Toon posts:

[SPEAKERS]subwoofermodule

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een passieve sub van magnat (project sub 10: 200/400w), maar kwil hem wat actiever maken :)
Kzat te denken om dat te doen met zo'n subwoofermodule. Hij hang nu aan een pioneer 5x 100 watt receiver (doorgelust vanaf de center) Ik zat zelf te kijken naar de volgende 2:

HS-Active home-2 2-weg aktief moduul € 195,-
HS-80 subwoofermoduul 80 Watt € 185,-
bij www.speakerland.nl

Ik vraag me alleen af of:
-er betere opties zijn in die prijsklasse (of vergelijkbaar voor minder $$);
-het geluid daardoor beter zal worden (is het de investering waard)...

Verwijderd

erm die eerste is een 2 weg module? betekend dat niet dat er 2 versterkers inzitten met een x-over? In dat geval zou die niet nuttig zijn voor jou...

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:13

JT

VETAK y0

Wat wil je er mee bereiken....wat het antwoord ook moge zijn, het heeft geen zin.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus gewoon mn passieve subwoofer versterken. En deze staat binnen, dus het liefst met netvoeding. En waarom heeft dit geen zin JT? Is er geen oplossing?

• JT

JT

VETAK y0

Je geluid gaat er niet op vooruit. Daarom heeft het geen zin.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu mn subwoofer aan het centerkanaal hangen van versterker, waarna het signaal doorgestuurd wordt naar een klein versterkertje die het weer doorstuurt naar de de center speaker. Nu haal ik toch een hoop vermogen weg van mn center speaker? En daarbij weet ik niet hoe lang dat versterkertje het nog houdt zo. Ook is het toch beter om alleen lage tonen naar de subwoofer te sturen?
Ik zoek eigenlijk dus gewoon een eindversterker voor mn sub.

edit:
Is dit iets?
http://www.kijkshop.nl/on...path%5Fsegment=Discoworld
Of kan ik beter voor deze gaan:
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=5503

Help me ff kiezen aub...

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2002 11:22 ]

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
JT schreef op 25 november 2002 @ 18:45:
Wat wil je er mee bereiken....wat het antwoord ook moge zijn, het heeft geen zin.
Het heeft wel degelijk zin. Je maakt van je passieve sub een actieve. De hypex heeft bovendien erg goede filters en x-over. En je kunt gebruik gaan maken van het LFE kanaal wat nu ws. door de fronts weergegeven wordt.

Ik zou dus persoonlijk voor die HS80 gaan.

En laat die kijkshop rommel alsjeblieft links liggen. Als je zo'n hypex versterker koopt weet je zeker dat je iets goeds in handen hebt.

[ Voor 14% gewijzigd door tbusquet op 29-11-2002 10:53 ]

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
In plaats van de hypex zou ik liever voor deze gaan dan denk ik:

Die heeft wat meer vermogen

• tbusquet
Verwijderd schreef op 29 November 2002 @ 11:23:
In plaats van de hypex zou ik liever voor deze gaan dan denk ik:

Die heeft wat meer vermogen
Ja, maar dat is dus een stereo versterker, bedoeld voor een setje actieve speakers.

"build in mix-amplifier 150 watt 4 ohm

The active range is a set of two amplifiers which are built for creating active speaker-systems."

Bovendien weet ik niet hoe de opbouw van de versterker in elkaar zit. Hypex versterkers zijn bijzonder netjes opgebouwd, met goede voedingen.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• JT

JT

VETAK y0

tbusquet schreef op 29 november 2002 @ 10:51:
[...]

Het heeft wel degelijk zin. Je maakt van je passieve sub een actieve. De hypex heeft bovendien erg goede filters en x-over. En je kunt gebruik gaan maken van het LFE kanaal wat nu ws. door de fronts weergegeven wordt.

Ik zou dus persoonlijk voor die HS80 gaan.

En laat die kijkshop rommel alsjeblieft links liggen. Als je zo'n hypex versterker koopt weet je zeker dat je iets goeds in handen hebt.
Maar waar moet je dat ding dan kwijt ? Ok, je hebt en betere x-over, maar ik vond het nogal onzinning en zo gigantisch zal je er qua geluid nou ook al weer niet op vooruit gaan...koop dan voor weinig geld een nieuwe actieve sub.

Ecodan warmtepomp

• tbusquet
Dan bouw je er een kistje omheen, een aparte eindversterker neemt meer ruimte in beslag.

Verwijderd

Topicstarter
JT schreef op 29 november 2002 @ 11:57:
[...]

Maar waar moet je dat ding dan kwijt ? Ok, je hebt en betere x-over, maar ik vond het nogal onzinning en zo gigantisch zal je er qua geluid nou ook al weer niet op vooruit gaan...koop dan voor weinig geld een nieuwe actieve sub.
Voor dit geld heb ik niet zo'n brullende sub als dat ik zou hebben met een beetje versterker.

• JT

JT

VETAK y0

Nieuwe actieve subs zijn niet zo duur hoor :) 350 - 400 euro en dan heb je echt een goede sub. Veel beter dan voor die prijs in de winkel. Het enige waar ik gewoon mijn vraagtekens bij zet is hoeveel je er qua geluidskwaliteit op vooruit gaat. Die amp zut wel goed, maar ik weet niet hoe die in verhouding tot de sub staat.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
JT schreef op 29 November 2002 @ 12:15:
Nieuwe actieve subs zijn niet zo duur hoor :) 350 - 400 euro en dan heb je echt een goede sub. Veel beter dan voor die prijs in de winkel. Het enige waar ik gewoon mijn vraagtekens bij zet is hoeveel je er qua geluidskwaliteit op vooruit gaat. Die amp zut wel goed, maar ik weet niet hoe die in verhouding tot de sub staat.
Ik wil gewoon van het habibabi versterkertje (rowana) af dat nu tussen mn sub en mn center zit... dus dat ik gewoon alleen mn center aan mn centerkanaal heb hangen en mn subwoofer aan de subwoofer pre-out. Een amp met 150 rms moet denk ik wel wat meer opkunnen brengen dan mn 100 watt versterker waar ie nu aanhangt. En de dakpannen komen er nu al bijna af, dus het gaat me niet echt om het volume, maar meer dat ik van dat doorlussen afben.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2002 12:21 . Reden: typo ]

• JT

JT

VETAK y0

Ah, ok, dan kan het wel een goed idee zijn ja :) Of je koopt een los blokkie, ene Marantz momo eindblokkie. Kan je ook weer gebruiken later als je sub weg gaat.

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1