It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Verwijderd
Rookworst zonder R is ook worst.
Verwijderd
Neuh, mijn p166 compiled m'n kernel in 41mBezurK schreef op 25 November 2002 @ 15:41:
niet om het een of ander hoor, maar zo ontzettend lang duurt het toch niet om te compilen op een P200?
Oh, toch wel dus...
Maar ik doe er met mijn PIII-733 ietsje meer als 5 minuten over, hoe is dat te verklaren dan?
make-kpkg kernel_image
met als voorwaarde dat je gcc en kernel-package geinstalleerd hebt, en voor een 2.2 kernel ook nog bin86
Voor RPM distros:
make rpm
met als voorwaarde dat je RPM4 en gcc geinstalleerd hebt.
Bij de eerste komt ie een directory hoger dan de kernel source te staan, die je kunt installeren met dpkg -i. Bij de tweede krijg je een rpm die in /usr/src/rpm komt te staan in een van de subdirs.
* _JGC_ is dol op kernel packages, veel simpeler dan dat gen**k met die modules directory.
Verwijderd
Hmmm, doe es make mrproper voor je gaat compileren, dan compileert hij echt alles opnieuw. (dan duurt het +/- 15 min denk ik).BezurK schreef op 25 November 2002 @ 15:44:
Maar ik doe er met mijn PIII-733 ietsje meer als 5 minuten over, hoe is dat te verklaren dan?
Nadeel is dan altijd dat je een kernel krijgt met zut die je niet gebruikt en dat je kernel onnodig groot wordt. IMO een beetje sunde_JGC_ schreef op 25 November 2002 @ 15:47:
* _JGC_ is dol op kernel packages, veel simpeler dan dat gen**k met die modules directory.
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Dat doe ik altijd voordat ik ga compilen hoor... zal ik me wel vergissen in de tijd ofzo, misschien da'k altijd in slaap valVerwijderd schreef op 25 November 2002 @ 15:48:
[...]
Hmmm, doe es make mrproper voor je gaat compileren, dan compileert hij echt alles opnieuw. (dan duurt het +/- 15 min denk ik).
Alsof de compileertijd progressief korter wordt bij snellere processoren.
[ Voor 7% gewijzigd door kenneth op 25-11-2002 16:32 . Reden: Rekensommetje toegevoegd ]
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Het is natuurlijk ook erg afhankelijk van het aantal opties dat je in de kernel meebakt.BezurK schreef op 25 november 2002 @ 15:58:
[...]
Dat doe ik altijd voordat ik ga compilen hoor... zal ik me wel vergissen in de tijd ofzo, misschien da'k altijd in slaap val
Nu ook zonder stropdas
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Dan heb je hem denk ik niet goed begrepen, of ik heb hem niet goed begrepen of jouw dusTraag schreef op 25 November 2002 @ 15:49:
[...]
Nadeel is dan altijd dat je een kernel krijgt met zut die je niet gebruikt en dat je kernel onnodig groot wordt. IMO een beetje sunde
Het idee is dat je zelf een package maakt, en dan dat package installeert. Dan wordt de kernel wel 'normaal' gebakken, alleen daarna in een package verpakt wat je makkelijk kunt installeren en van de ene naar de andere machine kunt overzetten.
Everyone complains of his memory, no one of his judgement.
Met een snellere processor krijg je meestal ook een snellere chipset, sneller geheugen en een snellere hardeschijf. Want hoewel je processor vrij druk bezig is tijdens het compileren van je kernel, moet ook de hele source van je HD worden gelezen, da's bij mij ruim 140MB (zonder documentatie, met object bestanden) in heel veel kleine bestanden.mithalph schreef op 25 november 2002 @ 16:31:
Alsof de compileertijd progressief korter wordt bij snellere processoren.
I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum
Daar zit wat in, had ik nog helemaal niet bij nagedacht eigenlijkajvdvegt schreef op 26 november 2002 @ 17:14:
[...]
Met een snellere processor krijg je meestal ook een snellere chipset, sneller geheugen en een snellere hardeschijf. Want hoewel je processor vrij druk bezig is tijdens het compileren van je kernel, moet ook de hele source van je HD worden gelezen, da's bij mij ruim 140MB (zonder documentatie, met object bestanden) in heel veel kleine bestanden.
mkdir /tmp/kernel
mkdir /tmp/kernel/boot
make INSTALL_PATH=/tmp/kernel/boot install
make INSTALL_MOD_PATH=/tmp/kernel modules_install
cd /tmp/kernel
tar cf ../kernel.tar *
PS: make install roept mkboot aan die lilo draait indien geinstalleerd anders maakt die een boot disk. Als je niet root bent faalt dat waarschijnlijk omdat mkboot in /usr/sbin staat
That which doesn't kill us, makes us stranger - Trevor (AEon FLux)
When a finger points at the moon, the imbecile looks at the finger (Chinese Proverb)
Toen ik nog een 486 had, ging duurde het compileren bij mij een stuk korter dan het configureren. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dat voor jou anders is met een P200.asusk7m550 schreef op 25 November 2002 @ 15:29:
Ik heb nu een P200. Ik wil hiervoor een kernel maken, maar omdat dit geen snelle computer is, duurt dit erg lang.
Hoe moet ik voor die computer een kernel maken op een anderen PC.
Moet ik dan alles stappen doorlopen en dan gewoon alles copieren, en wat moet ik dan copieren?
bzImage en system.map denk ik zelf,
en hoe zit het met de modules.
Alvast bedankt