Tutorial vraagje

Pagina: 1
Acties:

• TheBrain
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Met het risico afgeschoten te worden door de hardcore tweakers.... here goes:

Ik ben op zoek naar een doodnormale tutorial (Engels of Nederlands) over het bouwen van je eigen PC en dan met name de montage van de cooler.

Mijn broertje heeft net een T-Bird gekocht en we hebben het vermoeden dat de cooler niet past. Het is gewoon 'your average coolertje' maar er moet zoveel kracht gezet worden om de klemmetjes vast te zetten dat we bang zijn het mobo te breken ofzo. We hebben hier allebei nog geen problemen mee gehad, ook zijn vorige systeem heeft 'ie zelf in elkaar geknutseld en dat heeft perfect gewerkt.

Voor diegenen die tips/links hebben: het mobo is een Abit KT7, de proc een T-Bird 800 en de cooler een JustCooler standaard fan.

Oh ja: searchen op GoT leverde niets op en ik ben op Anandtech, Tomshardware, guru3D en nog een aantal nog niets tegengekomen.

Alvast bedankt,

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 21:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Het is niet echt een domme vraag hoor, ik had het nl ook dat ik de klem voor de cooler een beetje aan de sterke kant vond. Heb gewoon een beetje aan die veer zitten buigen tot ie beter paste.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

nou dat die klem moeilijk dicht gaat was bij mijn ORB ook. maar die proccesor kan wel wat hebben dus ben naar niet bang dat je hem bv kapotdrukt.... :) :) :)

• Demo

Demo

En die verhalen over stukjes die van de core afbreken dan?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:31
Bij mij zat ook al wat groen gruis langs de core van mijn T-Bird 750.. magoed, hij leeft nog steeds, op 950 wel te verstaan.. :).

Ik heb een Chrome Orb, moet zelf ook heeel wat druk leveren ja om dat ding erop te flikkeren... bepaald geen pretje.

:)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 04 november 2000 22:07 schreef Demoniac het volgende:
En die verhalen over stukjes die van de core afbreken dan?[/quote]Nou je gaat me niet vertellen dat, wanneer je een plat opervlak op een ander plat oppervlak drukt dat er dan stukjes afbreken. zoiets gebeurt volgens mij alleen als je hem er scheef op drukt.

• Demo

Demo

Ja dooie kenny, maar bij zo'n socket koeler moet je een kant van de clip aan de socket klemmen en dan naar de andere kant buigen. Als er een kant vast zit en de andere niet dan gaat het koelblok soms scheef...

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 04 november 2000 22:25 schreef Demoniac het volgende:
Ja dooie kenny, maar bij zo'n socket koeler moet je een kant van de clip aan de socket klemmen en dan naar de andere kant buigen. Als er een kant vast zit en de andere niet dan gaat het koelblok soms scheef...[/quote]gaan we schelde :) :) maar die hoek is toch minimaal, dus ik blijf blijf erbij wat ik net gezegd heb

• Demo

Demo

Schelde??? bij mij op school noemen ze dat vertalen :P
maaruh die verhalen hoor je best vaak hier op GoT, zie ook de post van Phreak.

EDIT: Dood zal ie er meestal niet van gaan maar het is toch k*t dattie beschadigd is.

• TheBrain
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Een beetje harder trekken / duwen werkte inderdaad.

Helaas was de voeding van de kast stuk :(

Nou moeten we alsnog weer terug.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 04 november 2000 22:58 schreef Demoniac het volgende:
Schelde??? bij mij op school noemen ze dat vertalen :P[/quote]School wat was dat ook alweer?? :+ :+ :+

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 04 november 2000 22:19 schreef DeathKenny het volgende:
Nou je gaat me niet vertellen dat, wanneer je een plat opervlak op een ander plat oppervlak drukt dat er dan stukjes afbreken. zoiets gebeurt volgens mij alleen als je hem er scheef op drukt.[/quote]soms dan zit je een beetje met de clip naast het uitstekel van de socket, waardoor je dus het koelblok gaat schuren over de core, DAARDOOR kunnen er stukjes afbreken,
al heel wat cooler en durons en thunderbirds geinst. maar nog nooit meegemaakt gelukkig :)
Pagina: 1