Toon posts:

[home theater] Hulp bij aanschaf

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van plan een home theater setje te kopen maar nou weet ik niet precies wat voor mij nou het beste is. Nou weet ik dat ik moet luisteren en dat heb ik ook gedaan. Maar ik ken maar weinig merken en types en daarom zou ik graag wat suggesties hebben.

Ik wil tot 1000 euro gaan en het moet naast films ook goed muziek af kunnen spelen. Nou ben ik echt niet zo'n audio freak maar een maat van me heeft zo'n Dolby setje (philips alles in 1 apparaat) en gewoon stereo klinkt echt slecht dus vandaar deze opmerking er ff bij.

Tot nu toe wou ik voor dit gaan:
http://www.yamaha.co.jp/e...v/products/ht/rxv530.html
http://www.yamaha.co.jp/e.../products/ht/dvds530.html
http://www.yamaha.co.jp/e...v/products/ht/nsp230.html

Ik heb er nog niet echt goed muziek op geluisterd maar wel ff een DVDtje en dat was prima. De verkoper beweerde dat muziek ook goed klinkt op deze set.

Graag jullie mening over deze set of suggesties voor anderen.

edit:

Oeps ik zie nu de term Home Theater staan bij iemand die zo wat een complete bioscoop in zijn huiskamer heeft gebouwd. Het gaat mij alleen nog om de audio, heb namelijk al een breedbeeld TV (en die wordt nog niet vervangen).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 13:30 ]

Verwijderd

De receiver is 5x65 Watt en de speakers zijn 30 Watt als ik het zo snel kan zien, kan je niet beter speakers met iets meer wattage nemen. Verder ziet het er goed uit.
Zelf zat ik te denken aan de JVC QP-112AL set.
Deze is rond de 899 Eurotjes in de winkels, en als je bij www.kieskeurig.nl voor 680 Euro ofzo. Moet je is rondkijken op die site (is een soort pricewatch), kan heel interesant zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de link, ik zal ff kijken.

Weten jullie nog sites waar reviews oid opstaan?

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 10:31
Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 13:59:
Bedankt voor de link, ik zal ff kijken.

Weten jullie nog sites waar reviews oid opstaan?
www.audioreview.com

specs

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

offtopic:
Life Of Agony, River Runs Red is een wereldplaat

Ik zou niet gaan voor zo'n alles-1-merk-setje. Met name voor speakers zou ik verder kijken dan alleen Yamaha. Neem de voor-speakers liefst zo gelijk mogelijk. Achter speakers worden helemaal niet zoveel gebruikt (valt mij iig erg tegen sinds k zo'n set heb), en aangezien je budget beperkt is kan je daarvoor wat goedkopere dingetjes nemen.

Siditamentis astuentis pactum.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

een heel setje voor €1000,-... hmmz dan krijg je iig niet veel. :) zover ik zelf heb onderzocht.

k heb wel een berg van die kleine alles in een setjes gezien en sommige nog best aardig (5x45 watt oid) en dan ben je net zo`n kleine 1000 eurotjes kwijt. als je alles los gaat kopen en kwaliteit wilt hebben kan je er makkelijk t dubbele voor rekenen.

tenzei je natuurlijk voor goedkope boxjes gaat. maar daarvan is de kwaliteit altijd zo.... sja .... euh... loos :{ :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
Helaas heb ik niet meer te besteden dan die 1000 euro :'( Maar het setje wat ik heb uitgezocht, is dat een redelijk setje of zouden jullie iets anders kopen voor 1000 euro?

Verwijderd

Probeer eens een goede hifi zaak te bezoeken, veel 2e hands spul is zeker nog beter als de meeste sateliet systeempjes. Ga ff naar www.hifi.nl of www.hear.nl voor adressen of een goede 2e hands sectie.

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik zou sowieso kijken voor losse componenten. Is een stuk handiger dan alles in een. Als er iets kapot is ben je het hele zooitje gelijk kwijt.

Hoeveel dvd en hoeveel cd luister je? Als je meer cd luistert dan kan je beter nu investeren in 2 goeie frontspeakers en dan doorsparen voor bijpassende surround speakers.

Goede dvd spelers kosten ook niet zoveel meer. Nooit verkopers geloven trouwens, altijd zelf luisteren. Neem desnoods een dvd en een cd mee waar je veel naar kijkt en luistert.
Pagina: 1