[Gnome] Menu panel weg, hoe terug ?

Pagina: 1
Acties:

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2025
Ik heb het volgende probleem na een crash van gnome is mijn menu panel weg.

Nou dacht ik dus geen probleem, even op de gnome website kijken hoe ik die weer terug krijg, maar niet dus.
Als ik de gnome website moet geloven kun je ze allemaal weghalen behalve de menu panel en met behulp hiervan kun je er ook weer panels bijmaken.

Moet ik nou heel gnome opnieuw instaleren om mijn menu panel weer terug te krijgen of kan dat ook anders?

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 12:04

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Uhm ... hij is vast gecrasht ... maar je kan hem wel weer opnieuw opstarten door ik denk gnome-panel (d) gevolgd door een "&" of het is paneld .. iig iets in die strekking

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

gconf config voor de panel verwijderen? Lijkt me genoeg...

code:
1
rm -fr ~/.gconf/apps/panel

En dan ff opnieuw inloggen.

• Sneezydevil
Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 16:17:
gconf config voor de panel verwijderen? Lijkt me genoeg...

code:
1
rm -fr ~/.gconf/apps/panel

En dan ff opnieuw inloggen.
Deze kan ik dus niet verwijderen want hij bestaat niet volgens mijn pc.

Maar als ik als root inlog krijg ik wel een panel, maar die crasht dus ook binnen enkele seconden.

Edit

Wat me nu pas opvalt is dat als ik als root gnome opstart ik geluid heb en als ik het als me gewone user doe niet, ik weet niet of het relevant is maar zeg het toch maar ff

* Sneezydevil is beetje noob

[ Voor 20% gewijzigd door Sneezydevil op 25-11-2002 16:46 ]

• Thijsch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-01 18:43
rechten van geluidskaart goedzetten. je moet even in je ~/.gnome2 rondneuzen en wat files renamen/verwijderen en telkens testen. Probeer je panel eens te updaten als het blijft chrashen (zend een bugreport)

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 12:04

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Edit

Wat me nu pas opvalt is dat als ik als root gnome opstart ik geluid heb en als ik het als me gewone user doe niet, ik weet niet of het relevant is maar zeg het toch maar ff

* Sneezydevil is beetje noob
Dat is een geval dat je niet in de audio groep zit ...

Als root "adduser user groep" zou dit moeten oplossen dacht ik

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Sneezydevil
ParaDot schreef op 25 november 2002 @ 16:52:
rechten van geluidskaart goedzetten. je moet even in je ~/.gnome2 rondneuzen en wat files renamen/verwijderen en telkens testen. Probeer je panel eens te updaten als het blijft chrashen (zend een bugreport)
imdos schreef op 25 November 2002 @ 16:56:
[...]

Dat is een geval dat je niet in de audio groep zit ...

Als root "adduser user groep" zou dit moeten oplossen dacht ik
Ik begrijp hieruit dat dat geluid niet echt in verband staat met mijn panel probleem dus dat kan ik later nog altijd oplossen.
Een bugreport heb ik trouwens al verzonden helpt dat nog wat?
En hoe update ik mijn panel dan, want hij blijft crashen, ook als ik een nieuwe user aanmaak dan is hij er wel, maar niet voor lang?

• Thijsch
gewoon. nieuwste versie gnome-panel downloaden

• Sneezydevil
ParaDot schreef op 25 november 2002 @ 17:25:
gewoon. nieuwste versie gnome-panel downloaden
Kan het zijn dat dit niet moegelijk is voor de gnome versie die bij redhat 7.3 zit, wet zo niet welke dat is, maar die heb ik.
Ik kan namelijk het namelijk alleen vinden voor de gnome 2 die in redhat 8 zit.

• Thijsch
dat maakt geen verschil dacht ik :) als je een up2date systeem hebt moet het gewoon werken (dat is mijn ervaring met redhat)
Pagina: 1