[AGP] Fast Write inschakelen en veel nut?

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008

• bgever
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2021
Ik heb een ATI Mobility Radeon 7500 (M7), met 64MB DDR onboard, zit in een Promedion 5600P laptop.
Nu zag ik net met WCPUID, dat het chipset wel Fast Write ondersteund, maar niet ingeschakelt is.
Vroeger had ik met m'n GF's wel snelheidswinst als ik dat inschakelde. Maar nu ik deze laptop heb, kan ik nergens iets in het bios vinden waar ik dan kan instellen.

Mijn vraag is daarom ook, is Fast Write erg prestatie opleverend, of valt dat wel mee? En hoe kan ik dat eventueel inschakelen?

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 21:45
Scheelt geen zak.

Verwijderd

Scheelt wel hoor.... :z

Kun je het niet inschakelen met zo'n Ati tweak programma als rade 3d (?) ofzo?

Dan gewoon even testen hoeveel het scheelt met bijvoorbeeld 3dmark.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:42
Het levert in veel gevallen n instabiel systeem op ;)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• bgever
Ja, maar voor 100 benches ga ik het niet doen. Bovendien is dat 3D mark helemaal niet relevant met de prestaties. Ik haal een score van ~50.000 met deze ATI M-7500, en me broertje met z'n GF2 MX/400 haalt ~30.000 benches, maar heeft wel degelijk stukken betere prestaties als die van mij. Dan mag jij me eens overtuigen dat 3Dmark wel duidelijk is...
Maar goed, ik heb geen zin om in me config te gaan kloten als het maar een beetje scheelt. Dus alleen als ik het met duizenden (2/3 duizend zou redelijk zijn) dan wil ik er nog wel eens over gaan denken om het te gaan instellen, maar anders ga ik niet kloten met dit kostbaar systeempje...

Het is nu wel een beetje onduidelijk of het nu wel/niet nut heeft, de een roept van wel, en de ander niet. Zijn er ook specefieke scores die je kunt vergelijken?

• bgever
FatalError schreef op 25 november 2002 @ 16:06:
Duidelijk lijkt me dat. Zullen ze daarom ook wel verborgen houden. Het is ook een laptop, en die chipsets zijn dan ook meestal op het max. geconfigureerd...

Maar goe, accu is leeg, ik kijk vanavond nog wel een keertje wat de reacties zijn...

Verwijderd

FatalError schreef op 25 November 2002 @ 16:06:
Valt wel mee hoor, heb het tot nu toe op alle systemen stabiel zien draaien.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gevalletje van zelf uitproberen dus :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.