Toon posts:

Sneller geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik wil m'n Fujitsu ErgoPro x453/166MMX-32-2.0GB upgraden.

Een aantal optie uit de officiele handleiding zijn:
Intel Pentium-233MHz (plastic) MMX AF33397 Socket 7,
32MB SDRAM 4-clock DIMM 66Mhz of 64MB EDO DIMM 60ns,
2MB graphics (SGRAM) of 3MB graphics (SGRAM).

Nu is mijn vraag echter of het ook mogelijk is om bijvoorbeeld niet de
genoemde processor te plaatsen maar een andere 233Mhz processor (of
sneller) van welk merk dan ook. En of ik ipv het genoemde geheugen sneller (pc133 ofzo), groter, moderner maar wel 168 pins geheugen te plaatsen.
Kan de pc dit aan? Moet ik iets aan mijn BIOS veranderen?

Ik heb Fujitsu geraadpleegd maar die blijven erg vaag en zeggen enkel dat de garantie vervald enzo.

Ik kijk uit naar uw antwoord,

Klaas

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Je kan het beste je moederbord even identificeren. Het is waarschijnlijk een intel moederbord, en dan kan je op de site van intel veel info opvragen over dit moederbord. Dan kom je ook te weten welke processoren en geheugentypen je kwijt kan op dit moederbord.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Om eerlijk te zijn heeft het weinig zin om deze PC up te graden. De onderdelen die je kunt vervangen zijn tegenwoordig nogal duur en zullen maar weinig extra performance opleveren.
Ik denk dat je het beste een nieuw budgetsysteem kunt kopen (rond de 800 euro moet wel te doen zijn).

Wat je eventueel zou kunnen doen, maar weinig zin heeft, is:
-Andere cpu erin. Met een beetje geluk past er een AMD k6-3+ op 450mhz erin.
-Meer ram erin. SDram zou iets sneller zijn, maar ga er niet vanuit dat er al te veel in kan. 128mb zal wel het maximum zijn (download wcpuid en kijk eens welke chipset je op je mobo hebt, dan kunnen we hier wat zinniger commentaar geven).
-Snellere HD. Een moderne 7200rpm schij zal flink wat meer performance opleveren, tenminste als je bios een grote HD ondersteund en hij niet op pio mode4 moet draaien.
-Videokaart. Tsja, spellen zul je er toch niet mee kunnen gaan spelen, dus dit upgraden heeft niet veel zin. Ik denk trouwens niet dat je een AGP slott hebt, of vergis ik me hier?

Moraal: Upgraden is weggegooid geld, koop of een nieuwe PC of werk hier nog even op verder.

Verwijderd

''Wat kan ik het beste hieraan upgraden'' Deel 3

Daar hoort je vraag :)

Edit : daar wel even de eerste post lezen ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 16:30 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
^^^ :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.