DVD Combo (CSel) in Toshiba Sat Pro probleem

Pagina: 1
Acties:

• TimothyW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05-2025
Ik heb een Toshiba Sattelite pro 4600 laptop waarin standaard een DVDrom zit. Aangezien ik deze geflashed heb zonder succes |:( ben ik op zoek gegaan naar een andere. Ik kwam uit op een DVD combo drive welke Toshiba o.a. maakt voor Compaq. Alles zag er het zelfde uit, moest alleen ff strippen en het frontje overzetten van mijn oude dvd rom. Daarna erin, blijkt die Combo op CSel te staan... geen probleem leek me, dus even mijn hd van de laptop op CSel maar niks. Overigens krijgt hij wel in het bios een IRQ en wordt als CDRom herkend, maar in windows of dos met dosdriver niks...

Kan ik er iets mee, pin 28 bijvoorbeeld geen contact laten maken ofzow?

Ik weet even geen types, aangezien ik op het werk zit.

[ Voor 10% gewijzigd door TimothyW op 25-11-2002 14:28 ]

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-03 17:49
had je niet beter even kunnen informeren bij toshiba zelf of dit compatible was ?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• TimothyW
ja, dat heb ik in principe gedaan door het typenummer op te zoeken op spareparts op de site van toshiba waar het type ook tussenstond als sparepart. Echter is de combodrive door of met Compaq op CSel gezet.

Ik heb nu ook de types want ik ben ondertussen thuis.

De oude kapotte DVD-Rom speler is toshiba SD-C2502 (deze is M/S)
de Combo CD=RW/DVD-Rom is toshiba SD-R2002 (deze is Csel)

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik denk dat je je DVD moet omflashen naar een Compaq OEM en dat ie 't dan doet. Doorgaans zijn compaq's en dat soort apparaten er gewoon op gemaakt om dit soort shit te veroorzaken met niet-cpq apparatuur. Is ook vaak zo met geheugen enzo. Die doen 't ook niet terwijl het dezelfde standaardmerken zijn die ernaast liggen in de winkel, maar dan niet compatible gemaakt.

misschien een oem-firmware op http://poepdoos.da.ru? /ff gelinkt :)

• TimothyW
Firmware erop van de SD-R2002 lijkt me opzich niet slecht, maar helaas... gaat niet, tenminste niet met m'n Toshiba laptop... misschien wel als ik hem even in een Compaq druk, zodat ik dan een firmware van Toshiba eroverheen kan flashen. hmzz.. wrijf even over mijn voorhoofd aangezien ik mijn oude DVD drive al kapot heb geflashed... maargoed, is een optie... denk ik, iemand anders zoiets gedaan?

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Don't blame me... :P. Ik denk sowieso dat je 'm beter als cpq sparepart had kunnen bestellen. Of.... wees heel brutaal en vraag of ze jou een flash willen sturen om 'm om te flashen. Wie weet vinden ze 't daar prima... je weet maar nooit?

/sowieso: stuur je oude dvd op naar Cpq en laat 'm weer werkend flashen. Dat kost toch geen fortuin?

[ Voor 22% gewijzigd door Toink op 25-11-2002 19:53 ]

• TimothyW
die oude dvd opnieuw laten flashen door toshiba dan, kwist niet dat dat een optie was ;-)
maargoed, liever een combo aan de praat... maar je hebt gelijk Toink, was ietwat te snel met kopen van die combo... * TimothyW denkt dat dat met enthousiamse te maken heeft gehad..

• TimothyW
Als ik de combodrive, welke dus op CSel staat in de laptop doe en ik kijk in het bios, staat er bij drives I/O het volgende:
HDD = Primary IDE(1F0H/IRQ14)
CD-ROM = Secondary IDE(170H/IRQ15)
(zonder DVD-rom of met mijn oude staat er niks....)

Floppy Disk I/O
Floppy Disk = (3f2h/IRQ6/CH2)

maar hij doet het niet, dus wel herkennen in het bios, maar gewoon niet doen...
Er moet toch een manier zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door TimothyW op 25-11-2002 21:07 . Reden: tussen haakjes wat verduidelijking ]

Pagina: 1