Toon posts:

LAN-Probleem....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een Trust Network starter kit PCI gekocht
ik dat ding inbouwen...
alles liep lekker

ik op mijn beste pc alles geinstalleerd en ingesteld
en wil ik beginnen aan de volgende pc (netwerk voor 2 pc... in de toekomts meer...)
en wil ik het kaartje installeren maar ik krijg steeds deze foutmelding:

De NDIS.VXD, NTKERN.VXD-apparaatlaadprogramma's kunnen het stuurprogramma voor dit apparaat niet laden.

ik heb vanalles geprobeert (wel 10x opnieuw geinstalleerd, win98 opnieuw geinstalleerd) maar dat had geen effect

wie heeft een oplossing?

Verwijderd

Topicstarter
please kan dit een beetje snel opgelost worden??

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
af en toe deugt d'r gewoon geen reet van van die installatiediskettes

Kijk anders eens op de site van thrust ofzo of daar goede nieuwe drivers staan. Dit lijkt me op een gruwelijke fout in je drivers die je nu hebt.

Verwijderd

Om te beginnen, gooi je Trust Troep het raam uit....koop iets van een echt merk 3Com ofzo... (Is wel wat duurder, maar dan weet je ook zeker dat het werkt...)

Tja, maar dat doe je waarschijnlijk niet, Hoe heb je je netwerk hardwarematig geinstalleerd...wat voor bekabeling (UTP of COAX). Bedenk dat als je UTP hebt liggen dat je wel gebruik moet maken van een hub, want twee computers met een utp kabel verbinden gaat zowieso nooit werken. Twee computers verbinden met coax gaat wel zonder hub....

Verwijderd

Topicstarter
heb er een hub tussen
en heb de beide kaarten in een pci slot zitten

ik ga nu ff naar nieuwe drivers zoeken.....
eerst ff kijken of ik het zo kan maken... anders 3com :)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 04 november 2000 21:37 schreef Dart het volgende:
Om te beginnen, gooi je Trust Troep het raam uit....koop iets van een echt merk 3Com ofzo... (Is wel wat duurder, maar dan weet je ook zeker dat het werkt...)

Tja, maar dat doe je waarschijnlijk niet, Hoe heb je je netwerk hardwarematig geinstalleerd...wat voor bekabeling (UTP of COAX). Bedenk dat als je UTP hebt liggen dat je wel gebruik moet maken van een hub, want twee computers met een utp kabel verbinden gaat zowieso nooit werken. Twee computers verbinden met coax gaat wel zonder hub....[/quote]Twisted UTP..(!)

Verwijderd

Topicstarter
en dat is?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

gekruisd kabeltje voor Peer to peer netwerkje.

zie ook http://www.wown.com/

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:02
Twisted UTP is het zelfde als gewoon UTP.
UTP is Uxxxx Twisted Pair!(kweet niet de betekenis van U)
Crosscable bedoel je.
Cros kabel is dat de draadjes omgewisseld worden.
Netzoals je bijv. een CINCH (tulp) kabeltje aan een kant wit/rood omdraait. Dan cross je het ook.
Crossed cable gebruik je om een netwerk toch (theoretisch) mogelijk te maken tussen 2 PC's met UTP kaartjes.
Het is een maniertje om geen HUB te hoeven gebruiken.
Je hebt cross cable ook nog wel eens nodig om HUB's/switches op elkaar aan te sluiten.
Maar ze hebben tegenwoordig vaak een aparte 'voorgecrosste' poort of een omschakelknopje (cross/normaal).

Duidelijk?

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 04 november 2000 22:12 schreef BackSlash32 het volgende:
gekruisd kabeltje voor Peer to peer netwerkje.

zie ook http://www.wown.com/[/quote]Cross Kabeltje (Twisted UTP) is een uitkomst, maar hij wil (als ik het goed las) in de toekomst eventueel uitbreiden. Maar goed....hij heeft een hub, twee pci nic's, utp, dus hardware matig is dat ok. Ik zou nu inderdaad naar nieuwe drivers zoeken. Ik heb een soortgelijke Trust ervaring gehad....(Ik kon toen 3Commetjes krijgen, dus heb ik meteen gedaan), maar ik heb laatst een servertje staan bouwen en ik had eigenlijk nog een netwerkkaart nodig, en toen kwam ik een van die oude trust dingen tegen (waarvan ik eigenlijk dacht dat ik ze op de snelweg het raam had uitgegooid, hopend dat een of andere vrachtauto er overheen zou rijden !)

Nieuwe drivers gekregen van iemand en hup werken..., dus grote kans dat ze het dan wel weer doen...

Verwijderd

Topicstarter
waar vind ik de goede drivers van de
Netwerk starter kit PCI
van Trust.......
?

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 04 november 2000 22:29 schreef masterwill het volgende:
waar vind ik de goede drivers van de
Netwerk starter kit PCI
van Trust.......
?[/quote]Http://www.trust.com

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Nieuwe drivers: probeer 's : www.trust.com of www.trust.nl

Ik heb hetzelfde probleem gehad met diverse netwerk-paketten (al of niet met een hub).
Met Windows ME was dat verholpen.

Kijk anders 's bij je netwerk instellingen (start / instellingen / configuratiescherm / netwerk)

Succes !!

eagle

Verwijderd

Topicstarter
hmmm heb een maitje gestuurd naar trust

binnekort ff winME aanschaffen
kijk of dat verschil heeft

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

het lijkt erop alsof je met het installeren van je protocollen etc. niet de windows cd hebt ingegeven, dan krijg je dat soort foutmeldingen..

Mijn iRacing profiel

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

U = unshielded, ofwel er zit geen afscherming (metalen laagje, ofwel gevlochten, ofwel folie) om de getwiste paren.
Als tegenhanger heb je STP, Shielded Twisted Pair, waarvan 2 versies bestaan. De simpele heeft alleen een mantel om alle paren tezamen, de luxe versie heeft elk paar afgeschermd en nog eens een afscherming om dat alles heen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
als ik het kaartje wil installeren komt er wat te staan:
kan dit bestand niet vinden (zal zometeen ff kijken welk bestand)
plaats uw win98 cd of selecteer bestand

dat komt er te staan.... en dan kun je kiezen : ok, blader, sla bestand over, anuleren

maar hij kan dat bestand dus niet op de cd vinden van win98 maar waar moet dat bestandje dan op staan?

Verwijderd

Topicstarter
deze foutmelding krijg ik elke keer:

De NDIS.VXD, NTKERN.VXD-apparaatlaadprogramma's kunnen het stuurprogramma voor dit apparaat niet laden.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 05 november 2000 10:54 schreef masterwill het volgende:
maar hij kan dat bestand dus niet op de cd vinden van win98 maar waar moet dat bestandje dan op staan?[/quote]NDIS.vxd is best wel belangrijk als je een NIC in je PC stopt..
Moet op je CD staan, zoek maar eens in net9.cab,
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q188/4/29.ASP?LN=EN-US&SD=gn&FR=0
anders kun je geen drivers voor je NIC werkend krijgen..
Afbeeldingslocatie: http://home.talkline.nl/digibeet/img/nic.jpg

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
kan ik de bestandjes er zo nog bij gooien
bijv door van de cd te kopieren en in windows/system/ te plakken? of heeft dat geen nut?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[edit]
Aaargh..
Ik lees ff niet goed.
Staan die bestanden al op je HD?

Dan vraagt je install<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>code:</font><HR>De NDIS.VXD, NTKERN.VXD-apparaatlaadprogramma's kunnen het stuurprogramma voor dit apparaat niet laden.[/quote] nu om de drivers van je NIC's.
Zaten daar floppies bij? Daar moet je de drivers vanaf halen --> bladeren.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar op die floppies daar zitten die drivers wel op maar dat is heel vaag
en nu krijg ik nog steeds die foutmelding :(
damn :(

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

optie 1)
Gewoon opnieuw proberen,

optie 2)
Check kaart > chipset
Go to internet
enter www.fabrikant.com
zoek kaart
zoek en DL driver
installeer driver

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-08 09:16
Die bestanden staan wel op win98 cd. waarschijnlijk <cddrive>:\win98. gewoon ff bladeren. sommige bestanden staan op de driverdiskette en sommige op win98 cd. en aangezien windows zo stom is dat hij dat niet ziet moet je hem af en toe een handje helpen ;)

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Pagina: 1