TNT2 vs. Socket 7

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-08 11:32

DeTeraarist

#Boots2Asses

Topicstarter
Pas had ik een TNT2/M64 gekocht. Mooi kaartje dacht ik. Dus niet. M'n poeter liep telkens na een minuut of 5 vast. Balen dus. Ik m'n computer leeg gesloopt en alleen de tnt2 geinstalleerd, ook fout. Ik terug naar dat shoppie en hun laten puzzelen. Na 4 dagen kwam het antwoord TNT2 en socket7 gaat niet helemaal samen.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

(Ik heb nu een Savage4, kan dezelfde dingen en heeft ook 32 MB geheugen d'r op zitten. Is die nu beter dan de TNT2?)

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-08 13:35

IWriteCode

Less = more

Zelfde probleem hier.. Ik heb die Videokaart maar weer verpatst en een nieuwe PC gekocht :)

Less = more

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-08 11:32

DeTeraarist

#Boots2Asses

Topicstarter
Gelukkig , ben ik niet de enige.
Ik had er nog nooit van gehoord en die kaart was echt niet nieuw. Ook bij Nvidia was er niets over te vinden.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-08 13:35

IWriteCode

Less = more

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 04 november 2000 21:02 schreef Jamal het volgende:
Zelfde probleem hier.. Ik heb die Videokaart maar weer verpatst en een nieuwe PC gekocht :)[/quote]Maar het lag waarschijnlijk aan mijn moederbord [Biostar]

Less = more

Verwijderd

Een stealth3 S540 is ongeveer even snel als een TNT2 M64, dus niet even snel als de echte.

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem, mijn TNT2-U loopt totaal niet op mijn super-socket7 met K6-2. Is volgens mij ook geen oplossing voor, als ik Nvidia, AMD, Via en Aopen (allemaal gemaild) moet geloven. :(

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 17:08
Ik heb in het begin ook problemen gehad met mijn tnt2 op mijn asus p5a.
De problemen zijn toen opgelost met de Ali agp-drivers waar het probleem later ermee uitgehaald is.

Verwijderd

Dit komt omdat de meeste socket7 mamaplankjes slechte agp ondersteuning hebben i.v.m met stroom trekken van de voeding enz.. hehe stop er namelijk ook nooit een geforce in :)
voodoo 5 6000 zou in principe willen met zn eigen voeding maar de meesten met socket 7 hebben AT kast dus probeer dat meer eens er in te krijgen :)

Verwijderd

Download de nieuwste detonators en NVmax
(staan wel bij softwareupdates van t.net)
dan kun je met NVmax enkele opties aanzetten voor socket 7 mobo compatibliteit.

• DaRKoNe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
Nou... Ik heb wel een TNT2 op mijn socket 7 mobo zitten en ik heb geen enkel probleem met deze combinatie... Alles werkt prima.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Het Ali Alladin V syndroom steekt weer de kop op. Begin met al je videokaart drivers te deinstalleren. Dan de Ali AGP drivers installeren (http://www.ali.com.tw/eng/support/drvagp.htm) en ook de Ali AGP utility installeren. Dan boot je opnieuw, je videokaart drivers installeren, met de AGP utility je AGP op 1x zetten en dan maar hopen, dat ie het doet.

Dit gaat natuurlijk alleen op voor de bordjes, met Ali Alladin V sjipset, zoals de Asus P5a. In VIA MVP3 zou je geen problemen moeten hebben met een TNT2..

Verwijderd

Ik heb ook zo'n tnt2 m64 gehad op een epox mvp3 mobo, precies dezelfde problemen. Kaart verkocht, v3 2000 gekocht, geen enkel probleem. Je kan van 3dfx zeggen wat je wil, maar die kaarten van hun draaien gewoon.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb ook gewoon mijn TNT en TNT2 aan de kant gesmeten en ben met een G400 en een V3 2000 PCI aan de gang gegaan. NO problemo tot nu toe..:)

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 21:39

WarPuppy

Electronic Technology

Ik heb geen probleem met TnT2, nix nakkus nada

Epox MVP3C2 {mvp3 Via chipset}
TnT2 M64

Verwijderd

Ik heb nu een AMD k6-2 met een Diamond Viper 770 TNT2 UIltra en het werkt perfect. Ik hep echt geen problemen...

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 05 november 2000 12:24 schreef Ome_kRiTz het volgende:
Dit komt omdat de meeste socket7 mamaplankjes slechte agp ondersteuning hebben i.v.m met stroom trekken van de voeding enz.. hehe stop er namelijk ook nooit een geforce in :)
voodoo 5 6000 zou in principe willen met zn eigen voeding maar de meesten met socket 7 hebben AT kast dus probeer dat meer eens er in te krijgen :)[/quote]Nou ik kan je vertellen ik heb een Asus P5A-B deze heeft een ALI 5 chipset hierin heb ik een Asus V7100 DVI GeForce 2 MX als video kaart en het werkt prima in 1 keer up and running.
Totaal geen probleem met de voeding er zit een 200Watt AT voeding in de kast en nog nooit problemen gehad.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Tja en een GeForce2 verbruikt ook een stuk minder stroom dan een geforce1, vandaar dat dat wel weer kan (kwa stroom dan)

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Pagina: 1