Toon posts:

Alpha 8045 koeler en nieuwe T-bred cpu's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
voldoet nog ALPHA 8045T aan de nieuwe koeling eisen van Athlon XP T-bred cpu's

ik lees dat T-bred cpu's 40 pct lagere oppervlak hebben dan Palomino's waardoor minder oppervlak beschikbaar is voor hite verdrijving ?

ik wil deze ALPHA op mijn Athlon XP 1800 T-bred en epox 8ka5a+ mobo monteren, kan ik nog wat oc-en of moet ik op zoek gaan naar een andere koeler :(

Verwijderd

de 8045 blijft natuurlijk 1 van de betere koelers...zou wel lachen zijn als die niet meer voldeden...

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:04

charrel

Cortisol4life..

ik ging van een tb1400 naar een xp2200 met die alpha. Hij houdt hem alleen maar koeler. Het is niet eens bij me opgekomen dat die alpha niet meer zou voldoen. Gewoon erop geklapt en gaan(stom nu ik erover nadenk). Maar het is natuurlijk wel een beest van een koeler met een goede fan!

• Kawa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 11:39
als een 8045 niet meer kan koelen vergeet het dan maar :P

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 13:27:

ik lees dat T-bred cpu's 40 pct lagere oppervlak hebben dan Palomino's waardoor minder oppervlak beschikbaar is voor hite verdrijving ?

ik wil deze ALPHA op mijn Athlon XP 1800 T-bred en epox 8ka5a+ mobo monteren, kan ik nog wat oc-en of moet ik op zoek gaan naar een andere koeler :(
Ja je moet beslist op zoek naar een nieuwe!!
Die Alpha is volledig ongeschikt voor die CPU. Dat weet iedereen toch, toch?

Check je mail...

[ Voor 7% gewijzigd door AcouSE op 25-11-2002 14:53 ]

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:54

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Disciplus-Simplex schreef op 25 november 2002 @ 13:35:
[...]

Blaat! |:(

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 13:27:

ps - heeft iemand al ervaring met deze alpha op T-bred ? mogelijk met wat onderbouwde temperatuur specificaties

Verwijderd

Disciplus-Simplex schreef op 25 november 2002 @ 13:35:
[...]

oh nee dan moet ik maar een nieuw waterblok kopen ook ;) zou een koeloppervlak van 1m2 goedzijn of zal dit nog te weinig zijn }) 8)7 |:(

Verwijderd

ehhh oppervlak van de cpu blijft natuurlijk hetzelfde ongeacht welke cooler ;)

Ik gebruik hem iig isw met een papst 12dB op mijn 2200+ en houdt hem voldoende koel :)

• charrel

charrel

Cortisol4life..

xp2200 met alpha pal8045 met ys-tech fan op 6500 toeren. voltage op 1.65 idle op 41 stressed op 48/9c. op 1.85volt idle 44c, stressed 56c. Maakt ie wel pittig wat herrie die koeler. Ben dus ook bezig voor waterkoeling.
loopt ie wel zoals in sig natuurlijk, niet standaard!

[ Voor 12% gewijzigd door charrel op 25-11-2002 13:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Disciplus-Simplex schreef op 25 November 2002 @ 13:35:
[...]

ik begrijp het niet waarom je dat schrijft ? ik ben op zoek naar een serieuze antwoord en bovendien is dat niet de juiste plaats voor de grappen - nietwaar
of vergis ik mij ?

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 13:45:
[...]

ik begrijp het niet waarom je dat schrijft ? ik ben op zoek naar een serieuze antwoord en bovendien is dat niet de juiste plaats voor de grappen - nietwaar
of vergis ik mij ?
Hij loopt maar te blaten, die Alpha's moeten het wel houden lijkt me, 't zijn prima koelblokken.

Verwijderd

Topicstarter
charrel schreef op 25 november 2002 @ 13:43:
xp2200 met alpha pal8045 met ys-tech fan op 6500 toeren. voltage op 1.65 idle op 41 stressed op 48/9c. op 1.85volt idle 44c, stressed 56c. Maakt ie wel pittig wat herrie die koeler. Ben dus ook bezig voor waterkoeling.
loopt ie wel zoals in sig natuurlijk, niet standaard!
charrel ,

zo te zien is je RPM erg hoog naar verhouding ? wat voor airflow heb je dan op deze snelheid ?

• Demo

Demo

Mijn XP2400+ werd met een PAL6035 (het kleine broertje ;)) minder warm dan mijn oude T-Bird 1400. Nu heb ik een PAL8045 te leen en daarmee wordt de XP2400+ nog minder warm. Dus hij zal het makkelijk kunnen koelen. En zoals BzrK zegt: met een andere koeler wordt het oppervlak niet groter. De PAL8045 is juist geschikt voor kleine cores door de koperen bodem :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 13:48:
[...]

charrel ,

zo te zien is je RPM erg hoog naar verhouding ? wat voor airflow heb je dan op deze snelheid ?
proebeer eerst andere fan , denk aan papst 8412 n/2g ( incl RPM signaal )
3100 RPM , 40,6 CFM , 32dB , 2W - kost iets van euro 18

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 13:41:

Ik gebruik hem iig isw met een papst 12dB op mijn 2200+ en houdt hem voldoende koel :)
Ja, niet dus.. Een Tbred is kleiner.

Tbreds worden veel minder warm. Een Alpha is RUIM voldoende.

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 13:48:
[...]

charrel ,

Een hoop airflow, ding tilt zichzelf bijna van tafel als je hem aanzet. Maakt ook echt veel te veel herrie :( Volgens de specs van dat ding maakt ie iets van 79m3/h maar dan schijnt ie op veel minder toeren te draaien. En bij mij draait ie echt op zo ongeveer een toertje of 6400-6500 terwijl ie volgens de specs maar de helft hoort te draaien of zo. Stuk gaat ie toch niet, maakt me al een jaar knettergek :P

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 13:41:

ik denk van niet , als CPU core oppervlak kleiner is dan moet meer hite per tijdseenheid weg bij een gelijke temperatuur

Verwijderd

Topicstarter
charrel schreef op 25 November 2002 @ 13:54:
[...]

Een hoop airflow, ding tilt zichzelf bijna van tafel als je hem aanzet. Maakt ook echt veel te veel herrie :( Volgens de specs van dat ding maakt ie iets van 79m3/h maar dan schijnt ie op veel minder toeren te draaien. En bij mij draait ie echt op zo ongeveer een toertje of 6400-6500 terwijl ie volgens de specs maar de helft hoort te draaien of zo. Stuk gaat ie toch niet, maakt me al een jaar knettergek :P
toch een andere fan , bijna gelijke airflow krijg je met veel minder aan RMP dus minder geluid

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 13:54:
[...]

Tbreds worden veel minder warm - kijk dat is een goede argument :)

ps - leuk om je weer te zien , je bent er altijd :>

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie antworden , ik ben er uit , het wordt toch alpha 8045T met papst 8412 ng/2 - rmp sensor
ik was op zoek naar een goede performance / geluid verhouding - ik hoop dat deze aan kunnen voldoen

• Demo

Demo

Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 13:54:
[...]

Volgens mij bedoelt BzrK dat bij een andere koeler het contactoppervlak net zo groot is :? En dat is wel zo :)

Verwijderd

Demoniac schreef op 25 november 2002 @ 15:25:
[...]
Volgens mij bedoelt BzrK dat bij een andere koeler het contactoppervlak net zo groot is :? En dat is wel zo :)
/me is nu een beetje in de warriewarrie :? Ja, misschien bedoelde hij dat ja :D :D "Allebei 1 punt erbij!" :+

;)

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:10
Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 15:22:
bedankt voor jullie antworden , ik ben er uit , het wordt toch alpha 8045T met papst 8412 ng/2 - rmp sensor
ik was op zoek naar een goede performance / geluid verhouding - ik hoop dat deze aan kunnen voldoen
Ik weet niet of je een beetje verdiept hebt en misschien beledig ik je nu wel heel erg, maar ik zeg het toch maar.

Als je een compleet nieuw mobo + proc gaat kopen, let er op dat dat mobo wel gaten rond de socket heeft voor koelers die vastgeschroeft moeten worden (zoals de alpha) en dattie op de compatibaliteitslijst van alpha staat.. Je weet maar nooit hoe dom mensen zijn >:)

De gaten zijn uit de AMD specs gehaald dus het is niet meer nodig voor AMD standaarden. Gevolg :> helft van nieuwe mobo's heeft geen gaten :(

[ Voor 10% gewijzigd door Makkelijk op 25-11-2002 15:38 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of je een beetje verdiept hebt en misschien beledig ik je nu wel heel erg, maar ik zeg het toch maar.

Als je een compleet nieuw mobo + proc gaat kopen, let er op dat dat mobo wel gaten rond de socket heeft voor koelers die vastgeschroeft moeten worden (zoals de alpha) en dattie op de compatibaliteitslijst van alpha staat.. Je weet maar nooit hoe dom mensen zijn >:)

De gaten zijn uit de AMD specs gehaald dus het is niet meer nodig voor AMD standaarden. Gevolg :> helft van nieuwe mobo's heeft geen gaten :([/quote]

nee , prima info van je , ik heb al gechecked , er zitten nodige gaten op epox 8ka5a2+
bedankt

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 15:28:
[...]

/me is nu een beetje in de warriewarrie :? Ja, misschien bedoelde hij dat ja :D :D "Allebei 1 punt erbij!" :+

thks voor je punten , ook voor BzRk info :) :) :)

Verwijderd

graag gedaan... al had ik wat hulp nodig van andere om het goed uit te leggen :)
Pagina: 1