Toon posts:

Email opslaan (met attachments) in Oracle 8i

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik wil een applicatie in Java gaan schrijven die emails met hun bijbehorende attachments in Oracle 8i kan opslaan.
Daarnaast moet mogelijk zijn om deze emails in hun 'oorspronkelijke vorm' te tonen.
Dus bijvoorbeeld zoals deze getoond zou worden binnen outlook.

Kan iemand mij enkele tips geven omtrent dit issue?

bvd

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-08 23:01

Peetman

Tjah....

Je zou alle data in een blob kunnen opslaan

Verwijderd

Topicstarter
Dus de gehele 'uuencoded' file?
Bestaan hier niet al procedure's voor?
Dus voor bijvoorbeeld de email en de attachments te splitten en samen te voegen?

Verwijderd

Je kan eens naar zoiets als de Collaboration Suite van Oracle kijken. Da's een soort email server op basis van een Oracle database: http://www.oracle.com/fea...ndex.html?t1cs_email.html

Verder is het natuurlijk niet logisch dat er in een database procedures zitten om met email om te gaan. Wellicht zijn er al wel libs voor geschreven die je kan gebruiken, maar daar moet je dan zelf even naar zoeken, met evt. Oracle Technology Network als startpunt: http://otn.oracle.com

Zelf schrijven is niet eenvoudig, dus stroop je mouwen maar op en stort je in de wondere wereld van SMTP, MIME en meer van dat soort ongein.

Succes :)

• stekkel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-07 11:54
Ik zou een relationele DB opzetten met een master table waar je de belangrijke headers in zet en deze vervolgens indexeren. Daarnaast kun je de mime-parts in een afzonderlijke table opslaan en deze linken aan de master-table middels een unique message id.

Interessante RFC's om ideeen op te doen:
RFC2060 (IMAP)
De MIME RFC docs

• Bobco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

Niet dat dit nu direct iets met Oracle te maken heeft, maar je zou ook eens kunnen kijken naar James, een complete open source Java mailserver van het Jakarta project. Een van de features van James is het opslaan van mail in een database. Wellicht dat je daar wat ideeen op kan doen.

Meer info over James.

With the light in our eyes, it's hard to see.

Pagina: 1