Geforce 2 GTS blijft problemen geven

Pagina: 1
Acties:

• Dragonator
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 00:00
Ik heb nu een half jaar een Leadtek Geforce 2 GTS 64 MB, maar hij heeft het nog geen dag normaal gedaan. Ik heb alle mogelijke drivers al geprobeerd, maar geen een verhielp het probleem.

Het probleem is het volgende; bij verschillende spellen, Warcraft 3, Flashpoint en C&C Renegade bijvoorbeeld, kan ik een klein stukje spelen en dan stopt het spel. Soms gaat ie dan weer naar mijn desktop en soms blijft het spel gewoon hangen en moet ik resetten. Heeft iemand ook dit probleem of een oplossing???

Ff nog wat info over mijn pc;

MSI K7T moederbord
AMD Athlon 1400
Leadtek Geforce GTS 64 MB
DMX Xfire 1024 (geluidskaart)
Windows XP

Thank you!!!

Verwijderd

Hij geeft geen conflicten aan ?? Misschien moet je alles uit je kast halen, behalve de benodigde dingen en je videokaart. Het kan zijn dat ie een probleem heeft met een andere hardware.

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kijk eens onder apparaat beheer, of je daar niets ziet wat conficten aangeeft,

verder al eer keer een re-install gedaan van je OS :? of de drivers die bij de kaart zaten geprobeerd, (ja dus)

welk OS draai je :? * Maarten let weer niet op |:( (XP dus)

heb je de kaart al eens in een ander systeem geprobeerd :? in een andere computer dus, maybe is het een brakke kaart,

heb je nog garatie voor dat ding, dan kan jem misschien wel weer opruilen, voor een nieuwe, of je geld terug :)

[ Voor 40% gewijzigd door Maarten op 25-11-2002 13:01 ]

Verwijderd

Download als eerst even de nieuwste drivers vanaf www.nvidia.com en test dan weer.

Mocht dat niet helpen haal de videokaart er even uit, blaas hem schoon, zet hem er weer in en test weer.

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Kan natuurlijk ook zijn dat het helemaal niet aan je videokaart ligt... dat je pc vastloopt kan ook liggen aan je mobo, geheugen en ga zo maar door. Gewoon een keer onderdelen gaan swappen tot 't probleem opgelost is.

Verwijderd

"Ik heb nu een half jaar een Leadtek Geforce 2 GTS 64 MB, maar hij heeft het nog geen dag normaal gedaan"

Hij heeft later deze videokaart voor zijn systeem gekocht, dus het ligt wel aan de videokaart ;)

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

ff offtopic maar de search doet het niet , maar waar zit de ädvanced display tab" moet je deze appart downloaden?

mijn tip, probeer de kaart te downklokken...

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Verwijderd

Waterlelie schreef op 25 november 2002 @ 20:10:
ff offtopic maar de search doet het niet , maar waar zit de ädvanced display tab" moet je deze appart downloaden?

mijn tip, probeer de kaart te downklokken...
Eigenschappen van desktop, instellingen, geavanceerd? En dan nog eens op aanvullende eigenschappen ergens klikken.

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

ik heb de standaart WinXp driver, deze is zonder advanced diplay spullen..
ik heb al bij guru3d gekeken en omegacorer ook algehad maar geen verdere info..

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• Dragonator
Ik heb dus de kaart tegelijk met mijn systeem gekocht en ik kan van de meeste spellen net één minuut spelen of zow en dan crasht ie... Dat is dus het probleem, ligt dat dan aan de videokaart of aan de rest van het systeem?

PS.
Ik heb de nieuwste drivers al, die heb ik steeds geupdate...

Verwijderd

Doe eens een memtest, www.memtest86.com

• Toink
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 19:57:
"Ik heb nu een half jaar een Leadtek Geforce 2 GTS 64 MB, maar hij heeft het nog geen dag normaal gedaan"

Hij heeft later deze videokaart voor zijn systeem gekocht, dus het ligt wel aan de videokaart ;)
Absoluut niet waar dus. Het kan best zijn dat het probleem altijd al in het systeem heeft gezeten maar dat het zich in bepaalde situaties voordoet (en dat zou het geval kunnen zijn met een nieuwe videokaart.)

Je elimineert een factor zonder te controleren of dat wel juist is. Geloof me, het kan heel goed in die pc zitten. Maar van de andere kant: Waarom blijf je een half jaar lang met een videokaart aankloten? Stuur dat ding een keer op als je 'm verdenkt van problemen...

• Dragonator
Wat doe ik daar mee dan?

• Toink
  • Niet online
Je geheugen testen om te kijken of dat niet het probleem oplevert.

Verwijderd

Heb je toevallig nog een videokaart liggen, gewoon een el cheapo dingetje. Probeer dat eens en stop die GF2 in een ander systeem. Doet ie hetzelfde in dat andere systeem, dan weet je 50 % zeker dat het aan de kaart ligt. Draait het eerste systeem goed met die andere kaart dan weet je 100% zeker dat het aan je kaart ligt.
Enigste wat ik daarna nog kan bedenken is dat je een te zwakke voeding hebt ofzo, maar dat kan haast niet....

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

zet is een fan op je northbridge

Verwijderd

je hebt een jaar garantie, ruil em es om...

• Dragonator
Ik heb helaas geen andere videokaart liggen, das wel een beetje jammer en mijn voeding is het zeker niet... Maar dan moet ik denk ik even kijken of een vriend van me zow vriendelijk wil zijn om me te helpen daar mee... Trouwens, een fan op mijn Northbrdige???

En nog even iets, ik dacht dat het me wel zouw lukken om em aan de praat te krijgen, maar ik denk toch niet dat dat gaat lukken...

Verwijderd

By the way, hoe zit het met je koeling van de gehele kast...ik neem aan dat je wel aan x aantal casefans hebt?

• Hempje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-05-2021
same probleem hier gehad, heb toen Fast Writes in bios uitgezet, en weg waren de problemen!

RaZoRbLaDe over hempje: "I know how you are, straigt-to-the-point-without-zeiver, no-bullshitting-me-otherwise-my-ass".

Verwijderd

Gebruik eens nie de standaard XP drivers, maar gewoon nvidia whql drivers, zou moeten helpen.

• Dragonator
Dus als ik dat uit zet is alles over??? das wel beter, ik ga het zow meteeen gelijk zoeken... :D _/-\o_ THNX _/-\o_ , je hoort nog of het gelukt is :D

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-08 19:36
Tja, een 1400 thunderbird, een geforce 2 gts enz enz...

Als ik mij niet vergis noem je daar zo de meest power vretende chips op die men zich kan voorstellen.

al eens gedacht aan een voedingprobleem ? ook al is't een 300 w voeding, misschien is ze van slechte kwaliteit ??? , neem eens een kast van een goeie vriend voor een dagje , en switch eens ( nu niet echt de meest vlugge oplossing, maar zo kan je wel veel elimineren )

't is maar een tip hee :)

Mijn Specs

• Dragonator
Ik wil eerst wel eens die Fast Writes proberen, maar ik heb zitten zoeken en ik kan dat niet vinden, waar staat dat in BIOS???

• Dragonator
PS.
Het is een 350 Watt voeding

Verwijderd

Dragonator schreef op 25 November 2002 @ 21:36:
Ik wil eerst wel eens die Fast Writes proberen, maar ik heb zitten zoeken en ik kan dat niet vinden, waar staat dat in BIOS???
Dat staat meestal onder {advanced chipset features}. Hoop dat het lukt.

Verwijderd

Ik gok op de voeding: get a better one!

• Dragonator
Ik heb gezocht naar Advanced Chipset Features en het ook gevonden, maar daar stond geen Tast Writes... En waarom zou het de voeding zijn? Ik heb toch een goede voeding??? Dan nog een vraag, iemand zei iets over die drivers, waar kan ik die downen?

• Dragonator
Fast Writes

Verwijderd

Bedoel je de nvidia drivers?? Die kan je gewoon op de site downloaden.
Je kan ze trouwens ook gewoon op tweakers vinden...

• Dragonator
ja, dat weet ik, maar iemsn zei iets over whql drivers... ik dacht dat dat iets anders was, maar ik heb de nieuwste drivers al...

Verwijderd

350 Watt zegt niets. Als het goed is, zit er een sticker op waar de max Amperes op de lijnen staat vermeld. Ga es kijken hoeveel Ampere de 3.3 Volt lijn mag hebben. Ik heb een 400 Watt voeding die bv maar 14 Amp. kan doen terwijl ik een 350 Watt heb ingebouwd die 20 Amp heeft op de 3.3Volt aansluiting.....

Verwijderd

Dragonator schreef op 25 november 2002 @ 21:46:
Ik heb gezocht naar Advanced Chipset Features en het ook gevonden, maar daar stond geen Tast Writes... En waarom zou het de voeding zijn? Ik heb toch een goede voeding??? Dan nog een vraag, iemand zei iets over die drivers, waar kan ik die downen?
Staat er niet toevallig iets van {Fast R-W Turn around}?

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Download eens Nvmax van http://www.guru3d.com daar kan je fast writes uitschakelen. :)

• Dragonator
ja, dat heb ik wel gezien... Maar volgens mij stond dat al uit, ik ga gewoon nog een keer kijken, tot zow :D

• Dragonator
het werkte dus niet, ik heb die download nog niet geprobeerd... dat ga ik nu doen :D

• Dragonator
Ik heb een mailtje gestuurd naar de fabricant en ik hoop dat die nu eindelijk met een oplossing komen... (dat heb ik namelijk al vaker geprobeert en die reageerden nooit...)

En ow ja, ik heb nog even gekeken wanneer ik em gekocht heb, dat was helaas op 24-09-2001, dus ik geen garantie meer...
|:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 21:44

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Ik had een vergelijkbaar probleem met mij Asus v7700 geforce 2 GTS 32MB.
3d mark liep gelijk stuk en spellen na een paar minuten. Na veel testen en proberen heb ik mijn no-name geheugen verwisseld voor A-merk. Ik heb daarna geen problemen meer gehad.

Probeer dat eens. Ik heb eerst ff getest met geheugen van een vriend.

Succes

• Hempje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-05-2021
Pffff, weet nie precies waar dat staat...
Weet wel dat je moet kijken bij advanced chipset feature...Daar waar AGP Aperture size staat, daat staat ook de optie Fastwrites.

RaZoRbLaDe over hempje: "I know how you are, straigt-to-the-point-without-zeiver, no-bullshitting-me-otherwise-my-ass".

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
hm ik heb niet de moeite genomen alles telezen, maar ik heb ervaring met meerdere Geforce 2 GTS kaarten en bij alle kaarten werkte hij het beste met een 23.11 detonator driver. Misschien heb je al te vaak geswitched en moet je ff reinstallen en direct na clean install als eerste 23.11 installen. En fast writes UIT! ;) veroorzaakt meer problemen dan dat het snelheid improvemend zou geven
Pagina: 1