Toon posts:

SMC barricade, hoe firmware updaten?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Ik heb op de hcc voor de ouders van mijn vriendin een smc barricade 7004VBR gekocht, adsl/cable router met firewall en 4 poorst 10/100mbit switch.

Nu word er op de smc website wel verwezen naar updaten van firmware en ik heb de nieuwste firmware ook gedownload, maar welk programma gebruik je dan voor de update zelf ? Zit er een optie in de router zelf om de firmware te updaten ?

of kan ik hier voor Tftp gebruiken oid?

Ik heb zelf zo'n 2 jaar een linksys befsr 11 en daar kan je updaten via tftp tool en vanuit de router zelf.

Wil het apparaat vanavond aansluiten en meteen updaten.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:31

Sport_Life

Solvitur ambulando

Is erg makkelijk. Je vult het IP in van je router: 192.168.123.254 en dan kom je op een pagina waar je moet inloggen (standaard ww = admin) en dan kun je poorten open gooien etc en ook firmware updaten. BTW ik heb dezelfde en zonder firmware update werkt ie goed dus kijk eerst ff of het wel nodig is :).

[ Voor 5% gewijzigd door Sport_Life op 25-11-2002 15:20 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

Verwijderd

Topicstarter
ok emaerce, thanks dus als ik het goed begrijp kan je vanuit de firmware van de router zelf de firmware updaten ;) .. beetje rare zin. Tja ik weet niet of het strikt noodzakelijk is, maar bij mijn linksys werd ie er steeds wel wat beter op en wat sneller/stabieler etc. Het blijft toch een minisysteempje he zo'n router. In de FAQ van SMC staat trouwens dat msn messenger niet word ondersteund, maar volgens mij is dat kolder en werkt msn gewoon ?

Emaerce ?

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:31

Sport_Life

Solvitur ambulando

Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 15:26:
ok emaerce, thanks dus als ik het goed begrijp kan je vanuit de firmware van de router zelf de firmware updaten ;) .. beetje rare zin. Tja ik weet niet of het strikt noodzakelijk is, maar bij mijn linksys werd ie er steeds wel wat beter op en wat sneller/stabieler etc. Het blijft toch een minisysteempje he zo'n router. In de FAQ van SMC staat trouwens dat msn messenger niet word ondersteund, maar volgens mij is dat kolder en werkt msn gewoon ?

eMAeRCe ?
MSN werkt wel, alleen het ontvangen en verzenden van bestanden werkt niet. Dat blokkeert hij. (hoe dat precies zit staat wel ergens in dat MSN topic)

hier ff een pic zoals dat eruit ziet:

Afbeeldingslocatie: http://www.rsmagazine.nl/~marc/blaat.JPG

BTW ik hoop voor je dat het wachtwoord ongewijzigd is, anders heb je dr nog niks aan :P

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Als je alleen een .bin file hebt gedownload (en geen .exe) dan kan kun je de firmware updaten via het "Firmware Upgrade..." knopje in het toolbox menu (zie screenshot van emaerce).

Voor MSN heb ik (in mijn 7004BR) de volgende settings onder "Virtual Server":
Trigger 1863
Open Ports: 6891-6900

Ik kan btw alleen file senden/ontvangen maar geen audio/video chats voeren.
succes!

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Wat later die eeuw.....

Ik heb een smc router 7004vwbr versie 2
En krijg m niet aan de praat. Had eerst een gewone router(smc is wireless) en die deed het prima met mijn chello-internet verbinding.

Heeft iemand hetzelfde probleem, want ik heb de beschrijving al tig keer gelezen enz maar kom er niet uit.
Zo gauw als ik de router SMC eraan hang, krijg ik via explorer nergens meer verbinding mee zelfs niet met 192.168.123.x adressen....

Hoe kan dat?

groeten Lily }:O

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 16:08

Korakal

Up up up!

Ik denk dat het beste is dat je de router reset naar fabrieksinstellingen en dan vanaf het begin de handleiding eens gaat volgen.

Jouw reply heeft behalve het type router eigenlijk weinig met het topic te maken en verder is het vooralsnog gewoon handleidingwerk.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.