After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Verwijderd
weet niet of zoiets ook met jouw kaart werkt.
het heet: Winfast PVR
te verkrijgen op hun site
Verwijderd
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 13:49 ]
Ik gebruik gewoon de wintv2000 applicatie...
Kijk anders hier http://www.hauppauge.com/xp/software/xp_wintvpci.htm eens voor de nieuwste drivers en wintv applicatie.
Mocht je toch dscaler willen proberen, op dezelfde site helemaal onder aan bij 3rd party software staat een link voor dscaler.
Kun je me dan uitleggen hoe ik de zenders kan rangschikken, want ik daar nergens ee nfunctie voor vinden?Rudie_V schreef op 25 november 2002 @ 13:49:
Volgens mij leg het eerder aan jouw systeem dat alles zo brak is. Ik heb zowel de wintv pci gehad als nu de wintv pvr, en bij beide de standaard software gebruikt die erbij zat, maar alles wat jij niet kan kon ik wel. Kan netjes alles zenders vinden, kan ze rangschikken en ik kan gewoon opnemen in verschillende formaten(oa divx).
Kijk anders hier http://www.hauppauge.com/xp/software/xp_wintvpci.htm eens voor de nieuwste drivers en wintv applicatie.
Mocht je toch dscaler willen proberen, op dezelfde site helemaal onder aan bij 3rd party software staat een link voor dscaler.
DScaler heb ik geprobeerd en die meld mij dat er geen suported hardware gevonden is.
Ok, alvast bedanktRudie_V schreef op 25 November 2002 @ 14:04:
Uhm...zit nu helaas niet thuis, maar @ work, maar als je je zenders instelt heb je daar volgens mij de mogelijkheid om zenders omhoog of omlaag te schuiven in je voorkeuren of moest je de presets aanpassen...uhm.... Zal als ik vanavond thuis ff voor je kijken hoe dat precies zit, ik ken het schermpje helaas niet uit me hoofd, dus je zal even moeten w88...
klik op reorder en dan kun je met de pijltjes een kanaal verplaatsen.
"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe
In preset mode ook disabled. Ik reinstall de hele boel wel.amontillado schreef op 25 november 2002 @ 14:23:
dan heb je hem waarschijnlijk niet in preset mode staan, dan blijft ie idd disabled. wel in preset mode zetten dus.
Yes! Na herinstalleren werkt het opeens wel!! Nu weer even alle zenders er in rammen. In iedergeval bedankt.amontillado schreef op 25 November 2002 @ 14:38:
ja dan weet ik het ook ff niet, je kunt ook even het nieuwe hauppauge forum proberen,(http://www.hauppauge.tv/hcwforum/), wie weet ?
Er is alleen nog 1 vreemd iets bij het zender instellen, als ik kies voor 'all chanels' en vervolgens zelf de frequentie instel, dan heb ik perfect scherp beeld, alleen zonder geluid (alleen ruis). Is daar nog wat aante doen, of is het een kwestie van het 'chanel' instellen en dan zelf met dat finetuning balkje gaan prutsen (zo heb ik de vorige keer alles heb ingesteld, maar gewoon frequenties inrammen gaat een stuk sneller)
[ Voor 3% gewijzigd door Devil op 25-11-2002 14:50 ]
Verwijderd
Dank joe
ElectroPanic -> welke OS en driver gebruik je ? Ik had een zelfde soort probleem met de wdm drivers onder w2k, toen ik de vfw(video for windows) drivers gebruikte kon ik alles weer ontvangen.
Bij mij was het signaal eerst ook brak, terwijl de tv wel goed beeld gaf. Ik heb toen de stekkertjes van de coax vervangen (ze waren oud en roestig) en nu is het beeld prima, dus misschien dat je signaal te zwak is voor de kaart.Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 16:19:
Ik heb zelf ook een kaart van Hauppauge alleen het signaal is Brak van de Tuner iemand ook met dit probleem? ik neem altijd op met Virtual Dub maar als iemand een ander proggie weet post ze in deze topic
Dank joe
Tuner format staat gewoon op BG en dit is niet te veranderen.amontillado schreef op 25 November 2002 @ 16:09:
heb zelf het geluid probleem niet gehad, maar heb je het tuner format niet toevallig ingesteld op pal I? dan hoor je namelijk ook niks. Zal het waarschijnlijk niet zijn omdat je met de meeste wintv2000 versies dat niet kan instellen (is afhankelijk van je tuner uiteraard) maar check het toch even voor de zekerheid.
[ Voor 4% gewijzigd door Devil op 25-11-2002 18:47 ]
Is het nu bij jou gewoon een kwestie van een druk op de knop en dan neem je het 8-uur journaal op in divx?Rudie_V schreef op 25 November 2002 @ 13:49:
Kan netjes alles zenders vinden, kan ze rangschikken en ik kan gewoon opnemen in verschillende formaten(oa divx).
Met de wintv pvr werkt dat ook zo, alleen bij deze kan je ook hardware matig opnemen in mpeg1/2, tot 12mbit/s d8 ik, alleen het initialiseren duurt even, dat vindt ik wel een nadeel...