Toon posts:

IRDA 8310

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee, ik heb een Nokia 8310 en een draadloos toetsenbord dat werkt via IRDA.
Is het mogelijk om ed IRDA-ontvanger van het toetsenbord te gebruiken voor datauitwisseling tussen de pc en mijn 8310? Zoja hoe?

Verwijderd

Nee dit is niet mogelijk, je 8310 heeft geen toetsenbord drivers, das punt 1, punt 2 waarvoor zou je dit willen gebruiken? om makkelijk te sms-en ofzo??? maar het kan dus niet

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 14:59:
Nee dit is niet mogelijk, je 8310 heeft geen toetsenbord drivers, das punt 1, punt 2 waarvoor zou je dit willen gebruiken? om makkelijk te sms-en ofzo??? maar het kan dus niet
Misschien om te emailen ofzo ?

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 17:34
of in combi met logomanager :)

hondennamen.info Openscheermes.nl

Verwijderd

Topicstarter
wilde dat gebruiken ipv een losse irda ontvanger.
Zo mijn tel te synchroniseren met mijn pc + tel.nrs en ringtones over pompen/backuppen etc.
Mijn insteeksloten op mijn superieur-draaiende-ALDI-pc zitten al vol, dus zit er niets anders op dan ergens in zo'n winkel een losse ontvanger te kopen die via USB werkt. (of toch nog andere ideeën...?) Iemand een idee wat zo'n ding moet kosten

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 20:43
sommige moederborden hebben een aansluiting (intern) waar je er een op aan kunt sluietn (asus bijv.) en anders zou het via usb moeten denk ik ja.

succes ermee

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:49

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Irda is een protocol voor een infraroodverbinding, dat betekent dus beide partijen moeten kunnen zenden en ontvangen om met elkaar te communiceren.

Een toetsenbord kan alleen maar sturen, een ontvanger alleen maar ontvangen,. het is dus geen Irda, maar gewoon infrarood.

Als je toch Irda wilt gebruiken op je PC heb je daar een inderdaad speciaal apparaatje voor nodig. Let wel op dat Irda niet werkt onder Windows 2000 en je daar een patch voor nodig hebt.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

GT->IT

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:26

Sharky

Skamn Dippy!

ik heb ook een Irda probleempje, ik wil mijn nokia 6510 als modem installeren en volgen de handleiding vind ik de software op forum.nokia.com maar daar word ik niet echt wijs uit. Ik vind daar alleen maar SDK's. weet iemand waar ik de software daarvoor kan vinden?

en over die win2K patch voor IRda, waar vind ik die want microsoft.com is ook niet echt gebruiksvriendelijk. tnx.

This too shall pass

Pagina: 1