Toon posts:

[BNC] refreshrate blijft 60 Hz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik baal als een stekker!

Mijn monitor heeft soms last van kleursweem. Als ik aan de D-sub kabel rommel is het weg. De kabel of de monitor aansluiting is gaar.

Ik heb er een BNC kabel ingeprikt en het probleem is weg. Nu is mijn monitor niet herkend door Win2k (geen DDC) en zijn de monitor settings "greyed out"

Ik heb de Iiyama en Ati 6200 drivers opnieuw geinstalleerd, zodat ik de refreshrate op 85Hz kan zetten. Tot mijn schrik blijft het beeld op 60Hz flikkeren.

Wat kan ik hier aan doen?

• Liggie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2022
beeldschermeigenschappen> geavanceerd> Displays Klik daar op de monitor vul de maximum resolutie en de maximale refreshrate van de monitor in en ga dan terug naar de tab beeldscherm en zet de refreshrate op 85 Hz

Als je van de BNC aansluiting gebruikt maakt kan windows je scherm niet herkennen omdat er dan geen pinnetje meer voor is. Als je perse wilt dat je monitor herkent word zal je de .inf file van je monitor handmatig erin moeten zetten.

Verwijderd

Anders ff de Refreshrate fix downloaden.

• Liggie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2022
die refreshrate fix is toch alleen van nvidia? Bovenstaand verhaal moet werken. Ik heb het vanmiddag nog gedaan na een windowsinstall

Verwijderd

Topicstarter
Hee bedankt!

Onder Displays is "use DDC" grijs en is er een max. resolution & refresh optie bijgekomen. Deze stonden resp. op 3200x1200 en 60 HZ 8)7

Gelijk ook ff DirextX refresh op 75 Hz gezet, want 1600x1200/85Hz geeft van die toffe strepen :+

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
idd DCC uitzetten is de oplossing :)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Liggie schreef op 25 november 2002 @ 16:22:
die refreshrate fix is toch alleen van nvidia? Bovenstaand verhaal moet werken. Ik heb het vanmiddag nog gedaan na een windowsinstall
Zag dat je probleem al is opgelost, maar die 60HZ is juist niet bij nVidia kaarten, maar bij ATI, althans als je gewoon in Windows 2000/XP werkt.

En het werkt dan juist wel bij de ene monitor en als je een ander aansluit niet meer.
Heb hier al meerdere keren ervaring mee gehad op verschiullende systemen.
Pagina: 1