Toon posts:

webserver vragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Probleem:
Ik wil graag internetsites gaan hosten voor mensen/bedrijven die daar interesse in hebben. Ik wil dat doen door een server te huren bij proserve; of trueserve als dat kan??

Vragen:
Is er nog een ander bedrijf dat dit aanbied dan alleen proserve?
Waar moet je allemaal rekening mee houden?
Wat zijn jullie ervaringen en met wie?
Wat kun je dan allemaal aanbieden aan je klanten? Bijvoorbeeld MySQL, is dat mijn of hun probleem? Moet dat erbij gekocht worden?
Of subdomeinen, is dat dan weer mijn probleem of dat van hun?

Of bestaat er een internetsite waar hierover alles te vinden is? Kon niet echt wat vinden op internet!

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

Voor zover ik weet, is mysql gratis :) Subdomeinen zijn natuurlijk altijd handig, en er zijn vele bedrijven die colocating doen, denkbv aan 2fast of wat was het.

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-04 05:55

Sen

<-->

Als je zo weinig weet van hosten zou ik als ik jou was het gewoon niet doen. Als je toch wil door zetten pak dan een cobalt server.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Je wil gaan hosten dus.

Ik mag hopen dat je verstand van zaken hebt, want als er problemen zijn ben jij natuurlijk de sigaar. ff snel alles opzetten en geld verdienen is er niet bij.

Verder zou ik gewoon naar diverse hosters kijken wat hun aanbieden...

Suc 6 iig ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel enige ervaring met webservers, met het bedienen van dan, maar wat je er allemaal mee moet doen voordat... en of dat dan kan. Daar gaat het me vooral om. E ja ik wil dus doorzetten en wil gaan hosten. Het gaat mij niet zo om het geld. Van mij apart heb ik een aantal maanden geen klanten. Als ik er maar ervaring mee krijg.

Een goed advies is dus om een cobalt server te huren. Die heeft proserve dus!

• Sen

Sen

<-->

Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 14:43:
Ik heb wel enige ervaring met webservers, met het bedienen van dan, maar wat je er allemaal mee moet doen voordat... en of dat dan kan. Daar gaat het me vooral om. E ja ik wil dus doorzetten en wil gaan hosten. Het gaat mij niet zo om het geld. Van mij apart heb ik een aantal maanden geen klanten. Als ik er maar ervaring mee krijg.

Een goed advies is dus om een cobalt server te huren. Die heeft proserve dus!
Nou ofdat cobalts zo goed zijn durf ikniet te zeggen. Ze zijn wel simpel in onderhoud.

En er zijn er een hele rij die cobalt servers aanbieden.

Maar kijk goed op webhosters ofdat ze te vertrouwen zijn. En je wil leren dan zou ik als ik jou was een bedrijf pakken wat nog redelijk klein is.

• Ramoonus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09-2025

Ramoonus

Banaan

Het makkelijkste is een resellers pakket !

888 voor ondertiteling

• Vuurvlieg
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 15:09
Waarom zet je dan niet gewoon thuis een server op met alles erop en eraan als test? dan kun je toch ook oefenen zonder dat het geld kost? de test wordt er niet minder van, en als het fout gaat zit je niet met de zooi van zeurende bedrijven omdat jij het verprutst hebt.

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-05 17:40

Stoffel

Engineering the impossible

ah gadverdamme alsjeblieft geen geen cobalt :/
ik zou graag een voorbeeld posten van hoe lek die dingen standaard zijn maar ik riskeer liever geen ban...

nee als je dat allemaal niet weet moet je of iemand zoeken die dat wel weet of het maar gewoon niet doen :)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:04

Predator

Suffers from split brain

PNS -> IT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Je kunt misschien beter eerst gaan resellen, is een stuk goedkoper. Als je eenmaal een flinke groep klanten hebt kun je een eigen server gaan plaatsen.

Als je even surft naar http://www.webselect.nl/ en even wat goede hosters uitzoekt en vervolgens even contact met deze aardige mensen opneemt, zijn er vast wel een paar goede hosters die je de weg kunnen wijzen. :)

• Sen

Sen

<-->

_-SToFFeL-_ schreef op 25 november 2002 @ 20:35:
ah gadverdamme alsjeblieft geen geen cobalt :/
ik zou graag een voorbeeld posten van hoe lek die dingen standaard zijn maar ik riskeer liever geen ban...

nee als je dat allemaal niet weet moet je of iemand zoeken die dat wel weet of het maar gewoon niet doen :)
Daarom zijn er ook standaart patches :) MOet ik effe een voorbeeld posten hoe lek standaart een iis server is ?

• Stoffel

Stoffel

Sen schreef op 26 November 2002 @ 11:37:
[...]

Daarom zijn er ook standaart patches :) MOet ik effe een voorbeeld posten hoe lek standaart een iis server is ?
waar heb je mij horen zeggen dat iis beter is dan? ;)

ik gebruik zelf debian+apache+php+mysql volledig naar wens ingericht, en zonder dingen die ik niet nodig heb. qua performance en veiligheid kickt dat iedere cobalt en iss server's ass 8)

• Sen

Sen

<-->

_-SToFFeL-_ schreef op 26 november 2002 @ 11:58:
[...]

waar heb je mij horen zeggen dat iis beter is dan? ;)

ik gebruik zelf debian+apache+php+mysql volledig naar wens ingericht, en zonder dingen die ik niet nodig heb. qua performance en veiligheid kickt dat iedere cobalt en iss server's ass 8)
Als jij de updates van debian niet had geinstaleerd was het even goed geweest als een cobalt server.

En dan het zoveel veiliger is weet jij helaas niet. Daar kom je vanzelf achter alleen je weet nooit dat er misschien een bug in je ssh server zit.

• Stoffel

Stoffel

nou, ik pak hier even een willekeurige hoster van enig formaat die op cobalt draait:

DAT ik uberhaupt een script op die server kan krijgen is een fout van een klant van die hoster, maar dat php niet in safe mode draait en user httpd
#/var/log:
auth auth.1.gz boot.log cron cron.1.gz dmesg httpd kernel lastlog maillog maillog.1.gz messages messages.1.gz phoenix.log postgresql postgresql.1.gz postgresql.2.gz samba secure secure.1.gz spooler wtmp wtmp.1.gz xferlog xferlog.1
allemaal mag lezen is natuurlijk uit den boze :X

ik ga er verder niks mee doen, maar als ik zou willen kan ik die hele server ontdoen van alle klanten van die hoster, en dat noem ik lek!

• JMW761
  • Laatst online: 11:01
_-SToFFeL-_ schreef op 26 November 2002 @ 12:51:
nou, ik pak hier even een willekeurige hoster van enig formaat die op cobalt draait:

DAT ik uberhaupt een script op die server kan krijgen is een fout van een klant van die hoster, maar dat php niet in safe mode draait en user httpd

[...]

ik ga er verder niks mee doen, maar als ik zou willen kan ik die hele server ontdoen van alle klanten van die hoster, en dat noem ik lek!
Mwah, een server is zo veilig als de sysadmin hem maakt natuurlijk en dat geldt ook voor Cobaltjes.

On weer Ontopic te gaan: Waarom wil je zo graag Host worden als je er eigenlijk nog helemaal geen kaas van hebt gegeten? ik zou eerst thuis een beetje leuk gaan spelen met allerlei services.
Vergeet niet dat je als je voor klanten gaat werken 24/7 bereikbaar moet zijn en binnen een bepaalde tijd een server weer online moet hebben. Als je dat namelijk niet lukt vinden je klanten je namelijk niet meer liev en lopen ze hard weg !!

Waarom zouden klanten trouwens bij jou hun hosting in gaan kopen? heb je daar al over nagedacht? wat is het verschil tussen jou en een meer bekende hosting provider?

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

Of je laat een dedicated server inrichten voor jou doel, en gaat deze server huren. Op de kosten van de huur/colo/beheer kun je gewoon jou prijzen baseren en zo gaan virtual-hosten zonder alle technische kennis (die zeker nodig is).

Je hebt een aantal kosten..

- Server die je moet kopen, of huren.
- Het colocaten, ophangen van een server bij bijvoorbeeld 2Fast
- Het beheer, dat je zelf kunt doen als je de kennis hebt, of uit kunt besteden.

Verkijk je er niet op, en verwacht ook niet dat je er rijk van zult worden. Als je nu nog begint met webhosting moet je met iets speciaals komen, of zeer veel contacten hebben.

[ Voor 47% gewijzigd door jep op 26-11-2002 13:49 ]

• jep

jep

_-SToFFeL-_ schreef op 26 November 2002 @ 12:51:

[...]

Dit noem ik niet lek, als jij alle php files van andere klanten kan uitlezen en zo MySQL passwords kan vinden, noem ik dat wel lek.

Wat boeit 't dat jij /var/log/ kan ls'n? Als je de logs maar niet uit kan lezen, althans de logs die jij niet uit *mag* kunnen lezen.

• Stoffel

Stoffel

jep schreef op 26 november 2002 @ 13:50:
[...]

Dit noem ik niet lek, als jij alle php files van andere klanten kan uitlezen en zo MySQL passwords kan vinden, noem ik dat wel lek.

Wat boeit 't dat jij /var/log/ kan ls'n? Als je de logs maar niet uit kan lezen, althans de logs die jij niet uit *mag* kunnen lezen.
met lezen bedoel ik niet ls nee :z
cat /var/log/whatever staat gewoon open en ik kan ook aan de homedirs van alle klanten met die user.

edit: wat dacht je hiervan dan als lek: ik heb een complete homedir inclusief scripts getar'd, gedownload, en de tar weer verwijderd (en ja ook lokaal want ik hoef hem niet) :/
dat is toch niet meer echt goed te praten dacht ik zo...

[ Voor 22% gewijzigd door Stoffel op 26-11-2002 14:39 ]

• jep

jep

Da's slordig, maar ook cobalts zijn na goed geconfigureerd te zijn heus wel veilig, daar twijfel ik niet aan.

Verwijderd

Topicstarter
lekker hoor, stel ik een vraag bij welk bedrijf ik een webserver kan huren, maar het geld is geen probleem, krijg ik allerlei antwoorden die na verloop van tijd helemaal niet meer gerelateerd zijn aan de post.

Lekker hoor die mensjes die het oogje in het zeil houden, ik zal ze maar niet noemen; mod....

Verwijderd

Over dat MySQL,

Strict genomen moet je betalen voor commercieel (extern) gebruik:

A license is required if:
!! --You sell the MySQL server directly or as a part of !!
another product or service
--You charge for installing and maintaining a MySQL server
at some client site
--You include MySQL in a distribution that is non redistributable
and you charge for some part of that distribution

.. ik zou dus voor PostgreSQL gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Dus die licentie moet een dergelijk bedrijf zoals proserve er bij verkopen/vehuren. En de hoster van tweakers.net, trueserve, kunnen die gen webservers verhuren?

Verwijderd

doe jezelf een lol en kies NOOIT voor PostgreSQL.
Die draaien wij sindskort ook, en trust me, PostgreSQL = trouble.
die vreet je hele CPU op als de databases wat groter worden.

Waar we altijd succesvol konden draaien op een P3 600 met 512 Mb intern,
heeft PostgreSQL zelfs na de upgrade P3 1200 met 1,5 Gb intern nog honger.

verder is misschien PLESK een idee. Als je echt een noob bent natuurlijk.

Over Trueserver, die verhuren in principe geen webservers, dat is hun doelgroep niet.
Reclame maken mag ik niet, dus ik zou zeggen; kijk eens op internetten.nl of op webhosters.nl daar staan gegarandeerd tientallen bedrijven die dat kunnen. (Ook bedrijven die geografisch gezien maar een meter van Tweakers.nl af staan ;-) )

Let alleen op....er komt veel kijken bij webhosting.

Verwijderd

over de MYSQL:

Internet Service Providers (ISPs) often host MySQL servers for their customers. With the GPL license this does not require a license.

( http://www.mysql.com/support/arrangements/example/isp.html )

OF:

Running a Web Server using MySQL

If you use MySQL in conjunction with a Web server, you do not have to pay for a license.

This is true even if you run a commercial Web server that uses MySQL, because you are not selling an embedded MySQL version yourself. However, in this case we would like you to purchase MySQL support, because MySQL is helping your enterprise.

( http://www.mysql.com/supp...ents/example/website.html )

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2002 13:34 ]

Pagina: 1