Toon posts:

Pinnacle PCTV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Ik heb een vraagje ik heb op hcc de pctv kaart van pinnacle gekocht.Nu heb ik een probleempje.Ben van beneden met coaxkabel naar boven gegaan ongeveer 4 meter en deze in de kaart gestoken.Alleen ik krijg mijn zenders niet scherp gesteld.Er hangt al een signaal versterker tussen maar het beeld blijft slecht.Heeft iemand een oplossing voor mijn probleempje.Beneden zit de kabel alleen op de aansluiting. 8)7 8)7

Verwijderd

kijk eens of het beeld op een tv wel goed is, dan weet je of de kabel of je kaart brak is.

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 15:16

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Kijk ook even zonder versteker, en daarnaast gebruik goed afgeschermde coax stekers.
Deze zijn iets duurder.......... maar zoveel beter ( Hirschmann- de Kokwi en Koswi stekkers heten ze geloof ik)

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Verwijderd

waarschijnlijk heb je dit al gedaan en is dit een nutteloos antwoord maar heb je wel het goede type signaal (pal ntsc etc) ingesteld.

Verwijderd

Topicstarter
Alle instellingen staan goed bij mij want ik heb wel beeld alleen heel slecht

Verwijderd

Aarding?

• UTP
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10-2025

UTP

Unshielded Twisted Person

Ik heb ook een Pinnacle PCTV kaart. Al een jaar of twee. Had ik dat kreng maar nooit gekocht... :/
Anyway zoals RCy2k al zegt je moet je comp goed aarden. :Y Dit kun je beste zelf doen door een draadje te trekken van het aardpunt op het stopcontact naar je kast. stop de draad onder een schroef en draai hem weer vast. Zo is het beeld (waarschijnlijk) een stuk beter.
Op de een of andere manier wil de software de scherpstelling van het beeld niet behouden. Dus ik stel hem handmatig goed scherp. Maar zodra ik dan weer naar een andere zender zap en weer terugkom is de handmatige scherpstelling weer verdwenen 8)7 :(

Pas met aarden btw wel op dat je een eventuele platenspeler niet op de zelfde manier ge-aard hebt. Dit gaf bij mij namelijk wat problemen. Aard dan op de waterleiding of verwarmingsbuis.

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Je weet zeker dat de kabel wel goed is boven? Als je dus een TV zou aansluiten ipv je pc, zie je het dan wel goed? Dan kan het misschien zijn dat er ruis ontstaat door je pc, ergens een aardeprobleem ofzo, of een draaiende fan.

Ik zelf heb ook een beter signaal op mijn TV als ik mijn computer uit heb staan, het heeft er dus wel degelijk mee te maken
Pagina: 1