Oooooooh heel fijn!!! Net een enorme lap tekst getikt voor een nieuw topic, verstuur ik het, krijg ik een error. Ga ik terug, tekst weg!!!

Was kennelijk de titel vergeten!!! Aaaaaaaaarrrrgh!!!
Nou goed.... opnieuw dan maar... zuuuuuuucht... voortaan maar ff copy doen voor ik post...
Ik ben nog een redelijke newbie op het gebied van overklokken en de dingen die erbij komen kijken, dus ik ga zo vast heel wat termen door elkaar halen... so please forgive me!
Ik ben van plan om zo eind december, begin januari een nieuw systeem aan te schaffen. Maar net in deze twee maanden is er nogal wat nieuwe hardware op komst en dat maakt de keuze zeker niet makkelijker!
De volgende dingen weet ik in elk geval al redelijk zeker:
Antec Plus 1080 AMG
Intel PIV-2.53 GHz
Herc Radeon 9700 Pro
Nu nog een mobo met geheugen. Ja, dat is de tricky part! (Niet dat ik er al over uit ben welke harddisk ik wil, maar goed, dat is nog te overzien
)
Ik ben uit op het best presterende mobo/mem combinatie, vooral mbt games.
Daarvoor kan ik waarschijnlijk het beste kiezen tussen Rimm enerzijds en dual DDR anderzijds. Mobo's met Rimm zijn er echter al en met dual DDR nog niet. Kwa prijs zal het niet veel uitmaken, omdat dual DDR mobo's wel wat duurder zullen zijn dan de huidige Rimm mobo's.
Behalve hele goede prestaties, moet hij ook enigszins futureproof zijn.
Ik zou dus wel graag serial ata hebben en de mogelijkheid om er HT pentiums in te zetten. Hierdoor valt er al genoeg af zou ik zeggen
Als ik er nu een 2.53 inzet, zal het mobo 533((M)hz??) FSB moeten ondersteunen.
Intel gaat straks echter met 800(!?) komen, dus dat zal er vast niet meer opkunnen. Tot hoever zal de huidige FSB meegaan? Komen er nog een aantal HT processoren op deze bus?
Nu het moeilijke gedeelte. Ja, ik ben me ervan bewust dat het al meermalen aan bod is gekomen en ik heb dan heus ook eerst gezocht zoveel ik kon. Maar na een tijdje begon het me alleen nog maar te duizelen.
PC1066 Rimm, schijnt ongeveer gelijk te presteren aan Dual DDR PC2100.
Er is nog geen ondersteuning voor Dual DDR PC2700, maar als je je FSB overklokt, dan schijn je er wel voordeel van te kunnen hebben? Die moet dan naar 166?
Is dat goed te behalen met een luchtgekoelde(boxed) 2.53 en op welke snelheid zal die dan lopen?
Ik heb namelijk ook gelezen dat PC1200 onderweg is. Maar dat zal zeker nog niet op de huidige Rimm mobo's passen?
Samengevat: Eind december/begin januari nieuwe pc kopen.
Wat kan ik dan het beste nemen?
Hieronder zal ik een aantal dingen zetten waar ik aan denk:
Asus P4T533 of een Gigabyte 8IHXP met PC1066(beiden geen SATA)
Gigabyte 8INXP met PC2700 (en zo ja, welk merk/type??)
Ik wil het maximale uit het systeem halen, wat met de boxed cooler mogelijk is.
Waarschijnlijk heb ik nog wel wat gemist, maar dat zal ik dan nog wel editen.
Alvast bedankt voor de antwoorden!
PS:Eventueel prijsverschil boeit me dus niet zo...
Was kennelijk de titel vergeten!!! Aaaaaaaaarrrrgh!!!
Nou goed.... opnieuw dan maar... zuuuuuuucht... voortaan maar ff copy doen voor ik post...
Ik ben nog een redelijke newbie op het gebied van overklokken en de dingen die erbij komen kijken, dus ik ga zo vast heel wat termen door elkaar halen... so please forgive me!
Ik ben van plan om zo eind december, begin januari een nieuw systeem aan te schaffen. Maar net in deze twee maanden is er nogal wat nieuwe hardware op komst en dat maakt de keuze zeker niet makkelijker!
De volgende dingen weet ik in elk geval al redelijk zeker:
Antec Plus 1080 AMG
Intel PIV-2.53 GHz
Herc Radeon 9700 Pro
Nu nog een mobo met geheugen. Ja, dat is de tricky part! (Niet dat ik er al over uit ben welke harddisk ik wil, maar goed, dat is nog te overzien
Ik ben uit op het best presterende mobo/mem combinatie, vooral mbt games.
Daarvoor kan ik waarschijnlijk het beste kiezen tussen Rimm enerzijds en dual DDR anderzijds. Mobo's met Rimm zijn er echter al en met dual DDR nog niet. Kwa prijs zal het niet veel uitmaken, omdat dual DDR mobo's wel wat duurder zullen zijn dan de huidige Rimm mobo's.
Behalve hele goede prestaties, moet hij ook enigszins futureproof zijn.
Ik zou dus wel graag serial ata hebben en de mogelijkheid om er HT pentiums in te zetten. Hierdoor valt er al genoeg af zou ik zeggen
Als ik er nu een 2.53 inzet, zal het mobo 533((M)hz??) FSB moeten ondersteunen.
Intel gaat straks echter met 800(!?) komen, dus dat zal er vast niet meer opkunnen. Tot hoever zal de huidige FSB meegaan? Komen er nog een aantal HT processoren op deze bus?
Nu het moeilijke gedeelte. Ja, ik ben me ervan bewust dat het al meermalen aan bod is gekomen en ik heb dan heus ook eerst gezocht zoveel ik kon. Maar na een tijdje begon het me alleen nog maar te duizelen.
PC1066 Rimm, schijnt ongeveer gelijk te presteren aan Dual DDR PC2100.
Er is nog geen ondersteuning voor Dual DDR PC2700, maar als je je FSB overklokt, dan schijn je er wel voordeel van te kunnen hebben? Die moet dan naar 166?
Is dat goed te behalen met een luchtgekoelde(boxed) 2.53 en op welke snelheid zal die dan lopen?
Ik heb namelijk ook gelezen dat PC1200 onderweg is. Maar dat zal zeker nog niet op de huidige Rimm mobo's passen?
Samengevat: Eind december/begin januari nieuwe pc kopen.
Wat kan ik dan het beste nemen?
Hieronder zal ik een aantal dingen zetten waar ik aan denk:
Asus P4T533 of een Gigabyte 8IHXP met PC1066(beiden geen SATA)
Gigabyte 8INXP met PC2700 (en zo ja, welk merk/type??)
Ik wil het maximale uit het systeem halen, wat met de boxed cooler mogelijk is.
Waarschijnlijk heb ik nog wel wat gemist, maar dat zal ik dan nog wel editen.
Alvast bedankt voor de antwoorden!
PS:Eventueel prijsverschil boeit me dus niet zo...