merken die groot zijn op hifi gebied met een prijs van 1500~2000 euro, maar wat bieden deze dan echt meer?

laat ik het anders zeggen, heeft een duurdere speler dan de voorgestelde sony zin op mijn tv?

ik vind het trouwens jammer dat er in de topmodellen altijd een digital of dts decoder zit, hoewel bij 95% van de gebruikers in het duurdere segment die decoder toch wordt genegeert omdat hij minder is dan de decoder op de versterker

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
PAL PS mag officieel niet eens van de bazen van DVD (dvd forum), vanwege hoogwaardige kopieen. Echter is dit achterhaalt omdat er perfect copieen kunnen gemaakt worden tegewoordig. Binnenkort zou er worden beslist of die beperking weg wordt gehaald. Overigens is PAL PS veel meer rekenintensief voor apparaten dan NTSC vanwege de meer beeldlijnen, dus ook iets duurder te maken.

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Blue Eyes schreef op 25 november 2002 @ 19:19:
je hebt voor 750 geen topspeler zoals je dat noemt, maar wel een hele goede, die behoorlijk boven het gemiddelde ligt.
Voor €750 geen top-speler? Dan leg jij de lat wel heeel erg hoog volgens mij.

Verder wordt gezegd dat PS op projectie/plasma wel zin heeft. Maar er wordt ook gezegd dathet op TV's zin heeft. Ik heb altijd begrepen dat het op TV geen zin zou hebben.

Kan iemand mij uitleggen hoe het kan dat PS op een analoge TV wel zijn heeft?

Verwijderd

s_roubos schreef op 25 november 2002 @ 20:46:
PS is van groot nut als je een projectie TV, plasma of beamer hebt.

Vrijwel geen enkele normale TV ondersteunt PS. Een Panasonic ondersteunt NTSC PS, en er is een Toshiba die zowel NTSC als PAL PS ondersteunt.

PS levert op zowel PAL als NTSC DVDs veel winst op, op TVs wat minder (kleiner scherm). PAL PS is echter nog niet officieel beschikbaar, hoewel sommige spelers het al wel bieden (o.a. Arcam DV88+ en een aantal gemodificeerde Philips spelers). De PS spelers die je nu in de winkel vindt ondersteunen alleen PS op NTSC DVDs (m.n. dus Amerikaanse, regio 2).
S_roubos, dit moet net andersom zijn :) de Panasonic ondersteund zowel NTSC ( officieel) als PAL ( officieus) progressive scan, Toshiba enkel NTSC (officieel)

Nog even het voordeel van progressive scan :

bij een normaal beeld krijg je eerst de even dan de oneven beeldlijnen, terwijl de eerste, bijvoorbeeld oneven al weer beginnen te doven, komen daar snel de even lijnen op om een beeld te creëeren. Bij progressive gebeurd de opbouw van het beeld in 1 x zodat het beeld veel detailrijker is en strakker.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 12:07:
[...]

S_roubos, dit moet net andersom zijn :) de Panasonic ondersteund zowel NTSC ( officieel) als PAL ( officieus) progressive scan, Toshiba enkel NTSC (officieel)

Nog even het voordeel van progressive scan :

bij een normaal beeld krijg je eerst de even dan de oneven beeldlijnen, terwijl de eerste, bijvoorbeeld oneven al weer beginnen te doven, komen daar snel de even lijnen op om een beeld te creëeren. Bij progressive gebeurd de opbouw van het beeld in 1 x zodat het beeld veel detailrijker is en strakker.
Dat dacht ik dus ook, maar dan heeft progressive scan toch geen zin op een normale analoge TV? Want die werken toch gewoon interlaced? Dus altijd eerst even en dan oneven.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
In het geval van je TV, sla je de spijker volledig op zijn kop met je bovenstaande verhaal !

[ Voor 3% gewijzigd door tbusquet op 26-11-2002 13:37 ]

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:48

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ik denk dat een top-DVD-speler alleen zin heeft als je ook een hoogwaardige plasma/TFT thuis heb hangen. Het verschil kan van een DVD van 750 of van 1500 Euro kan je volgens mij niet zien op een beeldbuis...

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

tbusquet schreef op 26 November 2002 @ 13:25:
In het geval van je TV, sla je de spijker volledig op zijn kop met je bovenstaande verhaal !
Dat dacht ik! :)

Maar s_roubos beweert dat het op TV wel zin heeft, waar haalt hij dat dan vandaan? Of hij moet het hebben over non-interlaced tv's, maar bestaan die dan? Dan heb ik het over "normale" tv's (geen plasma/tft/projectie/beamer).

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Voor zover ik weet zijn alle tv's die in de winkel te koop zijn gewoon interlaced tv's. Maar als je idd een televisie hebt die progressief is, dan heeft het idd voordelen. Maar dan heb je dus eigenlijk een grote computermonitor staan, die zijn nl. wel progressive.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Er zijn wel degelijk tv's die progressief kunnen, genoemd zijn dus al Tv's van Panasonic en Toshiba ,die dit zeker wel kunnen. Je moet dan niet naar de standaard breedbeeldjes kijken, maar de topmodellen en daar zul je wat dieper voor in de buidel moeten tasten. Maar ik vind dat progressieve dvd spelers helemaal niet duur zijn. Kocht 3/4 jaar terug een toshiba sd-510E progressief die erg goed is voor het geld, destijds 500 euro voor betaald toen hij net uit was, regio vrij gechipped. Tegenwoordig heb je de opvolger alweer en die zal ongetwijfeld nóg beter zijn.

Moraal van het verhaal : koop gewoon een progressief CAPABLE dvd speler, dit wil niet zeggen dat hij alleen maar progressief weergeeft, maar dat hij het KAN, dus mocht je ooit een beamer of tv kopen die dit kan, dan ben je voorzien.

zo simpel is het.

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-03 16:59

jasjenl

Liab A Tymo

Vrijwel alle moderne 100 hz tv's zijn feitelijk progressive scan. Alleen ondersteunt dus inderdaad helaas vrijwel geen enkele tv dit als input signaal, behalve de hierboven genoemde. De anderen maken zelf het beeld progressive, alleen werkt dat vaak net wat minder mooi dan wanneer de dvd speler dat al kan doen. Dat is op zich niet zo vreemd, de dvd speler kan het beeld nog voordat het analoog naar buiten gestuurd wordt de-interlacen, waardoor je veel zuiverder kunt de-interlacen dan wanneer je dat vanaf een analoog signaal moet doen, zoals een 100 hz tv dat doet.

• Dr. Strangelove
  • Nu online
amerikaanse dvd zijn regio 1... regio 2 is europa en japan.
S_roubos, dit moet net andersom zijn de Panasonic ondersteund zowel NTSC ( officieel) als PAL ( officieus) progressive scan, Toshiba enkel NTSC (officieel)
I stand corrected on both counts :)

Ik denk dat PS op TVs minder uitmaakt, omdat de beeldlijnen daar vanwege de kleinere diagonaal al dichter bij elkaar staan. Interlacing is dus minder zichtbaar.

Allemaal theorie, ik heb nog nooit PS gezien op een TV. Ben wel benieuwd, bepaald in grote mate de aanschaf van een nieuwe TV voor mij.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Pagina: 1