Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

CCFL <=> Trouble.....

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008

• Droopey
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-08-2023

Droopey

Hoe kan ik je helpen?

Topicstarter
Okay, ben nog druk bezig met mijn modje... Nu bezig met 2 CCFLen. 1 blacklight en 1 blauwe.

Ik heb ze aangesloten op de molex (zo'n kleine, van de floppy zeg maar, en dus niet op degene van de harde schijven en dergelijke).... Maar hij brand maar half.... Als hij op metaal ligt.... Als ik hem van het metaal afhaal en dus een beetje optil, gaat ie alleen maar zwakker branden....

Iemand een idee? Als je wilt, kan ik natuurlijk wel ff een fotootje plaatsen....

Hier had uw reclame kunnen staan.

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
hij heeft 12v nodig dus ik zal maar eens de uitgaans spanning na meten van die floppykabel voeding >:)

[ Voor 4% gewijzigd door _MaLa_ op 25-11-2002 16:31 ]

• Droopey

Droopey

Hoe kan ik je helpen?

Topicstarter
Heb geen spanningsmeter.... Maar neem aan dat die van de floppy dus lager is? Shit, moet ik toch weer de stad in om een molex splitter te gaan halen.... En dan moet ik ook gaan solderen vrees ik (kabeltjes passen wel relaxed in die kleintjes, maar niet in die grote molexen)

Verwijderd

lol, je moet idd ff een splittertje kopen of zelf gaan knutselen (wat bij mij ooit goed fout is gegaan, burn bitch burn :9)

• Droopey

Droopey

Hoe kan ik je helpen?

Topicstarter
Kan ik wel 2 van die trafo's op 1 molex aansluiten, of ook niet?

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Je kan ze net zo goed met plakband vastzetten, en ja, er kunnen er zoveel als je zelf wilt in. Draai desnoods eerst die draden in elkaar voordat je ze in de molex stopt. Verder had je dit met de search wel kunnen vinden!

Orange & Red

• Droopey

Droopey

Hoe kan ik je helpen?

Topicstarter
Search doet het niet lekker op het moment..... Hij gaf maar 1 topic toen ik op molex zocht.... En dat is toch wel de key in deze vraag. Allemaal, thanx for the info, ik ga weer de stad in rennen..... Moet toch die splitter hebben dus :(

Vanavond post ik de pics (om niet nog meer topics te openen, zal ik dat wel hier doen ofzow :))

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

je kan hem toch ook op de 2 rechtse pootjes van een fan connector op je mobo zetten?
(of is dat bullshit?)

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-11 23:28

Chop2000

Vroem

hgmmm ook van de floppy drive connector kan je 12 volt halen hoor...

niks

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:35

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

je moet de plus an je converter op de gele draad aansluiten, op de rode heb je idd half licht.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-11 16:50
inderdaad wat de gele draad is 12 volt en dat heeft je ccfl wel nodig om een beetje leuk te branden

• Droopey

Droopey

Hoe kan ik je helpen?

Topicstarter
Net terug... splitter gehaald en aangesloten (op rood)... Nog steeds half (de UV is al helemaal niet te zien).... Hier teruggekomen en weer wijsheid gehaald :)

Voel me al weer happier dat ik hem alleen maar op geel hoef aan te sluiten.... We gaan het nog maar een keer proberen....

*gaat weer offline dus*

• Droopey

Droopey

Hoe kan ik je helpen?

Topicstarter
Inmiddels aangesloten op de gele draad.... Ziet er gelijk beter uit, alles brandt tops.... Vanavond nog even een beetje draden wegwerken, en dan zal ik een fotootje plaatsen....

Kan een modje deze topic wijzigen naar 'Mijn eerste Mod' of iets in die trend? Dan hou ik deze aan om jullie het vervolg van mijn mod te laten zien.

• AcouSE
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Open maar een nieuw topic, dan hoeft niet iedereen eerst al je troubles te lezen :)

Leuk verhaaltje en (netjes geresizede) pics natuurlijk.

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:13

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Slotje vergeten?

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Verwijderd

Mijn hemel, geloof dat iedereen wel een keer zijn ccfl op de 5V heeft aangesloten, niet? Bij mij stond het iig nog uitgetekend op het doosje van de inverter, maar waarom maken ze die rode draad dan ook niet gewoon GEEL?!? Scheelt een hoop 'valse' declaraties denk ik... :/

• memphis
  • Laatst online: 16:35

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Waarom hebben ze de rode draad in de PC geen 12v gegeven :?
Als je niet eens kan inzien dat de ccfl op 12v aangesloten moet worden en niet eens weet waar dat in je PC zit moet je er in mijn ogen niet eens aan gaan beginnen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• AcouSE
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Uhm... ja, afgehandeld dus :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.