Toon posts:

[JS / ASP.NET] Are you sure button

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag dat wanneer een gebruiker op mijn delete-knop drukt dat er dan eerst een popup verschijnt die zoiets zegt als "are you sure you want to delete?".
Als de gebruiker dan op OK klikt, wordt de werkelijke functie achter de knop pas geactiveerd.
Ik heb het idee dat dit met javascript moet. Mijn pagina is een asp.net webform pagina met C# script dat onder meer de knopfuctie beschrijft. Kan iemand me helpen om die popup te krijgen? Code dus :)

• zoepercavia
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-12-2025
hmm.. in standaard html met jscript zou het gewoon worden:
<input type="submit" onclick="return confirm('are you sure you want to delete?');"/>

misschien kan je dit extra aangeven bij de knoppen in c#?

Panacea.NL als je geinteresserd bent in IT en Geneeskunde!

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:27

mulder

ik spuug op het trottoir

.Attributes["onclick"] = "<script>...

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb nu dit gemaakt:

// Are you sure button
BtnDelete.Attributes["onclick"] = "javascript:return confirm('Are you sure you want to delete?')";

Dat werkt op zich wel, alleen er is iets raars aan de hand. Als ik mijn pagina start, en een file selecteer die gedelete moet worden en dan op delete druk, dan komt deze popup _niet_ :(
Hij komt wel de tweede keer wanneer ik een file selecteer en op delete druk. Ook komt hij de eerste keer al als ik daarvoor op wat andere knoppen op mijn pagina druk. Wazigheid...
Ik heb het idee dat het ligt aan de plaats waar ik het script in de rest van mijn C# script heb staan. Dus ik ga verder zoeken.. Of is dit iets waarvan iemand zegt oooh je moet wel even dit of dat?

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

Waar zet je die attribute? Doe anders eens BtnDelete.DataBind(); erna.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die regel er nu ook bij staan, maar dat maakt geen verschil. Pas bij de tweede keer dat ik de delete knop indruk nadat een file geselecteerd is, werkt ie :|

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:58

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Ah ik heb het..
Ik had niet door dat de onclick een initialisatie van die knop is. Ik heb hem nu bij de page load gezet en dan werkt het wel. Daarnet drukte ik er dus op en TOEN pas zette ik de onclick...daarna (de tweede keer dat ik klikte) had ie pas die event eraan gebind dus.

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-08 12:42
Ik heb een soort gelijke situatie, maar gebruik geen popup's, maar ik heb een leukere methode gevonden waar je ook nog wat meer informatie kan gebruiken...

ik zet gewoon een panel in het midden van het scherm met daarin een paar buttons.

Als er op de delete knop wordt gedrukt, dan zet ik de panel op visible.
Op de panel kan je dan op Yes of No drukken, en als je op No drukt, dan zet hij de panel weer op invisible, en als je op Yes drukt, dan haalt hij het weg...

Nix JS typen...en je behoud toegang tot alle objecten in je , in mijn geval, code behind pagina.

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

En hoe maak je dat panel dan visible....?

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-08 12:42
Don Facundo schreef op 25 November 2002 @ 19:15:
En hoe maak je dat panel dan visible....?
pnlDelete.visible = true;

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

Tja. Dan moet je dus een postback doen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind persoonlijk zo'n popup windows schermpje met "Are you sure.." echt ranzig :|
Maja het is wel begrijpelijk dat het erin moet omdat de gebruiker soms niet wil deleten en toch klikt. Maar dat panel idee klinkt goed! Geen vieze popup en dan kan ik in de stijl van de rest van de pagina blijven. Hmm ga ik ook eens proberen, thx voor de tip :)

Btw Don Facundo, is het negatief om een postback te doen?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 00:22 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:58

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 00:20:
Btw Don Facundo, is het negatief om een postback te doen?
Het is een extra round trip naar de server.....

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1