Ik ben opzoek na de eigenschappen qua snelheden en afstanden van glasvezel bij die internet backbones en intercontinentale verbindingen. Via google heb ik snelheden gevonden TOT 160Gbps en afstanden TOT 35Km maar dit lijkt mij erg weinig.
Als je bedenkt dat er een kabel van europa naar amerika loopt dan moet deze kabel (hemelsbreed) minimaal 4000Km moeten afleggen, en heb je dus 4000/35=114 stukken nodig.
Om 2 kabels te verbinden heb je een repeater oid nodig, dus na zouden er tussen europa en amerika PER lijn (want er liggen meerdere lijnen) zo'n MINIMAAL 110 repeaters liggen die het signaal opschonen en door sturen...
In de stille oceaan ligt +/- 38.000 Km aan kabels, er eventjes vanuitgaande dat het allemaal de NIEUWSTE glasvezels met beste laser technologie zijn dan moeten er 38.000/35=1.085 stukken glasvezel nodig.
om dit te verbinden moet je die +/- 1.085 repeaters oid. hebben...
dit kan toch niet?
glasvezel moet dan toch langere stukken kunnne overbruggen
zelf zat ik eerder aan 350Km (of meer) te denken dan die waardeloze 35Km
Als je bedenkt dat er een kabel van europa naar amerika loopt dan moet deze kabel (hemelsbreed) minimaal 4000Km moeten afleggen, en heb je dus 4000/35=114 stukken nodig.
Om 2 kabels te verbinden heb je een repeater oid nodig, dus na zouden er tussen europa en amerika PER lijn (want er liggen meerdere lijnen) zo'n MINIMAAL 110 repeaters liggen die het signaal opschonen en door sturen...
In de stille oceaan ligt +/- 38.000 Km aan kabels, er eventjes vanuitgaande dat het allemaal de NIEUWSTE glasvezels met beste laser technologie zijn dan moeten er 38.000/35=1.085 stukken glasvezel nodig.
om dit te verbinden moet je die +/- 1.085 repeaters oid. hebben...
dit kan toch niet?
glasvezel moet dan toch langere stukken kunnne overbruggen
zelf zat ik eerder aan 350Km (of meer) te denken dan die waardeloze 35Km
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 15:26 ]