[ADSL] Snelheid van TweakDSL schommelt?

Pagina: 1
Acties:

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hoi,

Ik heb een vraagje ik heb al een paar dagen nu Tweakdsl en het bevalt me echt goed zijn vriendelijke mensen en de service is uitstekend nouv alt me alleen 1 ding op en ik heb er alleen last van volgens hun.

Als ik overdag aan het internetten ben haal ik mijn snelheid niet tot wat het zou moeten halen gemiddend 650kb/s tot 700kb/s .. ik hang meestal op de 300 tot 450kb/s zo iets maar als het eenmaal s'nachts is zo rond een uur of 1 dan gaat hij in 1 keer wel 770kb/s op een edu ftp (educational) en ook bij surfnet.nl

Weet iemand wat hier het probleem van kan zijn ? aan de modem en aan de lijn naar centrale ligt het niet anders zou hij die snelheid s'avonds ook niet halen dus daar aub geen opmerkingen over

Thanks in advanced

Verwijderd

Internet is in het algemeen in Nederland 's avonds laat gewoon wat sneller dan overdag lijkt me?

Verwijderd

Lord bij mij valt hij ook een stukkie terug maar niet zo opmerkelijk veel :)

Waar hij wel een flink terug valt is op speedsuite daar kom ik 's avonds niet boven de 350 uit terwijl ik van een edu ftp tussen de 650 en 800KB zit":)

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
als het goed is komot dat alleen door de server aan de andere kant...

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• WeAreLegion
  • Niet online
Heb vandaag weer wat testjes gedaan kwam vanmiddag 4 uur op 770kb/s op speedtest.nl .. en 500kb/s op een edu in duitsland dat is gewoon netjes maar om 6 uur ging ik niet harder als 250 tot 300kb/s maar goed .. het hoort niet te mogen van tweakdsl dus ze zijn het aan het na kijken

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 18:57
In tegenstelling tot wat altijd gezegd wordt; ook met ADSL moet je de bandbreedte delen met je medegebruikers.
Als er bij jou in de stad 50 mensen een 8Mbit ADSL pakket hebben, gaat deze via een 16Mbit verbinding vanaf je telefooncentrale naar het internet. Een overboeking van 1:25 dus.

Dus met wat pech kan 'savonds inderdaad de snelheid wat zakken, aangezien er dan vrij veel mensen online zijn...

• Mirwits
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2021
LoL jij maakt je druk om zo'n verschil??

Als ik mallel heb zit ik op 50 kb/s en gewoonlijk 26,5 ik heb adsl light @ tiscali :(

ik vind je maar een mazzelaar:D

Abit IC 7-G Pentium 4 3,2 Gig, TwinMos 1024 (2x512) DualDDR Ram, XFX Geforce 6800 ultra, met windows XP sp2.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:26
Die overboeking is echt niet zo exact per abbo geregeld ofzo, gaat meestal via veel grotere verbindingen. In theorie is er idd overboeking bij ADSL maar je merkt er niks van omdat het maximum niet bereikt wordt, kijk maar eens bij Cistron MAXX bij speedtest, de hele dag dezelfde snelheid. Ik zou dus maar ns bij TweakDSL gaan klagen, ze hebben waarschijnlijk een netwerk probleem.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 10:57

Crazy D

I think we should take a look.

Voer eens wat tracerts uit en kijk of je kan zien wanneer de vertraging optreedt. Ik merk er over het algemeen zelf niet zoveel van (Cistron MAXX), maar ja, meestal download ik toch van trage servers en op die drukke tijden zit ik vaak toch niet te downloaden. Maar NL gaat idd 's avonds massaal aan het internet dus bekende download servers zullen trager gaan ja, en/of je hebt last van drukte op een knooppunt.

edit:
overbooking heb je idd vaak geen last van, maar het _kan_ wel en 350kb/s is nog steeds erg snel, dus of je veel recht hebt om te klagen... ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Crazy D op 25-11-2002 19:55 ]

Exact expert nodig?

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 15:51
Cutebritney schreef op 25 november 2002 @ 19:14:

Als er bij jou in de stad 50 mensen een 8Mbit ADSL pakket hebben, gaat deze via een 16Mbit verbinding vanaf je telefooncentrale naar het internet. Een overboeking van 1:25 dus.
Overboeking is berekend op basis van 2 Mbps, niet op basis van 8 Mbps. Dus met 50 8 Mbps pakketten heb je 4 Mbps gegerandeerd, en 396 potentieel er bij.

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 00:56

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

jochemd schreef op 25 November 2002 @ 20:58:
[...]

Overboeking is berekend op basis van 2 Mbps, niet op basis van 8 Mbps. Dus met 50 8 Mbps pakketten heb je 4 Mbps gegerandeerd, en 396 potentieel er bij.
Gegarandeerd wordt er niets. Ook al haal je "maar" 20KB/s heb je nog geen poot om op te staan.

Met die 300/450 KB/s mag je ook niet echt klagen imo en al helemaal niet op drukke tijden. Het "kan" sneller en daar heb je ook alles mee gezegd

I'm not as think as you stoned I am

• bazs2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Cutebritney schreef op 25 November 2002 @ 19:14:
In tegenstelling tot wat altijd gezegd wordt; ook met ADSL moet je de bandbreedte delen met je medegebruikers.
16Mbit?
Ik weet het niet hoor maar een DSLAM gaat via via naar de ISP over een glaslijn van 140Mbit. Bij non-overbooked zou je dan 17,5x een 8Mbit aansluiting kunnen leveren en bij een overboeking van 1:25 zou je er 473,5 kunnen uitgeven.

Dit is standaard bij vrijwel alle telco's. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
bazs2000 schreef op 25 november 2002 @ 22:10:
Dit is standaard bij vrijwel alle telco's. :)
Is dit niet veel te weinig ?

Ik snap waarom er overboeking wordt gebruikt, maar naar mijn mening neemt iemand een 8mbit aansluiting omdat diegene snelheid wil. Die zullen dus veel online zitten cq downloaden, dan heb je dus gewoon last van elkaar.

Die overbooking van 1:25 of 1:40 op de 50kb/s accounts maakt niks uit want dan heb je geen last van elkaar, maar ik heb het dus echt over de 8mbit accounts.

Verwijderd

Mirwits schreef op 25 november 2002 @ 19:17:
LoL jij maakt je druk om zo'n verschil??

Als ik mallel heb zit ik op 50 kb/s en gewoonlijk 26,5 ik heb adsl light @ tiscali :(

ik vind je maar een mazzelaar:D
Ik snap je wel, maar als er gezegd wordt dat je een 8 mbit adsl abbonnement hebt (ook al is adsl een best-effort produkt, en de kosten nog even achtergelaten, kost namelijk 100 euro; light kost nog geen 30) dan zou het leuk zijn dat je dat ook krijgt. Als Tiscali light abbonnement opeens naar 10 mbit gooit zonder extra kosten en je blijft op 26.5 kb/secs zitten dan vindt jij het toch ook niet leuk?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 22:18 ]

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

WooK schreef op 25 November 2002 @ 22:03:
[...]

Gegarandeerd wordt er niets. Ook al haal je "maar" 20KB/s heb je nog geen poot om op te staan.

Met die 300/450 KB/s mag je ook niet echt klagen imo en al helemaal niet op drukke tijden. Het "kan" sneller en daar heb je ook alles mee gezegd
Nou, ik zou wel klagen, aangezien je wel hebt betaald voor de volle 8mbit :(

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:26
Je betaalt officieel maar voor 2 geloof ik, maar als Cistron het kan, dan moet TweakDSL het ook kunnen! Ze hebben dus een capaciteitsprobleem, als anderen het voor dat geld wel kunnen leveren zal TweakDSL er snel iets aan moeten doen want dit soort berichten zijn natuurlijk nooit goed als je graag nieuwe klanten hebt, dan nemen mensen eerder Cistron.

• WeAreLegion
  • Niet online
:) .. .

Hoho f wachten .. het werkt allemaal prima en ze hebben geen capaciteits probleem heb ik vanmiddag al overgehad met iemand daar ze hebben het door gestuurd naar bbned omda tik enigste ben die er een "probleem mee heeft" ..

En ik maak er zo "stampei" van omdat ik het gewoon veel geld vind .. en dan mag ik dan ook wel 700kb/s verwachten lijk me logisch :) maar goed verder geen woord over tweakdsl want ze doen het prima verder en watbetreft cistron dat zijn ook geen lieverdjes daar heb je ook problemen mee dus :)

En daar komt trouwens nog bij dat ik vannavond om 6 uur testen had van 160kb/s .dat is toch echt wel aan de trage kant :) oh well .. ik hoor het vanzelf wel tot dan downloaden en beetje ftp open zetten :) ..

[ Voor 19% gewijzigd door WeAreLegion op 25-11-2002 22:53 ]

• bazs2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

[Airwolf] schreef op 25 November 2002 @ 22:14:
Is dit niet veel te weinig ?
Nee hoor, bij de meeste DSLAMS (Alcatel, Nokia en Ericson) kun je gewoon een extra glasvezeltje bijprikken als dat moet. Als dat niet zou kunnen dan ben je na een paar 8Mbit non-overbooked verbindingen uitgepoept wat betreft de capaciteit. :)
Ik snap waarom er overboeking wordt gebruikt, maar naar mijn mening neemt iemand een 8mbit aansluiting omdat diegene snelheid wil. Die zullen dus veel online zitten cq downloaden, dan heb je dus gewoon last van elkaar.
Gedeeltelijk heb je gelijk maar dit gaat alleen op in de theorie, in de echte wereld komt het maar weinig voor dat er veel aansluitingen op volle toeren draaien, 8 Mbit krijg je niet zo snel vol. Wij hebben eens een paar proeven gedaan met een redelijke hoeveelheid aansluitingen op een DSLAM. Op kleine schaal hebben geprobeerd na te bootsen wat er zou gebeuren als alle aansluitingen de volle capaciteit gebruikten, de DSLAM (de software) dreef de overboeking automatisch verder op en de verbindingen werden automatisch trager.
Die overbooking van 1:25 of 1:40 op de 50kb/s accounts maakt niks uit want dan heb je geen last van elkaar, maar ik heb het dus echt over de 8mbit accounts.
Dat weet ik, vandaar dat mijn verhaaltje nu wat duidelijker is. :P

Krankzinnige muziek vind je hier.

• jochemd
  • Laatst online: 08-08 15:51
WooK schreef op 25 november 2002 @ 22:03:

Om maar even uit een SLA te citeren:
The DSL IP Economy service will reserve 1/25th of the DSL Access Speed in the ATM network. Above 2 Mbps downstream there is no reservation of 1/25th of the DSL Access Speed in the ATM network 2(only relevant for the ADSL 2-8 Mbps).
Maar je hebt op zich gelijk dat er geen snelheid gegarandeerd wordt, maar een hoeveelheid beschikbare bandbreedte.

• WeAreLegion
  • Niet online
Hier heb je een screenshot van 2 minuten geleden ofzo en tis half 10 dus zo laat is het nog niet en tis nog steeds spits ... Dit is gewoon niet acceptable en dan kan je wel zeggen van ze geven je 2 tot 8mbit ..

Afbeeldingslocatie: http://lordhades.tweakdsl.nl/downloadbad.JPG

Verwijderd

onacceptabel, inderdaad

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik heb vandaag met tweakdsl gebeld nou ja ze belde mij. En ze weten van het probleem en ze zijn er mee bezig bij Bbned :) .. dus tis nog ff afwachten :)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

FYI: bij ADSL van KPN is er een 155mbit lijn per 768 aansluitingen... ;)

[ Voor 10% gewijzigd door BrZ op 27-11-2002 21:37 ]

Pagina: 1