[Win2kAS] Server gaat plat door een .dll

Pagina: 1
Acties:

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem.

Ik heb hier een Compaq Proliant staan met Windows2000 Advanced Server erop. Die bedien ik samen met een collega via een Citrix ICA Client vanaf mijn werkplek.
Nu gebeurt het weleens dat de server op z'n bek gaat als één van ons via Citrix inlogt. Let op: weleens. Ik heb het nog niet kunnen forceren.
De server gaat in één keer plat, start een systeemdump, daarna start ie weer opnieuw op en na in totaal 10 minuten later draait de hele handel weer.
Ik krijg tijdens de dump de melding dat ie een pagefault in een nonpaged area krijgt en een dll erbij: nozomint.dll.

Dit bestandje staat in C:\WINNT\system32\spool\drivers\W32x86\2\ (in mijn geval dan :P) en is volgens de Properties een PostScript printerdriver. Windows heeft geen flauw idee van bij welke applicatie hij hoort.
Vraag ik mij af: waarom gaat een server op z'n bek door een PS-driver als je inlogt met Citrix? :?

De Eventmanager kan me alleen melden dat de laatste shutdown unexpected was (duh, dat had ik ook wel kunnen verzinnen) en verder kan ik niets vreemds ontdekken.
Zowel de Microsoft Knowledgebase als de Citrix Knowledgebase hebben nog nooit van nozomint.dll gehoord, en ook Google weet zich geen raad.

De rest van het netwerk bestaat uit een stapeltje Compaq Deskpro's en Evo's, een custom built P4 pc (mijn DTP-bak); allen draaiend op Windows XP Pro en vier laserprinters, waarvan drie met een eigen printserver en eentje die via een HP JetDirect op het netwerk zit.

Wat wil ik weten: waar is die .dll van? Waarom zit ie daar en waarom gaat Win2kAS op z'n bek? En hoe kan ik het voorkomen?
Ik weet het ff niet meer; jullie?

[ Voor 3% gewijzigd door Kaj. op 25-11-2002 13:46 ]

• Error65
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-01-2023

Error65

Error Inside

Probeer anders eens dat bestand te verwijderen of vanaf een andere server te kopieëren en overschrijven als je het bestand kan vinden.

http://www.uitdehoogte.nl/bert

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 22:01

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Dat je server crashed op een PS driver zou kunnen door dat je de print redirect functie hebt in Citrix (let op, je hoeft hem niet te gebruiken, hij start toch). Kijk effe welke printers er zijn geinstalleerd, en druk van elkje printer een testpagina, daar staat dfan een lijst met DLL's. Naar alle waarschijnlijkheid staat de DLL er bij. Je kunt ook effe rechts-klikken en properties opvragen. Soms staat er een vendor o.i.d. in. Anders ff renamen, en kijken wat er niet meer werkt :)

Nothing is a problem once you've debugged the code

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
Goeie tip. :) Ik heb alle printers ff een testpaginaatje uit laten spugen, en de Konica laserprinter/copier is diegene met de .dll.
Helaas heeft Konica zo'n ontzettend geweldige website, waar je je drie keer een slag in de rondte moet zoeken voor wat drivertjes, die nog niet eens gecertificeerd zijn. :(
En alles leuk en wel, maar als het ff kan pleur ik die dus niet op die server.