Radiator i.p.v. randaarde?

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lord.farquaad
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02-2025
Het vanwege gebrek aan geaarde stopcontact in de buurt van m'n pc deze niet geaard. Ik heb echter wel het idee dat die geaarde stekkers er niet voor niets aan zitten. Kan ik de pc ook aarden door bijvoorbeeld de aardekabel van de stekkerdoos waar pc en monitor op aangesloten zijn aan de radiator te hangen?

Verwijderd

je kunt denk ik beter je pckast met een ijzerdraadje vastmaken met een radiotor buis, dus de buis die naar beneden de aarde in gaat.

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-08 22:39

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

lijkt me iets veiliger om de manier van enigma te doen.
Het gaat er gewoon om dat de pc zijn lekstroom e.d. af kan voeren. van de pc-kast naar de radiator met een draadje, beide wel op bloot ijzer :)

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Het maakt niet uit op welke manier je het doet. Via de kast van je PC, of via de randaarde aansluiting van de stekker (die in het stopcontact moet). Als het goed is zijn deze direct met elkaar verbonden.

Ik weet alleen niet of het slim is om zomaar dingen aan je verwarming te hangen, gevoel zeg maar.. :+

• da Burp
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09-2021
Ik heb het ook gewoon via een draadje aan m'n radiator gedaan. En deze dan egwoon om 1 van de schroven vastgedraaid. Als ik die draad langs m'n kast haal dan zie je gewoon de vonken springen. Duid er naar mijn mening toch wel op dat het werkt. :?

Verwijderd

In de meeste situaties werkt dit inderdaad wel. Maar in sommige situaties werkt het niet als er bv. niet geleidende materialen gebruikt worden voor radiator.

Ook al werkt het wel, het is nog steeds niet zonder gevaar. Als er bv. iemand aan het werk is en de radiator leiding wordt onderbroken. Dan heb je wel mooi ff die lekspanning van 110V ~ op het onderbroken stuk staan. En dit kan dan weer tot zeer ongewenste situaties leiden.
Pagina: 1