[PHP] Met behulp van Adobe Distiller PDF maken.

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 21:40
Ik heb een applicatie in php gemaakt die tekst en plaatjes in een PDF bestand moet zetten.
Dit doe ik uiteraard met behulp van de PDFLIB.
Alleen hier is lang niet alles mee mogelijk.

Ik wil bijvoorbeeld een hoge resolutie PDF en plaatjes in de achtergrond verwerken en daaroverheen tekst.
Ook moet ik PMS kleuren erin zetten en TTF fonts.
Wat ik begrepen heb ik dat dit allemaal met Acrobat Distiller kan?

Weet iemand hoe dit precies in z'n werk gaat?
Kan ik dan bijvoorbeeld met php die Distiller aansturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

hmmm volgens mij gaat dit wel heel ver, kun je dat niet gewoon beter met een echte programmeertaal doen?

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
Het moet webbased :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adobe's Distiller is een applicatie die Postscript bestanden omzet naar PDF bestanden. Wat jij er mee wilt doen kun je dus niet met Adobe's Distiller.

Als het webbased moet hoef je helemaal geen PHP te gebruiken. Wat jij wilt doen kan het beste door een DTP pakket zoals Quark X Press of Adobe Indesign te scripten. (Dit kan met javascript, applescript of VB, C of C++).
Die laat je Postscript printen. En dat haal je weer door de Distiller heen.

Zoals je ziet niet echt eenvoudig. Ik zou in ieder geval niet beginnen met PHP. (Behalve misschien de web interface).

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht moet je denken aan Crystal Reports, daar kan je wel (evt. met behulp van Distiller voor de details) de door jou genoemde dingen mee maken. Is volgens mij niet zo heel erg moeilijk om in PHP aan te roepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
Maar programmas als Quark X Press of Adobe Indesign kan ik toch niet webbased aansturen?

Ik heb al een applicatie in php klaar waarin een template klaar wordt gezet waarin alle posities als van de teksten en de kleuren in staan.

Hiermee moet dus een PDF mee gegenereert worden en dit deed ik dus tot zover met PDFLIB alleen dit is dus niet goed genoeg voor de drukkerij.
Daarom ben ik opzoek naar een programma die dit wel goed kan en webbased werkt.
Het mooist is dat ik dit dus met PHP kan aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
Iemand nog een id, hoe ik wel mooie hoge resolutie PDF's kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-11-2023

kvdveer

Z.O.Z.

Yohost! schreef op 26 November 2002 @ 09:22:
Iemand nog een id, hoe ik wel mooie hoge resolutie PDF's kan maken?
PDF ondersteunt vector-gebaseerd werken, en heeft dus een in theorie een oneindig hoge resolutie.
PMS-kleuren lijken me een groter probleem. Ik liep er recent tegenaan dat GHostscript ze niet (zomaar) ondersteunt.

Localhost, sweet localhost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

het kan met Delphi bij.v wel webbased, iig de beste versies hebben daar componenten voor...

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
Kan de PDFLIB dan niet hoger dan 72dpi aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-11-2023

kvdveer

Z.O.Z.

Yohost! schreef op 26 November 2002 @ 14:00:
Kan de PDFLIB dan niet hoger dan 72dpi aan?
kvdveer schreef op 26 november 2002 @ 09:59:
PDF ondersteunt vector-gebaseerd werken, en heeft dus een in theorie een oneindig hoge resolutie.

Localhost, sweet localhost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
kvdveer schreef op 26 November 2002 @ 09:59:
Zeker maar zodra ik een jpg bestand in het pdf zet kan hij niet meer dan 72 dpi aan toch?

Dus kan ik er never nooit scherpe plaatjes inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mischien dat htmldoc het kan? (weet het niet zeker, maar die ondersteunt wat meer als de standaard pdf lib)
Dit is echter wel een binary die je aan kunt roepen met een exec en een zwik params.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yohost! schreef op 25 november 2002 @ 17:05:
Maar programmas als Quark X Press of Adobe Indesign kan ik toch niet webbased aansturen?

Ik heb al een applicatie in php klaar waarin een template klaar wordt gezet waarin alle posities als van de teksten en de kleuren in staan.

Hiermee moet dus een PDF mee gegenereert worden en dit deed ik dus tot zover met PDFLIB alleen dit is dus niet goed genoeg voor de drukkerij.
Daarom ben ik opzoek naar een programma die dit wel goed kan en webbased werkt.
Het mooist is dat ik dit dus met PHP kan aansturen.
Je kunt zowat alles web-based aansturen... En ook InDesign of Quark... Je kunt alleen niet direct vanuit php InDesign of Quark aansturen. Maar je kunt wel een apple / java / vb script aanroepen op je (web) server. Dat kan ook web-based!

Zo doen wij het bij ons op het werk ook... En dat werkt prima....
Pagina: 1