Toon posts:

[2000] CSVDE en Importeren*

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
People,

Voor een nieuw domain wil ik een import file maken voor de CSVDE tool van Microsoft. Voor een test heb ik die file met de hand gemaakt. Dit is allemaal geen probleem. Als voorbeeld zie je beneden een stukje van het bestand wat ik gebruik.

"CN=Account One,ou=Technical,ou=ICT,DC=Domain,DC=com",Account One,Account One,"CN=Account One,CN=Technical,OU=ICT,DC=Domain,DC=com","CN=Person,CN=Schema,CN=Configuration,DC=Domain,DC=com",User,Account One,AOne,Account,One,Account.One@Domain.com

Samen met de veld namen, die niet hierboven staan kan ik accounts maken zonder een probleem.

Om het allemaal een beetje makkelijker te maken wil ik voor het maken van de import file Excel gebruiken. Met Excel kan ik bepaalde velden automatisch laten vullen. Zo gezegd zo geprobeerd. Als ik mijn, met de hand gemaakte text file, importeer in Excel dan kan ik netjes aangeven dat mijn separator een comma is en mijn text qualifier een ". Gevolg is dat veld naam DN een waarde heeft van CN=Account One,ou=Technical,ou=ICT,DC=Domain,DC=com . Dit omdat deze waarde in het text bestand tussen " staat en dus als 1 word gezien. Erg mooi van Excel.

Echter, nu maak ik mijn Excel bestand af met de nodige informatie en probeer ik het op te slaan als een Comma Separated Value file.

Resultaat is dat de veld namen niet gescheiden worden door een comma maar door een punt comma, en de "-tjes zijn ook niet geplaatst. Dit resulteert in een waarde die niet als 1 waarde word gezien maar als verschillende waardes die horen bij verschillende velden.

Het zal duidelijk zijn dat CSVDE dit niet leest en dus heb ik niets.

Weet iemand hoe ik vanuit Excel mijn bestand op de juiste manier kan exporteren? Of wie weet er een andere manier van het maken van zo een text bestand?

Ik kan me niet voorstellen dat Microsoft er van uit gaat dat je alles met de hand gaat zitten typen!!! :o

Thanks

ps: Sorry voor de titel. Ik had de juiste maar er ging iets fout en nu heb ik niet alles terug gezet!!!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 15:49 ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ps: Sorry voor de titel. Ik had de juiste maar er ging iets fout en nu heb ik niet alles terug gezet!!!
Zet je gewenste topictitel even in Schop een Modje of maak een topicreport aan, dan zet ik hem erin :)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Er is dan niemand die deze tool eerder heeft gebruikt? Hoe doen jullie het dan? Het eind doel is veel accounts tegelijk aanmaken. Geen migratie maar nieuwe accounts.

• Ibbelz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022
Ik weet dat dit topic al uit 2002 stamt. Echter loop ik vandaag tegen precies hetzelfde probleem aan, het leek me dus een beetje nutteloos om een heel nieuw topic te openen. Heb al heel wat geprobeerd maar excel blijft met die irritante punt komma komen, als ik het later aanpas via notepad dan werkt het wel gewoon.

ik vroeg me af of iemand al een oplossing weet? :)

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.