Toon posts:

[WinXP] Fysieke geheugendump

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier met een Compaq PC, VIA Apollo 2 chipset, P3 500, 128mb geheugen PC100, Savage4. De eigenaar van die PC: "Hij start zichzelf automatisch opnieuw op na een paar minuten". Dus ik ff 'opnieuw opstarten bij fouten' uitgezet, nu geeft ie dus om de paar minuten het bekende blauwe scherm met: Fout bij de fysieke geheugendump $#%TERG (ja, echt, met $#%TEFWS#R, alsof de zin niet wordt afgemaakt). opnieuw opstarten is de enige mogelijkheid. windows al opnieuw geinstalleerd, en ook viruscanner actief, die vind geen virussen met nieuwste virusdefinities. harddisk volledig gecheckt in DOS, geen fouten. videokaart drivers werken ook prima, er staat al een hele tijd XP op en die video
Zou het geheugen stuk zijn?
Iemand ideeën van wat er hier aan de hand kan zijn :?

search leverde helaas niets op :(

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-08 09:40
Ik heb dat ook gehad, maar (voorlopig) zijn de blue screens weggebleven na een volledig nieuwe installatie MET nieuwe HDD. Ik had namelijk een IBM uit de 75GXP serie en die begonnen hoorbare haperingen te vertonen. Heb altijd aangenomen dat het aan de HDD lag. Ook ik heb destijds alles geprobeerd: alle overbodige kaarten uit je pc, geheugen wisselen, etc....niets hielp. Nu is alles weer goed, maar de oorzaak weet ik tot op de dag van vandaag nog niet.

Verwijderd

Topicstarter
de harde schijf van die pc is al een keer kapot gegaan, en die is een jaar geleden al vervangen, het lijkt mij sterk dat het weer daaraan ligt...
Iemand nog andere ideeën over wat het probleem hier kan zijn?

• -Moondust-
Ik kan nog toevoegen dat de BSOD (Blue Screen of Death) op willekeurige momenten tevoorschijn kwam. Soms al direct na het rebooten, soms pas na 3 dagen continu draaien. De BSOD had ik voor het eerst na verhuizing van mijn pc naar een lan bij een vriend. Onderweg blijkbaar de toch al brakke 75GXP wat beschadiging opgelopen denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
hier helaas na 2 a 3 minuten al :/ :(

• -Moondust-
Ik denk dat als je via trail & error erachter moet zien te komen wat de oorzaak is. Dus overbodige hardware eruit. Als je 2 geheugenmodules hebt allebei los proberen, dus zonder de andere ernaast. Mocht dat niet lukken bij een vriend een hdd scoren en die uitproberen. Videokaart kan je nog verwisselen. Zorg er wel voor dat je telkens maar 1 ding verandert en dan weer test. Zo kan je vrijwel zeker erachter welk onderdeel verantwoordelijk is voor de BSODs. Suc6!

Verwijderd

Topicstarter
hmmmm harde schijf bleek toch kapot te zijn, na 4 dagen starte de hele harddisk namelijk niet meer op.... dus toen wist ik zeker dat het daaran lag.... thnx allemaal toch voor de hulp :)
/me gaat nu naar de winkel een nieuwe harddisk kopen :+
Pagina: 1