Toon posts:

Dell Inspiron 8200 notebook samenstellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje op zoek naar een notebook en denk dat ik een geschikte gevonden heb: een Dell Inspiron 8200 ;)

Standaard features
Notebook Chassis
with Intel® Speedstep™Technology
Intel® 845 chipset/400MHz FSB
Crystal Audio CS4205 audio chipset
Harman Kardon® Odyssey 2 speakers
3.5" 1.44MB floppy drive
IR port voor draadloze data-overdracht
Geintegreerde 10/100 netwerkkaart en 56k/V92 modem
IEEE 1394 Port for e.g Dell Movie Studio (ex software)
Touchpad & pointing stick
AC Adapter
Smart Lithion Ion Batterij
Norton AntiVirus 2002 (90 days free updates)

Systeem samenstellen
Ik ben maar eens gaan kijken op dell.nl welke combinatie voor mij het meest geschikt is, maar ik werd meteen dood gegooid met opties & extra mogelijkheden (positief!). Maar daardoor zijn veel dingen mij nog niet helemaal duidelijk.
Ik vind het erg belangrijk dat ik een notebook op maat krijg die precies voldoet aan mijn eisen, dus heb ik voor mezelf de 'Configureer uw Dell' pagina eens ingevuld en kwam uit op het volgende systeem:

- Mobile Intel® Pentium® 4 Processor 2.0GHz-M/ 512kb cache
- 15,0'' TFT UXGA Kleurenscherm (1600*1200)
- 512MB DDR SDRAM 266MHz (2x256MB) (+135.00 EUR)
- 40GB Ultra ATA/100 Harde Schijf (rpm 5400)
- Internal 8x DVD/24x CD-RW Combo (+130.00 EUR)
- ATI Radeon 9000 64Mb High performance grafische kaart (+70.00 EUR)

Deze keuzes waren zo gemaakt, maar bij sommige keuzeopties wist ik niet waarvoor ik moest kiezen of het was onduidelijk:

Online Aktie
Ik kan hierbij kiezen tussen:

- Aktie: Klik hier voor uw 5% online korting (- 94.00 EUR)
- 50% discount pakket 2 : USB Port Replicator / USB Mouse ( optical )/ USB Keyboard (+99.00 EUR)
- Aktie: Klik hier voor uw gratis 16MB USB Memory Key

De 3e optie valt af omdat ik geen behoefte heb aan zo'n memory key.
De 2e optie valt waarschijnlijk af omdat ik de onderdelen beschikbaar binnen dit pakket voor mij niet echt interessant zijn (zie 'Configureer uw Dell').
Dus blijft optie 1 over: 5% online korting.

Goede keuze (ervan uitgaande dat ik 'm via dell-online koop)?

Service/Garantie
Hier heb ik de volgende keuzes:

- 1 jaar European Collect and Return (- 349.00 EUR)
- 3 jaar European Collect and Return (- 99.00 EUR)
- 3 jaar Selectcare® On-Site Next Business Day (Standaard)
- 3 jaar CompleteCare dekking ongevallenschade (+71.00 EUR)

Welke optie zou verstandig zijn?

Dell True Mobile netwerk
Wireless netwerk is wel een must voor mij, maar welke keuze kan ik het beste maken:

- TrueMobile Wireless TM1150 LAN PC Card (+109.00 EUR)
- TrueMobile Wireless TM1180 LAN Internal Mini PCI Card (+109.00 EUR)
- TrueMobile Wireless TM1170 LAN Base Station (+399.00 EUR)

De laatste is duidelijk NIET wat ik zoek, maar van de andere 2 opties zijn mij de voor- en nadelen compleet onduidelijk.

Iemand die weet wat deze onderdelen inhouden en wat de voor- en nadelen zijn?

Operating System & Software
Norton AntiVirus 2002 (90 days free updates) zit er standaard bij.
Verder moet ik een keuze maken tussen Microsoft® Windows® XP Pro NL/FR/UK.
En daarnaast moet ik kiezen uit Microsoft® Works 6.0 of Microsoft® Office XP.

Om eerlijk te zijn heb ik daar totaal geen behoefte aan!

Ik heb de notebook liever kaal, dan zorg ik zelf wel voor een OS en Software.
Is dit niet mogelijk (bij dell), of zit je hier altijd aan vast? :|

Draagtas
Hier heb je 5 opties (met Nylon draagtas als standaard).
Wat ik erg jammer vind is dat er geen foto's bij staan, en je niet kunt kiezen om GEEN draagtas te bestellen.

Weet iemand foto's van deze accessoires te vinden?

Prijs
Ervan uitgaande dat ik 'm via de dell-site zal kopen, kom ik uit op het volgende bedrag:

2389.00 EUR (excl. BTW)
2842.91 EUR (incl. BTW)

- Prijzen zijn exclusief verzendkosten.
- Aktie: Klik hier voor uw 5% online korting (- 94.00 EUR).
- TrueMobile Wireless LAN nog niet inbegrepen!

Vrij prijzig! Maar wel een ideale notebook (voor mij iig :9)

Ik hoop dat er hier mensen zijn die mijn vragen kunnen beantwoorden. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 15:51 ]

Verwijderd

Hey

Een vriend van mij heet zo'n Dell gekocht maar er zijn een aantal flinke problemen met zijn scherm:

http://thesection.homeip.net/inspiron

Hij heeft wel het 15" 1600/1200 dure scherm, constant flikkeren, gekke resoluties, backlight af en toe uit, niet willen booten.

Dan nog een paar foutjes van Dell zelf: verkeerde hd geleverd 4200 rpm ipv 5400 rpm, ribbels op het scherm, slechte bereikbaar heid helpdesk, slechte communicatie tussen verschillende afdelingen.

Dus zorg er in ieder geval voor dat je de onsite gerantie want dan komen ze het lekker thuis bij je fixen, en hoef je em niet op te sturen naar Deel (minimaal 5 dagen!!!)

Voor het wireless network zou ik je de mini PCI aanbevelen want die zit dan helemaal intern en heb je dus geen omkijken naar en ook geen gekken antenes aan de zijkant.

Software is verplicht en kan je er natuurlijk zelf gewoon afsodemieteren en opzetten wat je zelf wil.

Veel plezier en suc6 met je Dell (denk er nog eens goed over na!!!)

Verwijderd

Topicstarter
thx ;)

Die probs zijn idd wel erg vervelend, maar ik denk dat hij het erg slecht getroffen heeft, want ik hoor eigenlijk vooral goede reacties over de Dell Inspiron 8200.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:42
Je wilt wel een wireless NIC maar geen basisstation? Het nut ontgaat me dan.

Flickr | Lego collectie

• AFR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

AFR

De Inspiron 8200 is een ideaal notebook en ook het scherm geeft een perfect beeld. Zelf 1600x1200 is goed leesbaar.

Wat betreft de onduidelijke opties:
*) Plaatjes van de tassen zijn wel te vinden op de amerikaanse site van DELL. Hier bv.
*) Aangezien een notebook een duur maar kwetsbaar apparaat is zou ik altijd voor 3 jaar grantie gaan. Een reparatie die buiten de garantie valt is immers bijna niet te betalen! Over de service van DELL heb ik niet te klagen. Toen mijn prive-laptop binnen enkele weken al kapot ging (door een foutje van de kabelmaatschappij) werd mijn standaard garantie spontaan omgezet naar next-buisiness day en werd de laptop binnen 24 uur bij me thuis gerepareerd. Ook als er op het werk problemen zijn, worden deze binnen 24 uur opgelost. Afhankelijk van hoeverre je voor je werk/studie afhankelijk bent van een notebook kun je de keuze maken tussen next-business-day of standaard (binnen 5 dagen gerepareerd).
*) Op de TU/e konden we vorig jaar nog computers zonder OS bestellen aangezien we een site-license hebben (en DELL hof-leverancier is). Je zou even moeten bellen om te kijken of deze service ook aan andere verleent. Als je dit via het normale service-nummer doet, mag je hier gerust een half uurtje voor uit trekken...
*) Indien de laptop voor zakelijk gebruik is, is het verstandig om nog even te kijken naar een geod backup systeem aangezien standaard-oplossingen als GHOST soms lastig aan de praat zijn te krijgen als er een PCMCIA-kaart in het spel is. EZ-Gig werkt in elk geval perfect.

Verwijderd

Misschien een beetje off-topic. Jammer van die ene slechte ervaring. Ik heb namelijk alleen maar goede ervaring met Dell. Ik heb ook een inspiron, en kan zeggen: geweldig. Ook qua garantie geen problemen gehad. Wat betreft die tas, als ik jou was zou ik gewoon een koffer kopen. Misschien ben ik extreem lomp, maar ik heb al twee schermen gebroken, en dat is dus geen gerantie :). (lomp = vakantie -> kamperen -> storm -> spullen binnenhalen -> vriend die iets op je laptop tas zet -> laptoptas kan niet tegen object -> opject drukt scherm kapot -> verzekering zegt jammer......)

edit:

typo

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 00:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Je wilt wel een wireless NIC maar geen basisstation? Het nut ontgaat me dan.
Omdat wij (http://www.lanemmen.nl) ook wireless netwerk hebben :9

Verder, bedankt voor de tips mensen ;)

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-08 10:27

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Ik heb net een Inspiron 8200 besteld. Puur vanwege hardware mix en goede service van dell. Heb vanuit werk ervaring met dell systemen en nog geen enekele dell heeft me in de steek gelaten. Af en toe door gebruik wat problemen bij collega's. Deze werden altijd keurig opgelost binnen 5 dagen. Vaak nog eerder.

*empty*

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eens informeren of Dell een notebook zonder OS & software kan leveren.

• MR_VIPER

MR_VIPER

ik zou zeggen neem het erbij. Ze halen niks van de prijs af. Doe daarna gewoon een format en je kunt erop zetten wat je wil. Ik heb XP pro erop laten zetten. Machine is krachtig genoeg om VMWare te gaan draaien met wat andere software.

*empty*

• Freemann
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Freemann

CO2 Warmtepomp + VentilatieWTW

Hier de persoon zelf van de Inspiron 8200 met de filmpjes.

Ik ben dus echt niet te spreken over Dell!!!
heb vorige jaar een jaar lang fulltime stage gelopen bij een bedrijf dat ook ALTIJD bij Dell bestelde.
Toen was ik echt wel te spreken over Dell, maar dat is na 3 weken helemaal omgeslagen. Heb ze net WEER(6x in 2 dagen) aan de tel. gehad omdat UPS gisteren langs zou komen om hem op te halen. Maar tot op heden is er nog niemand geweest en zit ik thuis te w88!
Verder heb ik daarnet gebeld om een Garantie Upgrade te doen van 3 jaar CompleteCare dekking ongevallenschade naar 3 jaar Selectcare® On-Site Next Business Day. Blijkt dit niet te kunnen, tenzij ik een bedrag van 4xx euro overmaak op de rekening van Dell stort. 8)7 |:(
Deze info kreeg ik trouwens nadat ik wel 5x was doorverbonden naar afdelingen Sales, Customer Care, Technicale Support, eennnzzz....... . Niemand kon of wilde mij in eerste instantie helpen. Ik ben toen vanochtend terug gebeld.
Verder is hij dus al 1 keer ter reparatie aangeboden zonder dat hij gemaakt is. En heb ik moeten lullen al brugman om ervoor te zorgen dat hij een EXTRA lange test procedure zou ondergaan bij de reparatie afdeling(hiervoor moest een toestemming komen van Hoofd technische dienst!)!

Verder BAAL ik er op dit moment heel erg van zeker als ik dan lees dat bij iemand die 1x problemen heeft de garantie zo word omgezet naar next-business-day.

Als ik kon ruilen dan zou ik dat persoonlijk doen!
maar goed ik ben maar 1 uit duizende he......
hieronder nog een linkje
nieuws: Dell-gebruikers: service van Dell onder de maat

suc6 met je keuze!

https://www.taltion.nl, https://www.trekhaakkoffer-huren.nl, https://www.fietsendrager-huren.nl, https://www.fietskar-huren.nl

• MR_VIPER

MR_VIPER

Ik blijf toch bij mijn keuze. Ik heb alleen maar goede ervaringen. Het bericht op tweakers staat voor Dell wereldwijd. Ieder heeft gelukkig zo zijn mening. Dat doorverbinden tjah dat wijzig je niet als je voor Compaq Toshiba Acer Asus Tulip etc etc gaat kiezen. Dat hebben ze allemaal wel.

*empty*

Verwijderd

Topicstarter
Ja mee eens...
Een vriend van me heeft ook een Dell notebook (geen Inspiron) en hij is ook een tevreden eigenaar. Je hebt het wel slecht getroffen mfrijm :/

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn eigenlijk de alternatieven vergelijkbaar met deze specs?

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende nieuwsbericht is verschenen op t.net:
Dell Inspirion 8200 op de proef gesteld

Komt weer precies op het goede moment _/-\o_

• MR_VIPER

MR_VIPER

Ik heb nog een leuke review gevonden. Daarin worden twee gelijkwaardige 8200's tegen elkaar opgesteld. De een met een radeon 9000 de andere GF 440 Go.

Lees hier

*empty*

Verwijderd

Weet iemand misschien wat voor Radeon deze mobile chipset is en of die een beetje presteerd?

ATI M7-P/M7-D

• MadMax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-07 10:01

MadMax

Dammax

Ik heb zelf het volgende DELL Inspiron 8200 systeem:

Standaard features:

Notebook Chassis
with Intel® Speedstep™Technology
Intel® 845 chipset/400MHz FSB
Crystal Audio CS4205 audio chipset
Harman Kardon® Odyssey 2 speakers
3.5" 1.44MB floppy drive
IR port voor draadloze data-overdracht
Geintegreerde 10/100 netwerkkaart en 56k/V92 modem
IEEE 1394 Port for e.g Dell Movie Studio (ex software)
Touchpad & pointing stick
AC Adapter
Smart Lithion Ion Batterij
Norton AntiVirus 2002 (90 days free updates)

Variabelen:

- Mobile Intel® Pentium® 4 Processor 2.2GHz-M/ 512kb cache
- 15,0'' TFT UXGA Kleurenscherm (1600*1200)
- 512MB DDR SDRAM 266MHz (2x256MB)
- 40GB Ultra ATA/100 Harde Schijf (rpm 5400)
- Internal 8x DVD/24x CD-RW Combo
- ATI Radeon 9000 64Mb High performance grafische kaart
- 2nd Smart Lithium Ion Battery (+79.00 EUR) (Floppydrive eruit, Batt. erin!)
- Nylon draagtas (+39.00 EUR)
- 1 jaar European Collect and Return (- 349.00 EUR)

Voor € 2504,- ex. B.T.W. en ex. verzendkosten.

3DMark 2001SE: 6726 3DMarks

[ Voor 5% gewijzigd door MadMax op 27-11-2002 09:20 ]

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

• MR_VIPER

MR_VIPER

bevalt ie madmax?

Shaggy volgens mij is dat een radeon mobility ik denk een 7000 zoek eens met google of zoek anders even naar product specs op Ati Website

[ Voor 17% gewijzigd door MR_VIPER op 27-11-2002 09:31 . Reden: wat verder gezocht ]

*empty*

Verwijderd

Topicstarter
MadMax: naar zo'n systeem ben ik ook ongeveer opzoek! Heb je die via www.dell.nl gekocht?
Zit er alleen over te denken om toch die 3 jaar Collect and Return te nemen, ondanks de hoge prijs. :|

• MadMax

MadMax

Dammax

MR_VIPER: Hij bevalt SUPER! Dit is een perfecte desktop vervanger! 3DGamen gaat super, zelfs het scherm kan hij bijbenen. Als je 'm aansluit op externe monitor, muis en toetsenbord heb je niet in de gate dat je op een laptop aan het werk bent.

snap2guide: Ja, ik heb die via de DELL website gekocht. Hebben vanuit m'n werk een vaste accountmanager die de bestellingen verder afhandelt (Martin de Jong) en ben tot nu toe zeer tevreden over de gang van zaken (bijv. als er probleempjes zijn o.i.d.) Gewoon hem bellen en alles wordt geregeld!
Als ik jou was zou ik zeker gaan voor die 3 jaar Collect and Return! Heb dat bij mijn vorige 3 DELL laptops ook altijd gehad. De reden hiervoor was omdat het toen mijn eigen laptops waren. Nu heb ik er eentje van m'n werk, dus maakt die garantie voor mij zelf niet zo veel meer uit ;)

Tip: Als je een Inspiron samenstelt ga dan naar recommended systems commerce.euro.dell.com/dellstore/default.asp?c=671&cu=nlbsd&l=nl&m=eur &n=3055&s=nlbsd&sbc=nlbsd&v=d en stel voor elke configuratie die je op die pagina ziet jouw gewenste systeem samen. Je zult zien dat de prijzen verschillen. Zo ben ik er achter gekomen dat de prijsverschiilen tussen de verschillende DELL Inspiron 8200 systemen (met de zelfde specs) soms wel € 500 (ex BTW) met elkaar verschillen!

[ Voor 3% gewijzigd door MadMax op 27-11-2002 09:41 ]

• MR_VIPER

MR_VIPER

Toen ik van recomended systems de mijne samenstelde kwam ik duurder uit :D

Ik heb dus een P4 2,2, 512mb, ATI, UXGA, DVD/CD-rw, extra batt, extra lader en nog wat meer besteld. Verloopt niet soepel. Vandaag hebben ze laatste kans om in orde te maken anders wil ik andere accountmanager. Die ik nu heb zuigt. Als bij Dell iets niet lukt 2 keer bellen en drammen maar. Werkt meteen >:) Al verloopt het allemaal wel soepeler als bij een hoop anderen. Ik ben gewoon ongeduldig ;)

*empty*

• MadMax

MadMax

Dammax

MR_VIPER: Ik kan je Martin de Jong aanbevelen. Bestel al rond de 3 jaar de DELL spullen via hem en heb tot nu toe nog niet echt problemen gehad (of is het nou echt niet ;) )

DELL Laptops die ik gehad heb:

DELL Inspiron 7000
- PII 366 MHz
- 256 MB SODRAM
Status: verkocht

DELL Inspiron 7500
- PIII 650 MHz
- 256 MB SODRAM
Status: verkocht aan m'n vader (dus nog steeds in de familie :P )

DELL Inspiron 8100
- PIII 1,0 GHz
- 512 MB SODRAM
Status: gejat uit m'n auto ;(

DELL Inspiron 8200
- PIV 2,2 GHz
- 512 MB DDR
Status: mijn systeem a.t.m.

[ Voor 64% gewijzigd door MadMax op 27-11-2002 09:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
MadMax: thx voor de tips ;)

• MadMax

MadMax

Dammax

np :)

Verwijderd

Topicstarter
quote: MadMax
Tip: Als je een Inspiron samenstelt ga dan naar recommended systems commerce.euro.dell.com/dellstore/default.asp?c=671&cu=nlbsd&l=nl&m=eur &n=3055&s=nlbsd&sbc=nlbsd&v=d en stel voor elke configuratie die je op die pagina ziet jouw gewenste systeem samen. Je zult zien dat de prijzen verschillen. Zo ben ik er achter gekomen dat de prijsverschiilen tussen de verschillende DELL Inspiron 8200 systemen (met de zelfde specs) soms wel € 500 (ex BTW) met elkaar verschillen!
Gruwelijk dat dat zo kan verschillen qua prijs!? :?
Welke configuratie heb jij als uitgangspunt genomen als ik vragen mag?

En hoe zit het eigenlijk met geheugen. Wat zijn de voor- & nadelen van een 1x512 module en 2x256 modules?

Welke notebooks hebben ongeveer dezelfde specs als de Inspiron 8200 (ter vergelijking)?

• DaRace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2023
Als je 1x 512 neemt kun je later nog uitbreiden zonder een module weg te hoeven gooien (er zitten maar 2 slots op)

Verwijderd

Topicstarter
... zonder een module weg te hoeven gooien
geld teveel ofzo? 8)

thx ;)

• MR_VIPER

MR_VIPER

Hoe lang duurt het gemiddeld tussen ondertekening proforma factuur en de orderbevestiging zodat ik kan gaan tracken wanneer de machine komt? Aangezien ik vrij moet vragen om hem te kunnen ontvangen wil ik zo snel mogelijk de afleverdatum weten. Iemand enig inzicht daarin of ervaring?

*empty*

Verwijderd

2X256 is trager dan 1X512, want met 2x256 moet hij communiceren met 2 modules en met 1x512, maar met 1, het is dus sneller. En natuurlijk dat je er nog een module bij kunt douwen

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
Dell True Mobile netwerk
Wireless netwerk is wel een must voor mij, maar welke keuze kan ik het beste maken:

- TrueMobile Wireless TM1150 LAN PC Card (+109.00 EUR)
- TrueMobile Wireless TM1170 LAN Base Station (+399.00 EUR)

De laatste is duidelijk NIET wat ik zoek, maar van de andere 2 opties zijn mij de voor- en nadelen compleet onduidelijk.

Iemand die weet wat deze onderdelen inhouden en wat de voor- en nadelen zijn?
de PC-card is een PCMCIA kaartje en die kun je dus eventueel nog in een andere laptopstoppen (dat is het voordeel).

de Mini PCI card is erg handig want gaat ergens onder in een klepje en het neemt dus geen pcmcia kaart in beslag en maakt gebruik van de geintegreerde antenne (zit in je beeldschermbehuizing dacht ik) Nadeel is dus dat je het niet kunt overnemen in een andere laptop, hooguit wellicht in een toekomstige dell.

Ik heb zelf voor het miniPCI ding gekozen. Ik heb een Latiture C840 btw maar vergelijkbare specs. Ik zou overigens ook voor 1x512 gaan dan kun je het altijd nog aanpassen.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• intert0y
MR_VIPER schreef op 02 december 2002 @ 13:01:
Hoe lang duurt het gemiddeld tussen ondertekening proforma factuur en de orderbevestiging zodat ik kan gaan tracken wanneer de machine komt? Aangezien ik vrij moet vragen om hem te kunnen ontvangen wil ik zo snel mogelijk de afleverdatum weten. Iemand enig inzicht daarin of ervaring?
Meestal binnen 1 of 2 dagen orderbevestiging en dan streven ze naar 7-10 dagen. Ik heb nog altijd alles binnen 10 dagen binnen gehad maar heb dan wel alleen ervaring met de zakelijke machines: latitudes / optiplexen / poweredge etc.

Heb nu een dimension (desktop) in bestelling staan en die is woensdag 10 dagen geleden bevestigd met orderbevestiging. Ben benieuwd dus, maar 2 weken moet meestal wel lukken.

edit: vandaag nog geleverd dus. weer iets van 8 dagen na het ontvangen van orderbevestiging

EDIT: ik lieg trouwens op mijn laptop heb ik 3 weken moeten wachten omdat er naar het schijnt toen leveringsproblemen DVD/ CD-RW combo waren.

[ Voor 15% gewijzigd door intert0y op 03-12-2002 08:39 ]

• MR_VIPER

MR_VIPER

Dan wacht ik vandaag nog af op mail. Heb ik vandaag niks is het morgen maar weer bellen. Door die Accountmanager die ik heb, heb ik al week vertraging. En daardoor komt de laptop waarschijnlijk precies in een week dat ik weinig tijd heb. Ben benieuwd.

*empty*

• oZy
  • Laatst online: 27-07 17:24

oZy

Heb ook een 8200, met de NVIDIA GeForce4 440 Go chip en 1gb ram, 60gb hdd, uxga 15" etc. bevalt me prima! Enige aanmerking is dat volgens mij het 60gb hdd'tje vage tikjes maakt alstie warm is (niet alleen de mijne, hoor het ook bij een andere 8200 met 60gb). De 40gb disk heeft dat weer niet.

Ik zou zeker de mini pci wlan kaart aanraden omdat je dan dus geen pcmcia kaartje hebt wat uitsteekt. M'n zwager heeft wel de pcmcia versie en volgens mij heeft die wel iet wat beter berijk dan de ingebouwde.

Ik heb zelf de rugtas erbij en dat is ook een super handig ding. vooral omdat het er totaal niet uitziet als een laptop tas (niet erg interessant om gejat te worden dus).

Verder hoor ik erg verschillende verhalen over de service van Dell. De 1 vind het gewelidig, de ander vindt ze geweldig slecht. Ligt er volgens mij maar net aan door wie je geholpen wordt!

Je software vraag snap ik niet. Je MOET én Office én Works kiezen? Is het niet óf Office óf Works? Bij mij was het het laatste iig! Kreeg er gratis Works bij. Het eerste wat ik ook op mn laptop deed was Works uninstall :Y)!

Mijn tip van de dag: koop zoveel mogelijk losse onderdelen zelf. De tas, de pcmcia kaartjes, muis/keyboard etc zijn allemaal aan de prijzige kant als je ze er gelijk bij bestelt. Kan je beter zelf kopen via pricewatch ofzo.

• MR_VIPER

MR_VIPER

ik heb zonet toch maar even Dell gebeld. Mijn order was weer terug gekomen die moest namelijk weer omgeboekt worden. Vertraging loopt dus op van 1 week tot weer paar dagen extra. Ik zou vandaag/morgen/deze week de orderbevestiging krijgen. Het is dat dell gewoon goede apparaten levert anders had ik mijn heil toch in een winkel gezocht bij een ander merk. Die accountmanager die ik heb wordt ik echt moe van. Dat mens (het is idd een vrouw) wordt ik helemaal krankjorum van. Doe het dan in 1 keer goed das toch niet zo moeilijk als je dit dag in dag uit doet. Verwachte levertijd wordt dus met 2 weken verschoven. Ik had eigenlijk verwacht hem deze week te hebben. Dell moet eens een shop gaan maken waar je face to face met mensen een produkt kan bestellen. Denk dat ze dan heel anders omgaan met de klanten.

*empty*

• intert0y
het ligt er aan wat je ziet als SERVICE van Dell?

Ik heb RUIME ervaring met Dell en het volgende is me opgevallen:
Je moet ze niet bellen ofzow als je een SOFTWARE gerelateerd probleem hebt met WindowsXP ofzo, een modem die raar doet weet ik veel want dan weten zij net zo weinig als jij en kun je meestal beter een beetje aan het googlen slaan en zelf proberen dan hen om hulp vragen.

Bel je vanwege HARDWARE-storingen dan vind ik dat je altijd zeer goed wordt geholpen en dat je binnen de kortste keren een koerier voor de deur hebt staan met het vervangende onderdeel, of een of andere knakker die het voor je komt maken.

Ook hoor dat ik er een HEEL groot verschil zit tussen consumenten en zakelijk zeg maar. Zakelijk als je tenminste een beetje schaalgrootte hebt dan wordt er goed voor je gezorgd maar aan 1 consumentje, tja daar wordt minder aan verdiend en daar is helaas dan ook vaak de aandacht voor je naar. Het slaat nergens op dat weet ik maar zo werkt het wel in Nederland. (en waarschijnljik in de rest van de wereld ook, het is een beetje de standaard 80/20-regel die voor alles opgaat)

[ Voor 28% gewijzigd door intert0y op 03-12-2002 08:45 ]

• MR_VIPER

MR_VIPER

Ik ga als ik vandaag bel wel zeggen dat nu die order van 5000 laptops niet doorgaat en dat ik die bij concurrent afneem. Kijken hoe ze reageren >:)

*empty*

Verwijderd

Topicstarter
quote: oZy
Je software vraag snap ik niet. Je MOET én Office én Works kiezen? Is het niet óf Office óf Works?
quote: snap2guide
Zo'n rugtas vind ik ook wel wat, veel makkelijker sjouwen ;)

Dus dit zou de beste optie zijn: TrueMobile Wireless TM1180 LAN Internal Mini PCI Card (+109.00 EUR) ?

[quote="oZy"]Mijn tip van de dag: koop zoveel mogelijk losse onderdelen zelf. De tas, de pcmcia kaartjes, muis/keyboard etc zijn allemaal aan de prijzige kant als je ze er gelijk bij bestelt. Kan je beter zelf kopen via pricewatch ofzo.[quote]

Ik heb het al wel een aantal keer gehoor, maar weet nogsteeds niet precies wat het is: PCMCIA

Verwijderd

Topicstarter
Je software vraag snap ik niet. Je MOET én Office én Works kiezen? Is het niet óf Office óf Works?
quote: snap2guide
Zo'n rugtas lijkt mij ook wel wat, veel makkelijker sjouwen ;)

Dus dit zou de beste optie zijn: TrueMobile Wireless TM1180 LAN Internal Mini PCI Card (+109.00 EUR) ?
Mijn tip van de dag: koop zoveel mogelijk losse onderdelen zelf. De tas, de pcmcia kaartjes, muis/keyboard etc zijn allemaal aan de prijzige kant als je ze er gelijk bij bestelt. Kan je beter zelf kopen via pricewatch ofzo.
Ik heb het al wel een aantal keer voorbij horen komen, maar weet nogsteeds niet precies wat het is: PCMCIA

Verwijderd

Topicstarter
ups, hoe verwijder ik die dubbele (1ste) post nou? :?
of kan ik dat niet? :|

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 17:04 ]

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-07 14:58
ik ben in het bezit van een Insiron 8100, maar 1 keer problemen mee gehad en dat was met 1 telefoontje opgelost (afspraak gemaakt, werd op donderdag opgehaald, en de volgende dinsdag had ik hem terug) dis tot dusver ben ik zeer tevreden.

Verwijderd

Topicstarter
komt de Dell Inspiron 8200 een beetje overeen qua prestaties/kwaliteit/prijs vergeleken bij deze Compaq Presario's?:

http://www.compaq.nl/prod...presario/Presario922.html
http://www.compaq.nl/prod...resario/Presario1527.html
Bedoel je om er bijv geen wLAN kaart bij te bestellen, en het later te kopen?

Dus verstandig om te nemen(?):
- 1x512
- Intern wLAN kaart (TrueMobile Wireless TM1180 LAN Internal Mini PCI Card)

Als ik het goed begrijp zou Intern wLAN (voor de Inspiron 8200) betekenen dat deze kaart ook van Dell is, niet in andere (merken) notebooks past en niet uitsteekt?
En als ik voor een PCMCIA kaartje zou gaan, dan zou ik een ander merk kaart kunnen kiezen, die ook in andere (merken) notebooks past maar die een beetje uitsteekt (zo erg dan?)?

thx in advance...

• MR_VIPER

MR_VIPER

De volgende keer dat ik bij dell bestel doe ik dat dus via een groot bedrijf. Aangezien je als consument gemangeld wordt. Ik heb geluk dat ik de markt ken en blij ben dat ik geen onwetende consument ben die ze alle hoeken kunnen laten zien. Service Qua bestelling via accountmanager die ik nu heb is dus 0. Moet achter elke stap zelf aanzitten terwijl de AM het afschuift op end-of-life. end-of-life my ass. Iets omboeken hoeft toch geen 3 dagen te duren of wel? is pas 3e keer dat ze omboeken omdat ze eerste keer zelf fout maakten die ik heb moeten corrigeren. En vervolgens een end-of-life van works6.0 (wordt 7.0). Dat een omboeking van 6.0 naar 7.0 zolang in beslag neemt. Je kunt toch ook gewoon software erop knallen zonder die omboeking. Works is works welke versie het dan ook is. Pleur het er namelijk toch af.

* MR_VIPER is weer zijn frustratie kwijt.

Tussenstand tussen bestellen en leveren..... 1 maand..... (dit kan nog oplopen omdat er nog niet geleverd is. leverdatum is nog niet bekend en daardoor kan levertijd nog uitlopen)

Hadden ze maar niet zulke mooie apparatuur dan had ik waarschijnlijk een HP of Asus gekocht. Helaas hadden niet de opties en mogelijkheden die ik zocht.

*empty*

Pagina: 1