[NDPS] Welke rechten zijn er nodig

Pagina: 1
Acties:

• spider
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-12-2023
Ik heb een novell 5.1 bak, met windows 2000 clients, alle gebruikers zijn via een dynamic local user policy als user gedefineerd locaal op de PC's. Nu heb ik het volgende probleem. De printers worden niet geinstalleerd als de gebruiker, een user is. Als de gebruiker via de dlu als een administrator wordt gedefineerd doet hij het perfect. Weet dus iemand hoe ik de user rechten kan veranderen zodat ze wel printers mogen installeren.

"Is your mother proud of you ?"

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 22:45

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Maak users Power User. Regular users mogen geen Printer Drivers installeren. Ligt aan W2K, niet aan Novell

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

Hou trouwens rekening met een fout in NW in de client die soms alleen toestaat dat je drivers kan installeren onder het Admin account. Check support.novell.com daar effe over. De laatste nieuwe client zou dit probleem niet meer hebben.

• spider
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-12-2023
kan ik niks doen met de grouppolicy mmc ?

"Is your mother proud of you ?"

Verwijderd

Via een snapshot kan het vast wel. Maar dat is natuurlijk een niet te beheren methode.

• Loesje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07-2025
Er zijn een aantal versies van de client waarvoor het nodig is om lokaal admin te zijn om een printer te installeren.
Met de laatste versie gaat het goed, 4.83sp1, maar die heeft were het probleem dat hij een driver niet installeert als het geen signed-driver is. Om dat te fixxen moet je een reg. key aanpassen.

Leven is meervoud van lef

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Loesje schreef op 25 November 2002 @ 16:17:
Er zijn een aantal versies van de client waarvoor het nodig is om lokaal admin te zijn om een printer te installeren.
Met de laatste versie gaat het goed, 4.83sp1, maar die heeft were het probleem dat hij een driver niet installeert als het geen signed-driver is. Om dat te fixxen moet je een reg. key aanpassen.
* kicked oud topic
(Om nou een nieuw topic te openen voor exact hetzelfde probleem :))

Ik heb dus exact hetzelfde probleem ondanks dat ik de nieuwste client heb geinstalleerd kan ik nog steeds geen printers installeren als user. Users superuser of Admin maken is bij ons onmogelijk wegens de molzuchtigheid van leerlingen :).

Dus de vraag: Hoe krijg ik het voor elkaar dat NDPS WEL printers kan installeren als de gebruiker een USER is.

(ik vind het trouwens vreemd dat hier weinig op internet te vinden is aangezien bijna iedereen dit probleem toch zou moeten hebben?)

edit:
Ik lees net dat het een bekende bug in client 4.83 SP1 zou zijn. Ik ga morgen/maandag 4.90 installeren en ik houd jullie op de hoogte - al was het alleen maar voor de zoek-functie

[ Voor 10% gewijzigd door Steven op 04-09-2003 17:14 ]

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:20

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Gebruik je ZfD?
Want dan kun je ervoor zorgen dat iets als system user wordt geinstalleerd.
Gebruik je DLU? Ga dan DLU gebruiken middels Zen met NW credentials aangevinkt.

Make music, not war

• Loesje
Ik zou 4.90 echt niet gaan gebruiken. Die is nog geen week uit.
4.83sp2E is perfect. En jouw probleem is daar ook in opgelost.

edit:
Sterker nog, hij is nog niet uit?

[ Voor 17% gewijzigd door Loesje op 05-09-2003 11:54 ]

• Steven
Ik heb nu Client 4.90 geinstalleerd en daar gaat het printers verhaal perfect, alleen die heeft weer problemen met Contextless login :? Het staat gewoon aan maar het werkt simpel weg niet, ook al heb ik de timeout al wat opgeschroefd. LDAP-based contextless login heb ik ook even naar gekeken maar ben ik eigenlijk niet in geintresseerd. Ik ga idd maar is kijken naar 4.83SP2

• Steven
Ik heb het even wat beter onderzocht, maar het blijkt dat het fout gaat op het moment dat je een gebruiker zonder wachtwoord wilt inloggen. Dan druk je nl. niet op tab en zal hij niet je login op gaan zoeken. Als je het eenmaal fout hebt gedaan werkt het daarna helemaal niet meer totdat je reboot.

• Loesje
Hmm.. dus een bug in 4.90.

Er zullen nog vele andere bugs in zitten, lijkt me. In productie zou ik 4.83sp2 gebruiken.

Pagina: 1