Toon posts:

XP Home SP1 nu met multi processor?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gezien het feit dat XP Home met SP1 om kan gaan met hyperthreading van Intel, vraag ik me af of dat nu ook betekent dat XP Home SP1 om kan gaan met dual processor systemen. Ik denk niet maar heeft iemand dit bij toeval al eens geprobeerd.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Zelf denk ik dat er alleen support voor Hyper Threading inzit, aangezien een P4 HTT fysiek een enkele proc is. Anders zouden de 'simpelere' gebruikers geen gebruik kunnen maken van hun gloednieuwe P4 met HTT met Windows XP Home :)

• JayVee
  • Laatst online: 14-11-2025

JayVee

shibby++!

Maar logisch wordt een P4 met HT als twee procs gezien.
Ik denk dus dat WinXP juist WEL multi-proc systemen aankan. Maar ik weet het niet zeker.

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Aangezien een van de weinige echte voordelen van professional is dat een multi-proc systeem ondersteund wordt lijkt het me niet dathet nu wel zou werken...

Verwijderd

Topicstarter
JayVee schreef op 25 November 2002 @ 12:42:
Ik denk dus dat WinXP juist WEL multi-proc systemen aankan. Maar ik weet het niet zeker.
Ja ditzelfde dacht ik ook, omdat HTT een aantal truckjes bevat om het OS wijs te maken dat er 2 CPU's aanwezig zijn. Maar ik vraag me af of intel een stukje code erin heeft gezet dat dan door XP home herkent wordt en HTT (daul CPU) support inschakelt.

Verwijderd

Topicstarter
johnnyv.nl schreef op 25 November 2002 @ 12:45:
Aangezien een van de weinige echte voordelen van professional is dat een multi-proc systeem ondersteund wordt lijkt het me niet dathet nu wel zou werken...
Ja ook dit klopt, ik wil dit eigenlijk ook weten omdat ik nog geen dual cpu systeem heb maar dit wel wil aanschaffen, als ik dan ook nog eens 250 euro moet neertellen voor een XP Prof terwijl ik XP home al heb dan wordt het een erg dure grap, zonder dat ik de extra tijd van installeren van alle pakketten etc meereken, en is het misschien interessanter om een P4 met HTT aan te schaffen.

• Rafe
  • Laatst online: 27-06-2025
JayVee schreef op 25 November 2002 @ 12:42:
XP Pro kan makkelijk SMP doen, maar de Home niet, hoeveel mensen hebben er een SMP machine thuisstaan? SMP is een van de key features van XP Pro.
Toch blijf ik erbij dat XP Home met SP1 waarschijnlijk alleen maar de 'nep' multi-processing van de P4 HTT procs doet... en dat je voor een Dual Athlon opstelling toch echt XP Pro moet hebben.

Verwijderd

Windows XP Home edition ondersteunt (helaas) alleen de HyperThreading functie na installatie van SP1, en niet twee werkelijke processoren gelijktijdig. Kortom, twee virtuele processoren kan het OS aan, maar twee fysieke processoren niet....

Misschien iets voor SP2, aangezien dat toch binnekort komt? (8>
Pagina: 1